Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Prøver du i det hele tatt og sammenligne hoppingen i basket med fotball? Du forstår selv hvor latterlig det er. Du bruker HELE kroppen for å heade enn ball langt unna på dette nivået. Det er jo bare å se en basketkamp og en fotballkamp for å se hvor ulike typer hopp man gjør.

 

@HeHauken: Han bruker beinet for å BALANSERE, han skal tross alt rette opp kroppen sin og lande på BEGGE beina.

Du bruker absolutt hele kroppen når du plukker returer også, kan jeg fortelle deg. Det er forskjellige måter å hoppe på, men mye er likt. For eksempel så har det ingen hensikt å drive med karatespark 90 grader ut fra kroppen uansett hvordan du hopper. Det er så utrolig, hinsides idiotisk at dere påstår noe annet at det er til å le av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At ikke dere ser den klareste situasjonen i hele kampen etter Rooney sin feilaktige offside, er meg en gåte. Han sparker bevisst.

 

Angående 2: Jeg synes det var farlig spill, og Cole flyger. I motsetning til deres merkelige fysiske forklaring på Evans sitt karatespark, kan ikke det forklares som noe annet enn en stygg takling.

Lenke til kommentar
Ja jeg ser situasjonen, hvorfor spør slike retoriske spm? Ser du den kanskje?

 

Jeg tror alle burde være enige i at han ikke sparker ut foten for å lande der, det ville vært helt unaturlig.

Nei, for når en United-spiller gjør noe er det Guds vilje og tilfeldigheter. Når de får diskuterbare situasjoner imot seg er det pga dommerjævelen.

 

Var det mange av oss om klaget i 07/08 på straffen da? Carrick sin hands var ganske egentlig litt diskuterbar men var "grei nok". Og det var en mye viktigere kamp i sesongen enn den i dag og. Dumt å generalisere så jævlig. I dag er det en ganske spesiell sak siden vi faktisk ble helt bortdømt i denne kampen. Hadde dommeren og den ene linjedommeren gjort jobbene sine i dag kunne stillingen blitt helt forskjellig, det vet du. Kanskje 0-0, kanskje 0-1 eller 0-2. Men kanskje også 1-0 eller 2-0 til Chelsea, er jo ikke bare at vi ikke fikk resultatet vi ville ha men herregud så dårlig dømt det var av dommeren som ikke lot oss spille ferdig et nydelig angrep etter en herlig gjennomspill av Anderson f.eks.

 

Du husker jeg ba etter en ting før kampen, og det var at kampen og resultatet og kampen ikke ble påvirket av dommerfeil. Og du vet like mye som meg, at denne kampen her ble VELDIG påvirket av dommerfeil. For begge lagene. Men når vi taper denne kampen her pga. de avgjørelsene (direkte linket til selve målet deres som fikser tap for oss) så er det ikke noe rart her. Det var patetisk at kampen ble avgjort sånn.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
At ikke dere ser den klareste situasjonen i hele kampen etter Rooney sin feilaktige offside, er meg en gåte. Han sparker bevisst.

 

Angående 2: Jeg synes det var farlig spill, og Cole flyger. I motsetning til deres merkelige fysiske forklaring på Evans sitt karatespark, kan ikke det forklares som noe annet enn en stygg takling.

 

Så du sier faktisk at det der var en stygg takling av Fletch ja? Vel da har vi vært uenige hele tiden, merkelig at du aldri sa dette før nå. Vel, om du synes det så er det egentlig ikke så mye vi kan diskutere om selve frisparket som ble gitt. Helt utrolig at det der er en stygg takling i PL og at du ikke skjønner at Cole filmer ganske heftig der. Du må være en stor fan av Serie A osv. du. Syns ihvertfall du bør se litt mer av det iallefall, høre litt fløytebruk av dommeren der. Bare litt.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Var det mange av oss om klaget i 07/08 på straffen da? Carrick sin hands var ganske egentlig litt diskuterbar men var "grei nok". Og det var en mye viktigere kamp i sesongen enn den i dag og. Dumt å generalisere så jævlig. I dag er det en ganske spesiell sak siden vi faktisk ble helt bortdømt i denne kampen. Hadde dommeren og den ene linjedommeren gjort jobbene sine i dag kunne stillingen blitt helt forskjellig, det vet du. Kanskje 0-0, kanskje 0-1 eller 0-2. Men kanskje også 1-0 eller 2-0 til Chelsea, er jo ikke bare at vi ikke fikk resultatet vi ville ha men herregud så dårlig dømt det var av dommeren som ikke lot oss spille ferdig et nydelig angrep etter en herlig gjennomspill av Anderson f.eks.

