Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det endte med en herlig 4-0 seier over Bolton i Carling Cup og er klar for kvartfinalen !

Målscorere var Kalou, Malouda, Joe Cole og Didier Drogba, banens beste var såklart Joe Cole med sine lekre finter og herlig overblikk med mange assist også Essien og Deco var glimrende :D

 

post-141837-1256767024_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Joe Coles ballbehandling på trange flater tilfører Chelsea virkelig noe nytt, og han har vært en fryd å følge de to siste kampene. Det er en spiller av hans offensive kaliber vi har savnet det siste året.

 

Men samtidig, og til tross for mange mål og flott spill den siste tiden, er det kun én Premier League-kamp siden vi tapte på Villa Park og tre siden vi ble ydmyket mot Wigan. Synes enkelte blir litt too carried away over lette seire mot Atletico Madrid (i meget dårlig form) og bunnlag som Blackburn og Bolton - alle sammen på hjemmebane også. Fair enough: Vi hadde overbevisende seire mot Tottenham og Liverpool, men begge var på Stamford Bridge, og sistnevnte var i en dyp bølgedal på tidspunktet. Mot Hull, mot Stoke, tidsvis mot Sunderland - og selvsagt mot Aston Villa og Wigan - har vi vist svakhetstegn jeg egentlig håpet vi ikke hadde: Slurv på defensiv dødball og manglende evne til å punktere kamper til tross for mange store sjanser.

 

Med Cole, derimot, har vi flere offensive strenger å spille på. Lampard har begynt å score igjen, Drogba har gjeninntatt tronen som verdens beste spiss og Essien river midtbaner i stykker som aldri før. Det er håp, men gutta har en svært lang vei å gå. Første mål for dem er å ikke la seg smitte av svineinfluensa.

Lenke til kommentar
Excuse me? Drogba, verdens beste spiss? Det finnes en 195 cm lang mann som for øyeblikket dominerer langt mer enn det Didier Drogba gjør. Det finnes for øyeblikket ikke en eneste spiss i verden som er i nærheten av Zlatan Ibrahimovic.

Zlatan er god, bevares - men det er stor forskjell på PL og La Liga. Jeg ville gjerne sett Zlatan i PL - og jeg setter flere spisser fra PL over han av den grunn.

Lenke til kommentar

Hva er det som gjør at du tviler på at Zlatan ikke hadde hevdet seg minst like mye som Drogba i Premier League? Han er en bedre fotballspiller jevnt over og hadde ikke hatt noe problem med å takle den fysiske ligaen. Han ble toppscorer i Serie A i fjorårets sesong og er på til å kunne bli toppscorer i La Liga i år. Jeg tror mange undervurderer hvor vanskelig det er å score såpass mange mål som Zlatan gjorde i Serie A, og nivået i La Liga.

Lenke til kommentar
Jeg tror mange undervurderer hvor vanskelig det er å score såpass mange mål som Zlatan gjorde i Serie A, og nivået i La Liga.

Det tror jeg også. Men idet du påstår at Zlatan "dominerer langt mer" enn Drogba og ligger "to-tre hakk over" rent generelt, tør jeg påstå at du bedriver en liten undervurdering selv: Forskjellen mellom dem er ikke stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...