Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Hvorfor han har vært varierende i CL kan jeg ikke gi noe eksakt svar på, men jeg kan til min beste evne forsøke å forklare det. Mange forsøker å antyde at Zlatan ikke presterer i CL, fordi nivået er for høyt, men sannheten er jo at flere av de lagene Inter møtte i CL holder lavere kvalitet enn lag i hjemlig liga. I fjor scoret han bare et mål i Champions League på åtte kamper, men, året før der scoret han fem mål på syv kamper, dermed kan det tyde på at det rett og slett er tilfeldigheter som gjør at Zlatan ikke får mål i Champions League. En annen faktor er at Zlatan ble pakket mye mer inn i Inter i CL, fordi de stort sett alltid forsøkte å spille igjennom han. Han distribuerte ballen mye mer enn hva andre spisser må gjøre og havnet dermed ofte ikke i avslutningsposisjoner. Jeg tror først folk virkelig vil få øynene opp for ballmagikeren i år i Barcelona. I Barcelona trenger han ikke å gjøre like mye alene og bevegelsene til medspillerene er mye større enn i Inter. Å bli Capocannoniere i Serie A er imponerende, det er en liga der forsvarsspillet er av meget høy kvalitet og han var den første utenlandske til å vinne prisen på fem år.

 

Jeg ser også at dere har hengt dere opp i at jeg mener at Zlatan er et par hakk eller en klasse over Didier Drogba for øyeblikket, men det er slik jeg ser det. I Barcelona har Zlatan fungert enda bedre enn før og syv mål på syv kamper er imponerende uansett hvordan du vrir og vender på det. 0,64 mål per kamp hadde han i løpet av sin tre års lange Inter-periode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen på spillerne er at Zlatan kan være fantastisk gjennom en hel sesong i en liga, men drite seg totalt ut i cupene/på landslaget.

 

Drogba er kanskje svakere i ligaen (i den grad Serie A og La Liga kan sammenlignes med PL), mens han jaggu biter fra seg både i cupene og på landslaget.

 

Edit: Et annet argument som taler for Zlatan er at han ikke har det samme behovet som Drogba til å spise gress, på trass av at Drogba er en bedre fysisk spiller.

 

Edit 2: Drogba har 8 mål og 8 assist om jeg ikke tar feil - noe som er ganske imponerende.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

I den grad Serie A og La Liga kan sammenlignes med PL?

 

Ja, PL er verdens beste liga, det er jeg helt enig i. Men at nivåforskjellen er så drastisk som du antyder HeHauken det er jeg helt uenig i.

 

Når det gjelder Zlatan vs Drogba, så synes jeg Zlatan er bedre pdd. Jeg var skeptisk til hvordan Zlatan ville fungere i FCB før han kom til klubben, rett og slett fordi jeg synes han var en spiller som likte å gjøre tingene på egenhånd, istedenfor bevegelse, pasninger og lagspill som Pep virkelig setter høyt i sitt Barcelona lag.

 

Men Zlatan har overgått alle mine forventninger, han beveger seg omtrent like mye som Eto'o gjorde i sin tid i Barca, og selv om han ikke er i nærheten av farten til Eto'o, så er Zlatan utrolig fotballsmart, legg til at mannen har omtrent like god teknikk som Messi, er sterkere i kroppen enn de fleste, og en iskald avslutter. For meg er Zlatan den komplette spiss, og jeg tror han vil bevise det ovenfor de som fremdeles er skeptiske utover i sesongen.

Lenke til kommentar

Selvom jeg synes det er vanskelig å sammenligne spillere,.

Må si meg enig med lilleru, jeg trodde også at Zlatan skulle bli fiasko i Barca, men fyren har imponert 7 mål på 7 kamper, får se hvordan fyren klarer seg i cupene og framover..Jeg mener at Zlatan er mer teknisk spiller enn Drogba og passer bra i Barca og når du er Zlatan og spiller for et de beste lagene så må det jo gå bra??Og jeg er ikke no BARCA fæn,.Men han er litt humørspiller eller hva?

En ting til, Zlatan kanskje ikke faller like mye som Drogba, men jeg DIGGER Drogba, hadde ikke bytta han med Zlatan,.Fordi jeg retten og sletten digger han..Synes han er bedre for Chelsea 8 mål og 5 assist,.Kan ikke klage, dette vil bli en herlig sesong for Drogba og Chelsea..Og jeg HÅPER vi møter Barca i CL uten Øvrebø(fioafdhsadiof)

Men i PL så er det Drogba og Torres som er de beste spissene..

Lenke til kommentar
I den grad Serie A og La Liga kan sammenlignes med PL?