 

Du husker jeg ba etter en ting før kampen, og det var at resultatet og kampen ikke ble påvirket av dommerfeil. Og du vet like mye som meg, at denne kampen her ble VELDIG påvirket av dommerfeil. For begge lagene. Men når vi taper denne kampen her pga. de avgjørelsene (direkte linket til selve målet deres som fikser tap for oss) så er det ikke noe rart her. Det var patetisk at kampen ble avgjort sånn.

Jeg forstår dere veldig godt, men mener dere overreagerer. Det skulle stått 0-1 til United med Rooney (om han hadde scoret - det får vi dessverre aldri vite). Etter det er Evans sin stygge takling nr 2. Hadde noen taklet slik mot en United-spiller vet jeg at alle som har skrevet her ville reagert. Inkludert oss andre.

 

 

 

HeHauken: Cole kunne ha filmet, det er en mulig forklaring.

 

Jeg etterlyser video av to ting: Taklingen som gav vinner-frisparket og den berømte nedrivingen av Brown.

Jeg har bare sett det en gang, så det er godt mulig jeg tar feil. Men jeg reagerte da jeg så det. Og støtter videoforslagene.

Lenke til kommentar
At dere helt seriøst bruker det som argument at Evans ser overrasket ut er jo utrolig søtt. Jeg ser også veldig overrasket ut når han jeg skal sloss om returer med faller om i smerte fordi jeg klep han i ballene, men det betyr da for faen ikke at jeg er uskyldig. Idioti.

 

 

At du er en grisespiller, har da ingenting med Evans å gjøre. De av oss som ser Evans spille kamp etter kamp vet at han aldri går inn med intensjon om å skade noen. Jeg kan ikke si det samme om JT og Carvalho, ei heller Vidic i visse situasjoner. Helt klart uten intensjon.

 

 

Nei, dere har helt klart rett. Dommertrioen hadde ingenting å si for dagens

utfall, Didier Drogba overspillte ikke og Jonny Evans skulle vært

utvist. Målet og frisparket i forkant var selvsagt helt klart korrekt

idømt, og bare en idiot vil prøve å påstå det motsatte. Vi United-supportere

klager på dommeren UANSETT, det er et faktum. Vi er avskummet av supportere,

medgangssupportere om du vil, alle sammen. Gratulerer med seieren Chelsea, den

var velfortjent, dere var det klart beste laget på banen. Fikk jeg oppsummert

det greit nå? Latterlig, det er ingen som klager på dere (man skulle nesten tro dere var anklaget for drap), men vi sier at seieren var heldig for dere, dere hadde flaks med dommeravgjørelser. Dere må på død og liv få overbevist oss om at seieren var fullt fortjent. God natt. (Jaja, nå mistet noen av dere en hel haug respekt for meg and so on)

 

Lenke til kommentar
At dere helt seriøst bruker det som argument at Evans ser overrasket ut er jo utrolig søtt. Jeg ser også veldig overrasket ut når han jeg skal sloss om returer med faller om i smerte fordi jeg klep han i ballene, men det betyr da for faen ikke at jeg er uskyldig. Idioti.

 

 

At du er en grisespiller, har da ingenting med Evans å gjøre. De av oss som ser Evans spille kamp etter kamp vet at han aldri går inn med intensjon om å skade noen. Jeg kan ikke si det samme om JT og Carvalho, ei heller Vidic i visse situasjoner. Helt klart uten intensjon.

