Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er egentlig ikke interessert i å starte en "hvem er best"-diskusjon - de er som regel dødfødte - men ut ifra det du skriver ser jeg ingen klar kvalitetsforskjell mellom dem. Også Drogba scorer mange og spektakulære mål, også han spiller frem lagkameratene sine og også han er langt på vei en komplett fotballspiller. Begge har hatt en meget frisk sesongstart og begge må sies å være i ypperste verdensklasse. Men at Zlatan er klart overlegen Drogba? Uenig.

Lenke til kommentar

Wis: Jeg pisser ikke på prestasjonene til fyren - for de kan ingen si noe på. Han er en fantastisk god fotballspiller og er en av "verdens beste" spisser. Selv liker jeg ikke begrepet, da forskjellige spillertyper er bedre på forskjellige områder.

 

Grunnen til at jeg nevnte forskjellen på PL og La Liga, er at en rekke spillere som har storspilt i Serie A, La Liga osvosv, har floppet totalt etter de kom til PL. Fysikken hadde nok Zlatan klart, og han hadde sikkert vært god i PL, men det er lettere for en spiller å bli god i Italia eller Spania.

 

PL er enkelt og greit verdens beste liga. En ser eksempelvis sjeldent at topplag i Spania slite mot antatte bunnlag - dette skjer oftere i PL. For ikke å snakke om den engelske dominansen i CL.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Hva er det som gjør at du tviler på at Zlatan ikke hadde hevdet seg minst like mye som Drogba i Premier League? Han er en bedre fotballspiller jevnt over og hadde ikke hatt noe problem med å takle den fysiske ligaen. Han ble toppscorer i Serie A i fjorårets sesong og er på til å kunne bli toppscorer i La Liga i år. Jeg tror mange undervurderer hvor vanskelig det er å score såpass mange mål som Zlatan gjorde i Serie A, og nivået i La Liga.

 

Nå er det jo sånn at PL er den "raske og fysiske" ligaen med mye fart og spenning. Sier du at Zlatan er den spissen som beveger seg mest? Da har du trolig ikke sett nok fotball, og hvis du sier at Drogba er 3 eller fler hakk under Zlatan, er du bare dum, noe som det tyder på at du er.

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør at du tviler på at Zlatan ikke hadde hevdet seg minst like mye som Drogba i Premier League? Han er en bedre fotballspiller jevnt over og hadde ikke hatt noe problem med å takle den fysiske ligaen. Han ble toppscorer i Serie A i fjorårets sesong og er på til å kunne bli toppscorer i La Liga i år. Jeg tror mange undervurderer hvor vanskelig det er å score såpass mange mål som Zlatan gjorde i Serie A, og nivået i La Liga.

 

Nå er det jo sånn at PL er den "raske og fysiske" ligaen med mye fart og spenning. Sier du at Zlatan er den spissen som beveger seg mest? Da har du trolig ikke sett nok fotball, og hvis du sier at Drogba er 3 eller fler hakk under Zlatan, er du bare dum, noe som det tyder på at du er.

 

Morsomt når sånne som deg kommer å prøve å fortelle meg at jeg ikke har sett nok fotball. Jeg ser nok mer fotball enn det du er i nærheten av å gjøre. Jeg fulgte Zlatan tett i Inter og jeg følger han tett nå. Det er en myte at Zlatan er statisk, han er ikke rask, men bevegelig, ja, det er han og i Barcelona har en blitt mer bevegelig enn noen gang før. Han forflytter seg mye, trekker ned i mellomrommet, ut på kantene, strekker forsvaret. Tydelig at du er hårsår når det gjelder Drogba for han er er hverken nummer en eller to i verden i mine øyne. Zlatan er en mer utpreget målscorer enn Drogba, han er en bedre fotballspiller.

Lenke til kommentar
Kan du svare på hvorfor ikke Zlatan presterer utenom ligaen da? I CL mot United var han f. eks en enkel oppgave.

 

Drogba storspiller, i motsetning til Zlatan, både i CL og på landslaget. Det blir derfor feil å avfeie den spissen som for tiden spiller best i verdens beste liga.

 

Jeg avfeier han ikke, men jeg sier at mannen som jeg ser på som verdens beste spiller per dags dato er i en klasse for seg selv. Så du CL-kampene mot United? Hvis du gjorde det så husker du kanskje hva Zlatan hadde å jobbe med? Inter slo lange baller opp mot Zlatan, der ventet 6 United-spillere allikevel tok Zlatan med seg ballen på brystet og skapte muligheter for sine lagkamerater (det er ikke så lett å score mål som spiss når ingen skaper muligheter for deg selv mot etablert forsvar). Jeg husker 3 - 4 fire muligheter som ble skapt av Zlatan alene i kampen på Old Trafford. Maicon var Inters fremste angrepsvåpen ved siden av Zlatan.