 

Ja, PL er verdens beste liga, det er jeg helt enig i. Men at nivåforskjellen er så drastisk som du antyder HeHauken det er jeg helt uenig i.

 

Når det gjelder Zlatan vs Drogba, så synes jeg Zlatan er bedre pdd. Jeg var skeptisk til hvordan Zlatan ville fungere i FCB før han kom til klubben, rett og slett fordi jeg synes han var en spiller som likte å gjøre tingene på egenhånd, istedenfor bevegelse, pasninger og lagspill som Pep virkelig setter høyt i sitt Barcelona lag.

 

Men Zlatan har overgått alle mine forventninger, han beveger seg omtrent like mye som Eto'o gjorde i sin tid i Barca, og selv om han ikke er i nærheten av farten til Eto'o, så er Zlatan utrolig fotballsmart, legg til at mannen har omtrent like god teknikk som Messi, er sterkere i kroppen enn de fleste, og en iskald avslutter. For meg er Zlatan den komplette spiss, og jeg tror han vil bevise det ovenfor de som fremdeles er skeptiske utover i sesongen.

Zlatan har overgått forventningene - men det gjør han ikke til verdens beste spiss av den grunn. Og jo, forskjellene mellom ligaene er langt større enn forskjellene mellom Drogba og Zlatan. La Liga har kommet seg - men bare se på den engelske dominansen i CL de siste årene. Det skulle også i fjor vært en hel-engelsk finale.

 

Drogba har også overgått mine forventninger for sesongen, men jeg kan egentlig ikke rangere dem. Og det har jeg gitt flere grunner til:

 

1. Zlatan fungerer bare i ren ligasammenheng

2. PL er en bedre liga

Lenke til kommentar
Forskjellen på spillerne er at Zlatan kan være fantastisk gjennom en hel sesong i en liga, men drite seg totalt ut i cupene/på landslaget.

hvordan gjør drogba det for landslaget?

Bedre enn Zlatan gjør det. Sist jeg sjekket var Drogba kaptein, og han spiller også godt i de store oppgjørene, noe som ikke kan sies om Zlatan. Drogba har også scoringstatistikken på sin side:

 

Drogba: 61 landskamper, 38 mål.

Zlatan: 56 landskamper, 21 mål.

Lenke til kommentar

Nå spiller Drogba også AM kontra EM og hvis vi skal snakke om nivåforskjellene mellom La Liga og Premier League så nivået mye høyere i EM kontra AM. Elfenbenskysten er i tillegg et bedre lag i Afrika enn Sverige er i Europa.

 

Det at folk mener at forskjellen mellom Premier League og La Liga er så enorm tyder på at det er mange som ikke følger La Liga.

Lenke til kommentar
Drogba er hvertfall Premier Leagues beste rene spiss når han er i form. Dette er nesten ubestridelig, kun Torres er nær. Å selvfølgelig Saha, men det er en annen sak. Gudene vet hvor god han hadde blitt om han hadde ungått skader.

 

Mulig Drogba er den beste når han er i toppform, men jevnt over er nok Torres den beste. Målratioen taler for seg selv.

Lenke til kommentar

Nå er Drogba en annen type enn Torres også. Han fikk 0 mål mot liverpool, men han skapte begge målene likefullt. Han herjer med forsvar på en helt annen måte enn Torres, Torres skaper mye mindre alene enn Drogba. Det er en av grunnene til at jeg har stor tro på to spisser på topp i år. Skulle bare hatt en annen enn Anelka.

Lenke til kommentar

Å velge mellom Drogba, Torres og Zlatan er eit tøft valg. Alle spelar på sin måte og det blir vanskeleg å velge den beste av dei. Drogba bruker krafta si og kommer forbi dei fleste, han har også fart og teknikk som gjør han til nærmest ein komplett spiss. Torres er, etter det eg erfarer, meir ein bakromspiss. Han kan også heade og har god fart. Zlatan er det nærmeste du kommer ein komplett spiss p.d.d. Stor og kraftig slik som Drogba men spelar fri lagkameratene meir enn det Drogba gjør. Han har også ein god skuddfot som gjør han fryktet av forsvaret. Tviler på om Zlatan ville gjort det like bra i PL som det Drogba og Torres gjør.

Lenke til kommentar

Du sier at Zlatan er det nærmeste du kommer en komplettspiss per dags dato, men at du tviler på at han ville gjort det like bra i PL som Droga og Torres gjør, har du lyst til å begrunne det? Det er ikke ment som hakking eller forsøk på å være provoserende, men jeg skjønner ikke logikken i det.

