Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Danielzu, kødder du meg? Har du tenkt å faktisk diskutere noe her eller skal du bare skrive 3 ord i hvert innlegg og si det samme noen har sagt tidligere eller "KLAR STRAFFE my ass". Det er ikke så mye du tilfører med akkurat det.

 

Og ja, Evans hopper kanskje litt rart men det er fortsatt ikke rart at det ble frispark til Utd. Evans er der og gjør jobben sin, og Drogba kommer ikke inn der for å vinne ballen fordi han VET at det ikke går der når Evans rekker den før han kommer nesten. Han kommer for sent og hardt inn, og det blir nesten alltid frispark mot de som løper inn. Se 3-4 PL kamper neste helg og du ser det. Selvfølgelig, om du bruker sånne bilder, så kommer det til å se ut som Evans bør få rødt og "kjære uskyldige Drogba" gjør ingenting feil. Det er ikke svart og hvitt heller.

 

EDIT: Så at du redigerte Danielzu, men poenget står.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan går det an å forsvare hvor sent Drogba kommer inn i den "duellen"? Seriøst? Hans egen feil at han presterer å hoppe rett inn i beinet til Evans.

De fleste spisser går inn i beina til keeper og søker å få straffe. Hadde Evans hoppet normalt ville det vært frispark til dere. Men om Voronin holder meg i skjorta, og jeg svarer med å rive han ned ved hjelp av hestehalen, så er det jeg som skal ha rødt kort.

Lenke til kommentar
Danielzu, kødder du meg? Har du tenkt å faktisk diskutere noe her eller skal du bare skrive 3 ord i hvert innlegg og si det samme noen har sagt tidligere eller "KLAR STRAFFE my ass". Det er ikke så mye du tilfører med akkurat det.

 

Og ja, Evans hopper kanskje litt rart men det er fortsatt ikke rart at det ble frispark til Utd. Evans er der og gjør jobben sin, og Drogba kommer ikke inn der for å vinne ballen fordi han VET at det ikke går der når Evans rekker den før han kommer nesten. Han kommer for sent og hardt inn, og det blir nesten alltid frispark mot de som løper inn. Se 3-4 PL kamper neste helg og du ser det. Selvfølgelig, om du bruker sånne bilder, så kommer det til å se ut som Evans bør få rødt og "kjære uskyldige Drogba" gjør ingenting feil. Det er ikke svart og hvitt heller.

 

 

Drogba ser på ballen helt før rett før impact. Og han kunne ha unngått Evans totalt, hadde det ikke vært for foten til Evans som blir stukket ut på et unormalt og unaturlig vis. Som du ser på videoen, tenker Drogba kun på ballen, hadde det ikke vært for foten til Evans hadde de nok ikke truffet hverandre nevneverdig, og hadde drogba løpt ned evans hadde det vært et greit frispark, men å forsvare dette blir som å forsvare Keane mot Haaland, noe Unitedfans har en tendens til å gjøre. Helt utrolig.

Endret av cFc
Lenke til kommentar
Hvordan går det an å forsvare hvor sent Drogba kommer inn i den "duellen"? Seriøst? Hans egen feil at han presterer å hoppe rett inn i beinet til Evans.

Alvorlig? Selv etter nærbildet av det bevisste sparket i videoen?

 

Det er tydelig at noen har ekstremt sterke United-briller på. Å klage på dommeren går greit så lenge alt går imot United, men dere forsvarer alt som dømmes for. Helt utrolig.

Lenke til kommentar

Har aldri forsvart Keane mot Haaland. Det var drastisk sagt av deg, er ikke mange som gjør det. Og btw så er jeg enig i at det er et merkelig hopp av Evans og kan se ut som han ville skade Drogba der. Men at det er standard å gi frispark mot han som stormer inn der er ikke rart i det hele tatt.

 

Og når det gjelder Drogba og smerte, så går det ikke. Kanskje i dag siden det så litt ille ut faktisk, men har du sett nok av Chelsea siden 04-05 så vet man at Drogba har gått ned sånn (ikke helt sånn men faen meg nesten) 1-2 ganger (av og til mer) nesten hver eneste jævla kamp og løper rundt 2 min senere, i 100% fin tilstand. Drogba er en skuespiller, og det er ikke så mye mer å si om det. Kan ikke kritisere folk for å tro at han overspilte i dag og, og det gjorde han helt sikkert og.

Lenke til kommentar
Hvordan går det an å forsvare hvor sent Drogba kommer inn i den "duellen"? Seriøst? Hans egen feil at han presterer å hoppe rett inn i beinet til Evans.

Alvorlig? Selv etter nærbildet av det bevisste sparket i videoen?

 

Det er tydelig at noen har ekstremt sterke United-briller på. Å klage på dommeren går greit så lenge alt går imot United, men dere forsvarer alt som dømmes for. Helt utrolig.