 

 

Nei, dere har helt klart rett. Dommertrioen hadde ingenting å si for dagens

utfall, Didier Drogba overspillte ikke og Jonny Evans skulle vært

utvist. Målet og frisparket i forkant var selvsagt helt klart korrekt

idømt, og bare en idiot vil prøve å påstå det motsatte. Vi United-supportere

klager på dommeren UANSETT, det er et faktum. Vi er avskummet av supportere,

medgangssupportere om du vil, alle sammen. Gratulerer med seieren Chelsea, den

var velfortjent, dere var det klart beste laget på banen. Fikk jeg oppsummert

det greit nå? Latterlig, det er ingen som klager på dere (man skulle nesten tro dere var anklaget for drap), men vi sier at seieren var heldig for dere, dere hadde flaks med dommeravgjørelser. Dere må på død og liv få overbevist oss om at seieren var fullt fortjent. God natt. (Jaja, nå mistet noen av dere en hel haug respekt for meg and so on)

 

Seieren var heldig ja - men å være såpass bastant i uttalelsene etter å ha sett det en gang er helt utrolig. Jeg innrømmer iallefall at jeg ikke er sikker på enkelte av situasjonene. Det er diskuterbare situasjoner vi snakker om.

 

Jeg har sagt at United var best og at Rooney skulle hatt seg et mål. Evans skulle vært utvist - at han er en engel ellers spiller liten rolle. I dag gjorde han to totalt unødvendige taklinger, som han burde blitt straffet for. Alt det andre kunne bikket begge veier.

Lenke til kommentar

Men av og til holder det ikke å si at det kunne bikket begge veier. Hadde dere hatt straffesituasjon for dere som var ganske klar men ikke fått den, mål mot dere etter frispark som ikke var en stygg takling og på ball, og litt stygt spill av oss i feltet og litt offside osv involvert i et 0-1 mål for oss så hadde du ikke sagt at "det kunne gått begge veier". Og uansett om du/dere f.eks har rett om Evans så bare viser det enda mer hvor dårlige dommeren og han ene linjedommeren var og hvor mye de påvirket kampen. Men det har ingenting å si at Evans f.eks skulle fått rødt, for dommeren og linjedommeren påvirket kampen på en slik måte at det faktisk ble 1-0 til dere her i dag. Uten at dere gjorde nok i det hele tatt for å vinne denne kampen.

 

Og prøv å se taklingen til Fletch og si at den var en "stygg" takling. For den eneste grunnen å gi frispark der er om det er meningen av Fletcher å skade eller gå inn hardt på Cole. Han går for ballen med en vanlig takling og tar ballen først også mannen, hvor Cole da overspiller, filmer, whatever you wanna call it.

 

Men creds til han da, og Drogba. På litt ulovlige metoder klarte de jo å skaffe 1-0 målet og derfor 3p til Chelsea sammen med den lovlige delen av målet som var headeren av Terry. Det var jo det som var viktigst, og det som såret oss mest.

Lenke til kommentar

Folk er teite rett etter kamp. Jeg hadde vært et uhyre å ha med å gjøre om vi hadde tapt i dag. Jeg har fortsatt stor respekt for deg Wis.

 

Det er ingen tvil om at dommerne ødela kampen. Det betyr dog ikke at seieren ikke er fortjent. Og det er dere som diskuterer i Chelsea-tråden, så det blir for dumt å ikke forvente at Chelsea-supporterne skal holde kjeft og være enig. Drogba overspilte i den situasjonen (Men ikke nok til å få kort), men Evans skulle vært utvist. Spillere oppfører seg forskjellig i storoppgjør som det her, i forhold til i "vanlige" kamper. Det er rett og slett idiotisk å bruke ansiktsuttrykket til en fotballspiller som argument på at det vedkommende har gjort ikke var med vilje. Med svært få unntak prøver fotballspillere (og alle andre lagsportsutøvere) å se mest mulig overrasket ut etter slike situasjoner.

Hva slags ansiktsuttrykk hadde du forventet? Tilsnakk à la Keane?

Lenke til kommentar
Men av og til holder det ikke å si at det kunne bikket begge veier. Hadde dere hatt straffesituasjon for dere som var ganske klar men ikke fått den, mål mot dere etter frispark som ikke var en stygg takling og på ball, og litt stygt spill av oss i feltet og litt offside osv involvert i et 0-1 mål for oss så hadde du ikke sagt at "det kunne gått begge veier". Og uansett om du/dere f.eks har rett om Evans så bare viser det enda mer hvor dårlige dommeren og han ene linjedommeren var og hvor mye de påvirket kampen. Men det har ingenting å si at Evans f.eks skulle fått rødt, for dommeren og linjedommeren påvirket kampen på en slik måte at det faktisk ble 1-0 til dere her i dag. Uten at dere gjorde nok i det hele tatt for å vinne denne kampen.