Lenke til kommentar
Nå spiller Drogba også AM kontra EM og hvis vi skal snakke om nivåforskjellene mellom La Liga og Premier League så nivået mye høyere i EM kontra AM. Elfenbenskysten er i tillegg et bedre lag i Afrika enn Sverige er i Europa.

 

Det at folk mener at forskjellen mellom Premier League og La Liga er så enorm tyder på at det er mange som ikke følger La Liga.

Jeg er med på at AM er dårligere enn EM, og at Elfenbenskysten er et bedre lag er også sant. Men Sverige spiller da vitterlig mot dårlige lag også - som Færøyene f. eks... Zlatan får det bare ikke til på landslaget - det gjør Drogba.

 

Jeg sier ikke at forskjellen mellom PL og La Liga er enorm, men CL-dominansen til engelske lag bekrefter at det er en forskjell. At du mener det er klasseforskjell på spillerne er derimot det jeg reagerer på. Det var derfor jeg trakk frem at La Liga tross alt er en svakere liga.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Du sier at Zlatan er det nærmeste du kommer en komplettspiss per dags dato, men at du tviler på at han ville gjort det like bra i PL som Droga og Torres gjør, har du lyst til å begrunne det? Det er ikke ment som hakking eller forsøk på å være provoserende, men jeg skjønner ikke logikken i det.

Som nevnt tidlegare i denne tråden er PL er meir krevende liga å spela i enn Serie A eller La Liga. Zlatan er ikkje kjent for å være ein "arbeidshest", i Serie A og La Liga er meir "avslappendes" enn PL. Zlatan hadde klart den fysiske delen av PL, men trur ikkje han hadde klart den raske delen av spelet like bra. Men det hadde vore spennandes å sett Zlatan i PL.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si noe på at PL er en bedre liga sett over hele linja enn det La Liga er. Jeg skal heller ikke si meg helt uenig i at de siste tre-fire årene så har flere engelske lag imponert i CL.

 

Men det er ikke noe engelsk CL-dominans når det gjelder å vinne CL de siste årene.

 

Ser vi tilbake på siden CL ble CL, så har vi 3 engelske seiere, 6 spanske og 4 italienske.

 

At du fremdeles snakker om at det skulle vært hel engelsk finale ifjor, vel. Du har tydeligvis ikke forstått at semi-finalene i CL spilles over 180 minutter. Ikke 90. Som det virker som alle Chelsea supportere mener.

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke si noe på at PL er en bedre liga sett over hele linja enn det La Liga er. Jeg skal heller ikke si meg helt uenig i at de siste tre-fire årene så har flere engelske lag imponert i CL.

 

Men det er ikke noe engelsk CL-dominans når det gjelder å vinne CL de siste årene.

 

Ser vi tilbake på siden CL ble CL, så har vi 3 engelske seiere, 6 spanske og 4 italienske.

 

At du fremdeles snakker om at det skulle vært hel engelsk finale ifjor, vel. Du har tydeligvis ikke forstått at semi-finalene i CL spilles over 180 minutter. Ikke 90. Som det virker som alle Chelsea supportere mener.

CL-dominans de senere årene. Og jo, det skulle vært en hel-engelsk finale i fjor også. Chelsea gjorde jobben borte, selv om de spilte kjedelig og destruktivt. Det var en viss norsk dommer som ødela hjemme - og det vet alle. Ett soleklart straffe og 3 diskuterbare situasjoner.

 

Men vi får se hvordan det går i år, siden Liverpool sliter.

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke si noe på at PL er en bedre liga sett over hele linja enn det La Liga er. Jeg skal heller ikke si meg helt uenig i at de siste tre-fire årene så har flere engelske lag imponert i CL.

 

Men det er ikke noe engelsk CL-dominans når det gjelder å vinne CL de siste årene.

 

Ser vi tilbake på siden CL ble CL, så har vi 3 engelske seiere, 6 spanske og 4 italienske.

 

At du fremdeles snakker om at det skulle vært hel engelsk finale ifjor, vel. Du har tydeligvis ikke forstått at semi-finalene i CL spilles over 180 minutter. Ikke 90. Som det virker som alle Chelsea supportere mener.

CL-dominans de senere årene. Og jo, det skulle vært en hel-engelsk finale i fjor også. Chelsea gjorde jobben borte, selv om de spilte kjedelig og destruktivt. Det var en viss norsk dommer som ødela hjemme - og det vet alle. Ett soleklart straffe og 3 diskuterbare situasjoner.

 

Men vi får se hvordan det går i år, siden Liverpool sliter.

 

Fullstendig enig i det du sier her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...