Lenke til kommentar
Kan du svare på hvorfor ikke Zlatan presterer utenom ligaen da? I CL mot United var han f. eks en enkel oppgave.

 

Drogba storspiller, i motsetning til Zlatan, både i CL og på landslaget. Det blir derfor feil å avfeie den spissen som for tiden spiller best i verdens beste liga.

Kunne ikke hvert mer enig i det du skriver!!!

Alt tyder på at Wisbatov er en supporter av laget Zlatan spiller på, usaklig om det er Inter eller Barca, så lenge Zlatan spiller på laget er han fornøyd. Og han kan umulig ha sett mer fotball enn meg når han kommer med sånne tåpelige argumenter om noe han ikke kan en dritt om.Sånn irriterer meg, og godt an andre personer her inne skjønner å skrive objektivt og ikke bare mas og "praise" av sitt idol. Slutt med det Wisbatov.

Lenke til kommentar
Kan du svare på hvorfor ikke Zlatan presterer utenom ligaen da? I CL mot United var han f. eks en enkel oppgave.

 

Drogba storspiller, i motsetning til Zlatan, både i CL og på landslaget. Det blir derfor feil å avfeie den spissen som for tiden spiller best i verdens beste liga.

Kunne ikke hvert mer enig i det du skriver!!!

Alt tyder på at Wisbatov er en supporter av laget Zlatan spiller på, usaklig om det er Inter eller Barca, så lenge Zlatan spiller på laget er han fornøyd. Og han kan umulig ha sett mer fotball enn meg når han kommer med sånne tåpelige argumenter om noe han ikke kan en dritt om.Sånn irriterer meg, og godt an andre personer her inne skjønner å skrive objektivt og ikke bare mas og "praise" av sitt idol. Slutt med det Wisbatov.

Hihihi.

 

Zlatan er bedre enn Drogba. Hadde vi kunnet bytte, hadde jeg definitivt valgt Zlatan. Nivåforskjellen er dog ikke så stor som folk skal ha det til.

 

Det sagt, Drogba er fantastisk! En stor, stor spiller! Spesielt sånn som han holder på, han herjer jo! Morsomt å se han i duell med Carragher, for eksempel.

Lenke til kommentar
Kan du svare på hvorfor ikke Zlatan presterer utenom ligaen da? I CL mot United var han f. eks en enkel oppgave.

 

Drogba storspiller, i motsetning til Zlatan, både i CL og på landslaget. Det blir derfor feil å avfeie den spissen som for tiden spiller best i verdens beste liga.

Kunne ikke hvert mer enig i det du skriver!!!

Alt tyder på at Wisbatov er en supporter av laget Zlatan spiller på, usaklig om det er Inter eller Barca, så lenge Zlatan spiller på laget er han fornøyd. Og han kan umulig ha sett mer fotball enn meg når han kommer med sånne tåpelige argumenter om noe han ikke kan en dritt om.Sånn irriterer meg, og godt an andre personer her inne skjønner å skrive objektivt og ikke bare mas og "praise" av sitt idol. Slutt med det Wisbatov.

 

When all else, fails... Du klarte ikke å argumente for hvorfor Didier Drogba er en bedre fotballspiller enn Zlatan Ibrahimovic så derfor velger du å gå på person. Jeg vil uten å virke "selvgod" forsikre deg om at jeg ser mer enn nok fotball. Jeg ser vanligvis 10 - 15 kamper fotball i uka så langt det går og er en ihuga United-supporter. Giggs er min favorittspiller, men jeg hyller han ikke som verdens beste for øyeblikket. Jeg gir ros der ros skal bli gitt bort. Når man hevder at Didier Drogba er verdens beste spiss bør man kunne argumentere for det. Jeg har ikke noe problem med å se at Fernando Torres er i verdenstoppen blant spisser selv om han spiller for laget jeg hater mest, ei heller Gerrard.

Lenke til kommentar
Kan du svare på hvorfor ikke Zlatan presterer utenom ligaen da? I CL mot United var han f. eks en enkel oppgave.

 

Drogba storspiller, i motsetning til Zlatan, både i CL og på landslaget. Det blir derfor feil å avfeie den spissen som for tiden spiller best i verdens beste liga.

Kunne ikke hvert mer enig i det du skriver!!!

Alt tyder på at Wisbatov er en supporter av laget Zlatan spiller på, usaklig om det er Inter eller Barca, så lenge Zlatan spiller på laget er han fornøyd. Og han kan umulig ha sett mer fotball enn meg når han kommer med sånne tåpelige argumenter om noe han ikke kan en dritt om.Sånn irriterer meg, og godt an andre personer her inne skjønner å skrive objektivt og ikke bare mas og "praise" av sitt idol. Slutt med det Wisbatov.