 

Og prøv å se taklingen til Fletch og si at den var en "stygg" takling. For den eneste grunnen å gi frispark der er om det er meningen av Fletcher å skade eller gå inn hardt på Cole. Han går for ballen med en vanlig takling og tar ballen først også mannen, hvor Cole da overspiller, filmer, whatever you wanna call it.

 

Men creds til han da, og Drogba. På litt ulovlige metoder klarte de jo å skaffe 1-0 målet og derfor 3p til Chelsea sammen med den lovlige delen av målet som var headeren av Terry. Det var jo det som var viktigst, og det som såret oss mest.

Men herregud da mann. Jeg sier det kunne bikket begge veier fordi jeg er usikker på situasjonene. Derfor er det også vanskelig for en dommer i situasjonens hete. Selv etter 1000 repriser vet jeg ikke om Drogba var i offside. Straffen er ikke i nærheten av å være klar engang - da skulle det som sagt blitt blåst heftig i fløyten ellers i PL. At Cole overspiller kan så være, den må jeg se igjen Og Evans skulle hatt rødt, den har jeg sett nok ganger.

 

Synes ærlig talt ikke United gjorde så mye de heller for å fortjene seieren. Det var en god defensiv kamp av begge lag.

Lenke til kommentar

Synes dette blir trukket litt langt. Det var en jevn fotball kamp, som kunne vippet begge veier. Chelsea ser bare mer og mer ut som et mester lag denne sesongen. Avgjør en kamp, hvor de ikke har vist sitt beste i det hele tatt mot slutten av kampen.

 

Moro og se hvordan flere her inne, er sikre på at målet til Chelsea skulle vært annullert. Dere bør virkelig hive av dere brillene.

Misforstå meg rett her, jeg sier ikke at det var en riktig avgjørelse å ikke annullere målet, men jeg sier heller ikke at det var en feil avgjørelse.

 

Nemlig fordi det vet jeg ikke. Kommentatorene, og ekspertene rundt omkring er jo ikke enige engang. Så hvordan kan det da ha seg at det sitter flust med United-supportere her i Norge, som alle har fasiten? Meld dere opp til dommerkurs hos FA, og gjør jobben selv da.

Jeg skjønner at det er frustrerende å tape en slik kamp, ufortjent? Jeg synes ikke det. Men det hadde heller ikke vært ufortjent om det var United som prikket inn et vinnermål.

 

Men jeg synes det blir veldig dumt at flere United-fans her, velger å legge all skylden på dommeren. Det er ikke dommeren som spiller kampen for dere, og ingen av lagene skapte nevneverdig med sjanser. Dommeren var ikke habil, men han var heller ikke partisk.

Lenke til kommentar

Men i en slik kamp kan man ikke lage sjanser som f.eks Rooney hadde hatt om det ikke hadde blitt blåst i første omgangen når han var i klar onside. Og akkurat det samme skjedde for to år siden på brua og når det sto 1-1. Det er ikke så mye vi kan gjøre på banen etter sånne avgjørelser går imot oss. Og når Chelsea attpåtil får et feilaktig frispark (og at det som skjer på selve målet fra frisparket er så kontroversielt) for å vinne en kamp vi kanskje fortjente å vinne, så er det ganske greit å klage. Men selvfølgelig blir det litt overdrevet, men dette var vel en av de fire viktigste kampene i år (chelsea chelsea arsenal arsenal) og at det skjedde på denne måten var litt drøyt.

 

Har vel sagt alt som kunne blitt sagt. Dere sa forøvring ingenting om situasjonen med Terry som ble sparket i ballene, lå nede også fortsatte der å angripe. Men når vi skal kontre så stoppet plutselig spillet opp for det. Var mye hjemmedømming i dag, har fortsatt ikke hørt det ordet fra noen Chelsea supportere her og det irriterte meg litt.

Lenke til kommentar
Men i en slik kamp kan man ikke lage sjanser som f.eks Rooney hadde hatt om det ikke hadde blitt blåst i første omgangen når han var i klar onside. Og akkurat det samme skjedde for to år siden på brua og når det sto 1-1. Det er ikke så mye vi kan gjøre på banen etter sånne avgjørelser går imot oss. Og når Chelsea attpåtil får et feilaktig frispark (og at det som skjer på selve målet fra frisparket er så kontroversielt) for å vinne en kamp vi kanskje fortjente å vinne, så er det ganske greit å klage. Men selvfølgelig blir det litt overdrevet, men dette var vel en av de fire viktigste kampene i år (chelsea chelsea arsenal arsenal) og at det skjedde på denne måten var litt drøyt.

