Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har sett av PL i år holder veldig få dommere og linjedommere PL-klasse.

Enten det,ellers så har PL-klassen sunket betraktlig siden 2000.

 

Har vel vært snakk om(og gjennomført) degradering av flere dommere i år og i fjor.

Ikke akkurat et betryggende tegn.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Åja takk Wisbatov. Haha, den glemte jeg helt. Var litt morsomt når dommeren bare lagde en ny regel og plutselig ble penisskade det samme som hodeskade, og stoppet spillet når vi skulle kontre/angripe. Men dere spilte selvfølgelig videre i angrep etter det skjedde med Terry først, ja. Det var vel helt greit det og, sant?

Lenke til kommentar
Ja jeg har spilt midtstopper i åresvis og gjør det fortsatt.. so wat.

Evans går inn med intensjoner om å skade. Se filmen på forrige side. Og hvor er egentlig ballen i forhold til foten når han sparker? Et par meter ifra kanskje..

 

Jeg ser videoen og hva ser jeg? Jeg ser at Evans hopper opp og ser UTELUKKENDE på ballen, og strekker ut beinet sitt, fordi han trossalt har tenkt til å lande på dem. Jeg ser at Drogba løper inn i knottene hans og i det Drogba treffer dem så er uttrykket på Evans ansikt overrasket. Evans ser på ball, Drogba ser på ball, ingen burde straffes. Dommeren gir mest sannsynlig kort, fordi Drogba får spasmer og overspiller situasjonen til de grader. Hvordan man kan se dette? Jo, han er på beina 1.30 minutter senere og løper rundt frisk som en fisk.

Lenke til kommentar
Ja jeg har spilt midtstopper i åresvis og gjør det fortsatt.. so wat.

Evans går inn med intensjoner om å skade. Se filmen på forrige side. Og hvor er egentlig ballen i forhold til foten når han sparker? Et par meter ifra kanskje..

Jeg tviler på at du går opp som en stokk når du skal ha maks spenst. Jeg har selv nikket folk med ben og albuer når jeg har gått i duell, det har sjeldent vært tilsiktet. At du påstår at dette er tilsiktet er jo latterlig, Evans gjør ikke slikt.

Lenke til kommentar
1. Wayne Rooney var igjennom, klar onside, linjemannens jobb er å følge med på linjen og Ashley Cole ligger på hans side hele veien igjennom, snytt for en klar "100 %" sjanse.

 

2. Frisparket før Chelsea-målet, Darren Fletcher er klart på ball OG mann, det er lov å ta mann når man er på ball, det er ikke farlg spill, men seriøs overspilling.

 

3. Drogba dytter ned Wes Brown i det frisparket blir tatt, frispark.

 

4. Drogba forstyrrer keeper fra sin offside-posisjon, hvis han var i offside.

 

5. Lampard kolliderer med ? Chelsea-spiller og får vondt i skrittet, kontringsmulighet der dommeren blåser(!). Spillet skal stoppes for hodeskader, men ikke for penishodeskader, det sier seg selv.

 

6. John Terry går inn skulder mot skulder imot Valencia, helt lovlig, men det som ikke er lovlig er når han griper tak i trøya og drar han med seg ned, 70/30 straffe til United.

 

7. Jonny Evans går opp (noen her som noen gang har spilt midtstopper?) og ser på ballen hele veien, eller ikke hele veien for på et tidspunkt kniper han dem jo faktisk igjen. Han tar sats med det ene beinet og når man ligger slik som han gjør i luften er det naturlig å strekke ut beinet for å holde balansen i det man lander. Didier Drogba løper inn i knottene, deretter "dør" han jo. Spasmer og ting som tilsier at han faktisk trenger medisinsk assistanse umiddelbart, overspillingen er mest sannsynlig grunnen til det gule kortet, selv om dommeren godt kunne spart seg for det.

 

8. Jonny Evans løper ned Carvalho, men er det så fryktelig rart? Carvalho blir blåst av, men fortsetter å løpe med ballen, Fletcher og Evans løper etter for å hente ballen (han drøyer jo trossalt) og Carvalho faller som en sekk med poteter i det Evans bumper borti han.

 

9. Chelsea bytter inn Alex i overtiden, dette tok vel drøy 34 - 38 sekunder. Dommeren blåser av 94.58 på Chelseas tredjedel.

 

Det skal være rom for en dommertrio til å gjøre småfeil og en tabbe, men når det blir så mange situasjoner der bortelaget blir snytt er det lov å kalle det en urettferdig seier. Jeg hadde neppe sagt noe om kampen hadde endt 0 - 0, da det hadde vært et greit og ikke ufortjent resultat, men det blir for dumt. Ja, vi United-supportere er kanskje mestere til å syte, men de av oss som ser en god del fotball vet at United blir dømt imot mye oftere enn det den generelle oppfatningen er. Dere var ikke bedre, men heldige med dommeren, på Old Trafford får vi forhåpentligvis en bedre dommer. Jeg hadde håpet på det sterkeste at dommerene ikke skulle prege denne kampen.