 

Nice generalisering. Det er mange av oss Utd supportere som klarer å innse når det blir dømt noe for oss som er feilaktig, trust me. Men i dag skjønner mange Chelsea supportere og vi ble litt bortdømt i denne kampen. Til og med noen av de på puben sa unnskyld etter kampen var ferdig osv. Det var for mye i dag av Atkinson. Han følte sikkert at han måtte gjøre det pga. hvor mye han ble kritisert etter City kampen på OT tidligere i sesongen.

Lenke til kommentar

Drogba fortjener gult for overspilling. Det så ut som han skulle dø, tipper dommeren fikk hjertet langt oppi halsen.

 

Men jeg mener oppriktig talt Evans burde vært sendt i dusjen for det hestesparket. For meg virker det som han gjør det med viten og vilje. Det er rett og slett veldig lite pent, burde fått konsekvenser.

Lenke til kommentar

Jeg vet at han har gjort det bestandig, men jeg har sett alle chelsea-kampene til nå i år (i tillegg til de aller fleste United-, Liverpool- og Arsenal-kampene), og forskjellen bare fra fjorårssesongen er enorm.

Det var én situasjon hvor han var vel teatralsk, og muligens overspiller han, men det er da ingenting i forhold til en haug med andre spillere i ligaen, og sparket i kassa var jo helt ekstremt.

Lenke til kommentar
Danielzu, kødder du meg? Har du tenkt å faktisk diskutere noe her eller skal du bare skrive 3 ord i hvert innlegg og si det samme noen har sagt tidligere eller "KLAR STRAFFE my ass". Det er ikke så mye du tilfører med akkurat det.

Har egentlig ikke tid til og diskutere, siden jeg sitter med mappeoppgaver og praksisrapport akkurat nå.

Meget hektisk. Så kom bare med en statement, siden jeg reagerte på sitvasjonen) Som jeg sa i forgje post,hadde jeg ikke sett sitvasjonen før, og den så ganske ''upen'' ut.

 

Drogba har ''filmet'' slik før, og han var i tipp topp stand sekundet etter han fikk gult kort nesten.

Så han overspilte nok litt ja. Mennkekroppen går ikke i spasmer, om det ikke er noe seriøst galt, og da skal man ikke spille resten av kampen. Ikke fysisk eller etisk mulig(av trener og ikke bytte han ut).

 

Reagerte på at du skrev at det var en KLAR straffe,for det var det ikke. Langt fra 100% straight up straffe-sitvasjon.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar
Har aldri forsvart Keane mot Haaland. Det var drastisk sagt av deg, er ikke mange som gjør det. Og btw så er jeg enig i at det er et merkelig hopp av Evans og kan se ut som han ville skade Drogba der. Men at det er standard å gi frispark mot han som stormer inn der er ikke rart i det hele tatt.

 

Og når det gjelder Drogba og smerte, så går det ikke. Kanskje i dag siden det så litt ille ut faktisk, men har du sett nok av Chelsea siden 04-05 så vet man at Drogba har gått ned sånn (ikke helt sånn men faen meg nesten) 1-2 ganger (av og til mer) nesten hver eneste jævla kamp og løper rundt 2 min senere, i 100% fin tilstand. Drogba er en skuespiller, og det er ikke så mye mer å si om det. Kan ikke kritisere folk for å tro at han overspilte i dag og, og det gjorde han helt sikkert og.

Jeg har nok sett godt over 60-70 % av alle Drogbas kamper for Chelsa. Og vet hva du peker på. MEN, dette kan ikke sammenlignes. Sparket er jo villt, er ikke rart at han har sykt vondt en stund, men så lenge han ikke knakk noe så går denne smerten over etter en stund, så det er jo ikke rart at han blir fin igjen.

 

 

OG BTW, dette ser IKKE ut som offside!

 

 

notoffside-1.jpg

 

notoffside2-1.jpg

Lenke til kommentar
Hvordan går det an å forsvare hvor sent Drogba kommer inn i den "duellen"? Seriøst? Hans egen feil at han presterer å hoppe rett inn i beinet til Evans.

Alvorlig? Selv etter nærbildet av det bevisste sparket i videoen?

 

Det er tydelig at noen har ekstremt sterke United-briller på. Å klage på dommeren går greit så lenge alt går imot United, men dere forsvarer alt som dømmes for. Helt utrolig.

 

Nice generalisering. Det er mange av oss Utd supportere som klarer å innse når det blir dømt noe for oss som er feilaktig, trust me. Men i dag skjønner mange Chelsea supportere og vi ble litt bortdømt i denne kampen. Til og med noen av de på puben sa unnskyld etter kampen var ferdig osv. Det var for mye i dag av Atkinson. Han følte sikkert at han måtte gjøre det pga. hvor mye han ble kritisert etter City kampen på OT tidligere i sesongen.