 

Har vel sagt alt som kunne blitt sagt. Dere sa forøvring ingenting om situasjonen med Terry som ble sparket i ballene, lå nede også fortsatte der å angripe. Men når vi skal kontre så stoppet plutselig spillet opp for det. Var mye hjemmedømming i dag, har fortsatt ikke hørt det ordet fra noen Chelsea supportere her og det irriterte meg litt.

Den har jeg kommentert jo. Det er feil av dommer å blåse der. Her skal United sparke ballen ut om de ønsker å være fair, noe jeg tror hadde blitt gjort uansett siden Giggs hadde ballen. Har ingenting imot å kalle det "hjemmedømming" jeg, men det var som sagt bare en klar situasjon (med forbehold om feil, siden jeg bør se frispark-situasjonen en gang til).

Lenke til kommentar

At det var hjemmedømming? Langt ifra. Det er en vesentlig stor forskejll på dårlig dømming og partisk dømming.

 

Nei, jeg er forsåvidt enig med deg i den biten, at når dommeren blåser Rooney av for offside, så er det ikke mer å gjøre for gutta på banen. Herregud, ser du hva du skriver? Dere hadde en viss kontroll på kampen, dere kunne satset mer, sendt flere folk i angrep, og skapt sjanser.

Det gjorde dere ikke. But hey, blame it on the Ref.

 

Jeg skjønner virkelig at det er surt. Og jeg hadde nok vært likedan, om FCB hadde stått på United's banehalvdel idag. Men at dere taper denne kampen pga dommeren? No way.

 

Jeg har ikke sett situasjonen godt nok, men kan være enig at i frisparket som førte til målet kunne se litt billig ut. Men at John Terry som er livsfarlig på offensive dødballer får heade den ballen i mål, er vel ikke dommeren sin feil?

Så er spørsmålet om Drogba stod i offside, noen mener ja, andre nei. Men det som er sikkert, er at Drogba er ikke nær ballen. Så da gjenstår det bare om Drogba påvirket Van Der Sar med sine bevegelser, og selv om jeg har sett flere United-supportere som faktisk sier at ser på VDS at han blir påvirket av Drogba, så er det bare VDS som vet svaret på dette.

Lenke til kommentar

Hauken: Var egentlig mer svar til lilleru og bare en liten oppsumering.

 

Hvor ofte hører jeg United-supportere innrømme at det er hjemmedømming på Old Trafford? For der er det jaggumeg mye verre enn på brua.

 

Jeg skjønner at dere klager. Men når dere gjør det her, så blir dere sagt i mot. Så enkelt er det, og det regner jeg med dere skjønner.

 

Ja, men det er også mulig å være enige om ting. Noe vi klarte jo et par ganger ihvertfall. Og ja, jeg, som Points vil ha noen eksempler. Det er en klassik påstand men det er ikke ofte de som påstår det vet så mye detajler om det. Enlighten us please.

 

EDIT: lilleru, mente ikke at vi skulle slutte å prøve. Men du vet like godt som meg at i en slik toppkamp så er det FAEN MEG ikke ofte du kommer deg gjennom HELE forsvaret som spiss og er HELT alene med keeper og har klart å time løper PERFEKT. Men nei, det blir blåst selvom han som opphever offsiden er på SIDEN som linjedommeren står på. Umulig å komme over det, selvom det er andre greier som straffen og frisparket Chelsea fikk og scorte på osv. Er bare helt utrolig at Cole på var den siden og. Jeez.

Og når det gjelder VDS, så var det jo et innlegg av Points som viste bilde av når VDS begynte å bevege seg for fullt. Det var når ballen var nærme Drogba ihvertfall, mener jeg å huske.

 

Men frisparket Chelsea fikk for målet, det med at dommeren LOT Chelsea angripe ferdig etter Terry ble slått i ballene men stoppet faktisk spillet når vi kontret etter det selvom det ikke står i reglene? Og at vi ikke fikk en "70:30" straffe som Wisbatov sa.

Det der er eksempler på hjemmedømming, så jeg er helt uenig med deg.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...