Og igjen troner United-selvsikkerheten:

 

1. Enig

2. Spiller liten rolle om han tar ball når han voldtar mann.

3. Muligens, men ingen TV-bilder jeg har sett bekrefter dette. At du stoler på spilleren som ble tatt/falt er din sak.

4. Ikke sikker på at han er offside - den er vanskelig å se, selv etter 1000 repriser.

5. Det var Terry og Cole. Dommeren skal ikke blåse, men United bør spille ballen ut (Fair Play), da Terry er en viktig forsvarsspiller. De hadde sikkert ikke gjort det (jfr. Community Shield - der Evra lekte Drogba).

6. Ikke straffe. Hadde som sagt vært meget billig da dette skjer i annenhver PL-kamp.

7. Sjekk videoen som ble postet. Han sparker bevisst og skulle derfor hatt rødt kort.

8. Han slapp billig unna med det gule. Totalt urutinert å klikke. Hadde han ikke gjort noe, kunne Carvalho fint ha fått gult.

9. Enig.

Lenke til kommentar

Han skal lande med en fot i 90 grader, ok.

Nå får dere gi dere, at dere ikke kan innrømme at han legger til ekstra kraft i foten, altså det er KLART med vilje så er det lite her og gjøre. Når dere i tillegg whiner på at chelsea-leiren ikke kan innrømme noe så slår dobbeltmoralen for fult inn.

 

Ser filmen om og om igjen, og det er så latterlig klart han gjør det med vilje det sårer meg at dere ikke "innrømmer" det.

Endret av Smågal
Lenke til kommentar

Hvordan kan man sparke bevisst når man ikke engang ser på Drogba i det han kommer inn? Jeg lurer for all del på hvordan dere hopper opp for å nikke ballen i hodedueller. Det er vanlig å strekke beinet utover før man lander, da man trossalt skal lande på begge beina.

 

Når det gjelder 2. HeHauken så er det ikke farlig spill, dermed har det noe å si. Det er lov å ta ball og mann hardt, så lenge det ikke er farlig. Les regelverket.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Hvordan kan man sparke bevisst når man ikke engang ser på Drogba i det han kommer inn? Jeg lurer for all del på hvordan dere hopper opp for å nikke ballen i hodedueller. Det er vanlig å strekke beinet utover før man lander, da man trossalt skal lande på begge beina.

Se rett frem. Du ser også det som er til siden. Øyet merker spesielt godt bevegelse. Han vet Drogba kommer. Hvorfor i svarte har han et Karate Kid-spark i det Drogba kommer inn i duellen da? Var det spasmer kanskje?

 

Når det gjelder 2: Dommeren vurderte det slik, men ingen person i verden vet bedre enn en United-supporter som har tapt et poeng. Jeg reagerte på taklingen da jeg så den. Cole flyger jo.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
*snip-snap-sutre*

Poenget er jo at det bare var den med Rooney som var 100%. Alt annet kan diskuteres.

 

1. Straffen hadde vært av den billige sorten

2. Frisparket til Chelsea er frispark - Cole blir taklet

3. Brown faller på målet

4. Det er usikkert om Drogba er i offside - siden Brown er nede og kan oppheve den.

 

Men jeg har full forståelse for at dere er skuffet. Dere skulle ledet med Rooney. Da hadde det blitt en helt annen kamp.

 

Greit nok. Men du må skjønne at det er så mye tvil rundt målet at det er helt sykt frustrerende for oss. Jeg er helt uenig i punkt 2, da han tar ballen med en rolig takling og Cole faller veldig lett. Uansett om han tar Cole litt etter han tar ballen er det ikke frispark siden det ikke var en stygg takling på noen som helst måte. Resten, greit, det er jo ikke 100% men hadde det vært andre veien hadde du påstått at det burde f.eks blitt frispark når Rooney river ned Carvalho i feltet også header den inn. Og når det først er snakk om Carvalho, herregud. Måten han reagerte på etter at Evans var såvidt i han (etter han oppfører seg som idiot og løper videre når dommeren blåser lenge før) var tragisk. Hvis dere noen gang klaget på Ronaldo så burde dere ha nok å klage over i år uten han, bare ved å se Chelsea spille. (Ihvertfall i storkampene når de føler at de må). Ikke en eneste i United som overspilte eller filmet i dag nei, såvidt jeg vet.

Så vidt borti han? Er du blind?

 

Eh nei. Han gikk ikke noe hardt inn på Carvalho og han reagerte som at han hadde blitt skutt. Utrolig å forsvare Carvalho der, spesielt siden det er han som gjør noe dumt her og løper videre etter det er blåst. Og frustrerer alle i Utd siden det var etter 1-0 målet og.