United skulle ledet med Rooney og Evans skulle hatt et soleklart rødt kort. Fint, da er vi enig.

 

Alle andre situasjoner kan diskuteres, men det er jo klart at det er lettere å overreagere på de diskuterbare situasjonene om en allerede har blitt feilaktig dømt en 100%.

Lenke til kommentar

1. Wayne Rooney var igjennom, klar onside, linjemannens jobb er å følge med på linjen og Ashley Cole ligger på hans side hele veien igjennom, snytt for en klar "100 %" sjanse.

 

2. Frisparket før Chelsea-målet, Darren Fletcher er klart på ball OG mann, det er lov å ta mann når man er på ball, det er ikke farlg spill, men seriøs overspilling.

 

3. Drogba dytter ned Wes Brown i det frisparket blir tatt, frispark.

 

4. Drogba forstyrrer keeper fra sin offside-posisjon, hvis han var i offside.

 

5. Lampard kolliderer med ? Chelsea-spiller og får vondt i skrittet, kontringsmulighet der dommeren blåser(!). Spillet skal stoppes for hodeskader, men ikke for penishodeskader, det sier seg selv.

 

6. John Terry går inn skulder mot skulder imot Valencia, helt lovlig, men det som ikke er lovlig er når han griper tak i trøya og drar han med seg ned, 70/30 straffe til United.

 

7. Jonny Evans går opp (noen her som noen gang har spilt midtstopper?) og ser på ballen hele veien, eller ikke hele veien for på et tidspunkt kniper han dem jo faktisk igjen. Han tar sats med det ene beinet og når man ligger slik som han gjør i luften er det naturlig å strekke ut beinet for å holde balansen i det man lander. Didier Drogba løper inn i knottene, deretter "dør" han jo. Spasmer og ting som tilsier at han faktisk trenger medisinsk assistanse umiddelbart, overspillingen er mest sannsynlig grunnen til det gule kortet, selv om dommeren godt kunne spart seg for det.

 

8. Jonny Evans løper ned Carvalho, men er det så fryktelig rart? Carvalho blir blåst av, men fortsetter å løpe med ballen, Fletcher og Evans løper etter for å hente ballen (han drøyer jo trossalt) og Carvalho faller som en sekk med poteter i det Evans bumper borti han.

 

9. Chelsea bytter inn Alex i overtiden, dette tok vel drøy 34 - 38 sekunder. Dommeren blåser av 94.58 på Chelseas tredjedel.

 

Det skal være rom for en dommertrio til å gjøre småfeil og en tabbe, men når det blir så mange situasjoner der bortelaget blir snytt er det lov å kalle det en urettferdig seier. Jeg hadde neppe sagt noe om kampen hadde endt 0 - 0, da det hadde vært et greit og ikke ufortjent resultat, men det blir for dumt. Ja, vi United-supportere er kanskje mestere til å syte, men de av oss som ser en god del fotball vet at United blir dømt imot mye oftere enn det den generelle oppfatningen er. Dere var ikke bedre, men heldige med dommeren, på Old Trafford får vi forhåpentligvis en bedre dommer. Jeg hadde håpet på det sterkeste at dommerene ikke skulle prege denne kampen.

Lenke til kommentar
5. Lampard kolliderer med ? Chelsea-spiller og får vondt i skrittet, kontringsmulighet der dommeren blåser(!). Spillet skal stoppes for hodeskader, men ikke for penishodeskader, det sier seg selv.

Kan jo tilføye her at Chelsea først får lov å gå i angrep mens Chelsea-spilleren ligger nede. Når United snapper ballen og får en kontringsmulighet blir det blåst.

Lenke til kommentar

Var ganske klar hvis linjedommeren hadde sett han rev trøya til Valencia og dro han ned. Men ellers, neida, ikke klar i det hele tat. Men greit Daniel, når du skriver et innlegg for å forklare hvorfor du faktisk skriver de 3-4 ordene du skriver plutselig midt i en diskusjon. Det er litt irriterende når du skriver de uten å begrunne og argumentere for de men tror allikevel at det skal bidra til diskusjonen. Men skal ikke si noe mer om det, beklager off topic.

 

Evans skulle kanskje ikke gjort det der ja men det så jo ut som han hoppet helt vanlig i real time der og at Drogba kom stormende inn i veien for han som skulle heade ballen vekk. Og om det var noe stygt der, så måtte ha linjedommeren sett det siden det er dekket for dommeren å se der. Men gjett hva folkens? Det er "den" linjedommeren som sto på den siden der, så hva forventer dere egentlig av han, PL klasse? Nope, det skjer ikke.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...