 

Når man hevder at Didier Drogba er verdens beste spiss bør man kunne argumentere for det.

Da kan du få lov til å sitere hvor jeg sa nettopp dette. idiot, jeg sa han er bedre, ikke at han er best i verden.

Og jeg vet ikke om du er gaymen united eller barca fan, men det bryr jeg meg ikke noe om heller, og det forandrer fortsatt ikke DINE argument på hvorfor Zlatan er så mye bedre enn Drogba...?

fail.gif

Endret av .GiLL
Lenke til kommentar

.Gill: Du bommer fullstendig på alt som heter argumentasjon nå. Nå går du kun på person. Kaller folk for idioter og hevder ditt og datt om datt og ditt uten noe som helst grunnlag for det.

 

Du er, om eg ikke husker helt feil, den brukeren her inne som også har hevdet at Drogba aldri filmer og ikke er en skitten spiller? Stemmer ikke det? Vel, på bakgrunn av slike uttalelser så tror eg mange her kan skrive under på at du neppe ser mye fotball. For det er umulig å ikke se akkurat den saken.

 

Om Drogba er bedre enn Zlatan skal ikke eg uttale meg om. Men prøv nå å argumenter skikkelig og ikke bruk latterlige uttrykk som GaymenUnited supportere og andre uttrykk du nettopp har lært på skolen.

Lenke til kommentar
Jeg avfeier han ikke, men jeg sier at mannen som jeg ser på som verdens beste spiller per dags dato er i en klasse for seg selv. Så du CL-kampene mot United? Hvis du gjorde det så husker du kanskje hva Zlatan hadde å jobbe med? Inter slo lange baller opp mot Zlatan, der ventet 6 United-spillere allikevel tok Zlatan med seg ballen på brystet og skapte muligheter for sine lagkamerater (det er ikke så lett å score mål som spiss når ingen skaper muligheter for deg selv mot etablert forsvar). Jeg husker 3 - 4 fire muligheter som ble skapt av Zlatan alene i kampen på Old Trafford. Maicon var Inters fremste angrepsvåpen ved siden av Zlatan.

Her er vi uenige. Drogba er også pdd i en klasse for seg selv i en bedre liga (selv om min favorittspiss - Torres etter all sannsynlighet kommer for fullt). At Zlatan er bedre kan du mene, og kanskje har du rett - men det er ikke klasseforskjell.

 

Ja, jeg så kampene mot United, og det jeg husker var at han ble pakket godt inn av et fantastisk Unitedforsvar. Og her ligger litt av poenget med kritikken min mot Zlatan. Hvordan presterer han utenom ligaene? Han var fantastisk i Itialia, men spilte ikke noe godt i CL, og han har også svært varierende prestasjoner på landslaget.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Om Drogba er bedre enn Zlatan skal ikke eg uttale meg om. Men prøv nå å argumenter skikkelig og ikke bruk latterlige uttrykk som GaymenUnited supportere og andre uttrykk du nettopp har lært på skolen.

Jeg er helt enig i det du sier om at jeg burde komme med gode argumenter. Uansett, jeg fant ordet i ordboka, lærte det ikke på skolen som du argumenterer for.

Lenke til kommentar

Let's agree to disagree then. Jeg er for diskusjon, men når alt låser seg er det best å seg selv uenige og ikke dra det ut til vi stter der og spytter de samme argumentene ut om og om igjen.

 

.GiLL: Du er kanskje ikke så aktiv her, men jeg føler meg forpliktet til å fortelle deg at det er et diskusjonsforum og at personangrep ikke blir tolerert. Jeg kan ikke si at du såret meg, og personlig fant jeg det litt morsomt, men flere brukere har blitt utestengt for slikt tidligere og jeg vil gjerne fortsette å ha flere diskusjoner med deg, forhåpentligvis på saklig nivå i fremtiden :)

Lenke til kommentar
Let's agree to disagree then. Jeg er for diskusjon, men når alt låser seg er det best å seg selv uenige og ikke dra det ut til vi stter der og spytter de samme argumentene ut om og om igjen.

Vi kan fint avslutte diskusjonen, da begge er fantastiske spillere - men jeg har enda ikke fått svar på hvorfor verdens soleklart beste spiss bare fungerer i ligaen?

Lenke til kommentar

.GiLL, men fortsatt har du ikke enda kommet med argumenter åffer Drogba er bedre enn Zlaten. Vil gjerne høre din mening om det, som Wisbatov har etterlyst.

 

Drogba kan være fantatisk, men han kan også være en skikkelig håpløs. Synes at Drogba er ikke lenger god som han en gang var, men god er han fortsatt. Ikke glem at Drogba får mye støtte av laget sitt, mens Zlatan pleide sjelden å få av sitt gamlelag Inter. Det imponerer meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...