Lenke til kommentar

Hele situasjonen skjer på ca. 1 sekund, du ser det? Evans har øynene på ball hele tiden og både han og Drogba er i bevegelse. I det Evans header ballen unna treffer allerede Drogba beinet han strekker ut for å balansere. Jeg ser videoen igjen og igjen og ser ingen antydning til at han ønsker å skade Drogba, dette vises tydelig når Evans ansiktsuttrykk indikerer at han er overrasket når de kolliderer.

Lenke til kommentar
Ja jeg har spilt midtstopper i åresvis og gjør det fortsatt.. so wat.

Evans går inn med intensjoner om å skade. Se filmen på forrige side. Og hvor er egentlig ballen i forhold til foten når han sparker? Et par meter ifra kanskje..

Jeg tviler på at du går opp som en stokk når du skal ha maks spenst. Jeg har selv nikket folk med ben og albuer når jeg har gått i duell, det har sjeldent vært tilsiktet. At du påstår at dette er tilsiktet er jo latterlig, Evans gjør ikke slikt.

Nei, selvfølgelig hopper man ikke som en stokk, men jeg har spilt basket i noen år (og der hoppes det betraktelig mer enn i fotball, selv om du er aldri så mye midtstopper), og har aldri sparket 90 grader ut på den måten der. At noen av dere kan mene at Evans fortsatt skulle vært på banen etter den der er helt utrolig. Det er helt åpenbart rødt kort. Han denger jo til med beinet. Du trenger faktisk ikke å SE den veien for å merke at Drogba kommer stormende på den måten.

Terry ser jo på ballen når han river ned Valencia. Betyr det at han skal gå fri?

Rødt kort og frispark heeeelt på grensa til 16-meteren.

Lenke til kommentar
Eh nei. Han gikk ikke noe hardt inn på Carvalho og han reagerte som at han hadde blitt skutt. Utrolig å forsvare Carvalho der, spesielt siden det er han som gjør noe dumt her og løper videre etter det er blåst. Og frustrerer alle i Utd siden det var etter 1-0 målet og.

Utrolig å forsvare Evans som for andre gang i kampen klikker. Slikt skal ikke forekomme på en fotballbane. Det Carvalho gjorde var idiotisk, men Evans sin behandling av situasjonen toppet det.

 

Hele situasjonen skjer på ca. 1 sekund, du ser det? Evans har øynene på ball hele tiden og både han og Drogba er i bevegelse. I det Evans header ballen unna treffer allerede Drogba beinet han strekker ut for å balansere. Jeg ser videoen igjen og igjen og ser ingen antydning til at han ønsker å skade Drogba, dette vises tydelig når Evans ansiktsuttrykk indikerer at han er overrasket når de kolliderer.

Hvordan forsvarer du det ekstra sparket da? Tilfeldigheter?

Lenke til kommentar

Prøver du i det hele tatt og sammenligne hoppingen i basket med fotball? Du forstår selv hvor latterlig det er. Du bruker HELE kroppen for å heade enn ball langt unna på dette nivået. Det er jo bare å se en basketkamp og en fotballkamp for å se hvor ulike typer hopp man gjør.

 

@HeHauken: Han bruker beinet for å BALANSERE, han skal tross alt rette opp kroppen sin og lande på BEGGE beina.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Ja jeg ser situasjonen, hvorfor spør slike retoriske spm? Ser du den kanskje?

 

Jeg tror alle burde være enige i at han ikke sparker ut foten for å lande der, det ville vært helt unaturlig.

Nei, for når en United-spiller gjør noe er det Guds vilje og tilfeldigheter. Når de får diskuterbare situasjoner imot seg er det pga dommerjævelen.

 

Wis: Har du enda ikke sett det ekstra sparket? Jeg ville ikke ha sparket i luften for å lande på begge beina - men så ville jeg heller ikke hatt den ene foten ut i 90 grader heller.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Haha, dette blir helt sykt nå. Å sammenligne hopp i bakset og fotball går bare ikke, det skal være selvsagt.

 

HeHauken: Skjønner ikke at du ikke ser Wisbatov sitt poeng med "2". Det er ikke farlig spill, og når han tar ballen først med en "vanlig" takling der så er det ikke frispark med mindre han er stygt inn på Cole etter det. Og det var det ikke, han tok først ballen også mannen uten at det var noe fare for bli stygg takling. Cole flyver vel litt ja, guess why?...

 

Men jeg er enig med Hyrlen. Evans hopper med hele kroppen og han blir overrasket når Drogba går ned sånn etter han header vekk. Men måten foten går opp og evt. treffer Drogba på; det kan være gult kort for farlig spill. Rødt kort er det ikke da det ikke så ut som noe var bevisst gjort av Evans der. Ihvertfall ikke utifra det super-linjedommeren på den siden så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...