fox Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Det er jo en vanlig uskreven regel Jeg klager ikke, jeg bryr meg midt i ræva. Men HeHauken har et poeng. Endret 23. september 2009 av Fox Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Jeg beklager generaliseringen - men jeg er også lei klagene til enkelte United-supportere over alt, rett før det smeller tilbake på dem selv kampen etter. Jeg beklager også om jeg virker sutrete, for det er ikke tilfelle. Jeg stiller bare spørsmål ved dømmingen. Latias sier det var samme angrep - det var det ikke. City klarerer mot midten, ballen spilles opp (nytt angrep) - City header til Giggs som spiller til Owen. To forskjellige angrep. Som Fox sier - en uskreven regel å blåse av etter et angrep når overtiden er ute. Endret 23. september 2009 av HeHauken Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Regelen er ganske klar. Dommeren står fritt til å legge til på overtida ved bruk av skjønn. Så da får dere heller anta at dommeren er kjøpt og betalt. Han gjorde absolutt ingenting galt ved å legge til overtida slik ting utviklet seg på overtid. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Så du blåser i en uskreven regel? Dommeren står fritt til å legge til så mye tid han vil ja, men når det i de aller fleste av tilfellene blir blåst av etter et angrep over overgangstiden, får det meg til å undre at han lar spillet gå. Kjøpt og betalt er han neppe. Det er vanskelig å dømme et derby - men jeg mener han burde blåst tidligere. Når det er sagt, var det rettferdig at United vant kampen - for United var mange hakk bedre enn City (som jeg ikke har troen på i år heller). Over til noe annet: Forventninger til QPR-kampen? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Det er ikke en uskreven regel at man blåser når den målte overtida til 90min er ute når det har vært et mål og et bytte. Idiotisk påstand. Vi fikk et ekstra sekund iforhold til reglene. Cry me a river sutreunger. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Nokon som veit kor man kan bestille billige pakketurer til Chelsea kamper? Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Nokon som veit kor man kan bestille billige pakketurer til Chelsea kamper? Tror den rimeligste løsningen er å melde seg inn i CSN og True Blue. Da fikser CSN turer til rundt 3000 om jeg ikke tar feil (hotell og kampbillett - fly må du bestille selv). Det koster 500-lappen å bli medlem av begge, men som sagt så ligger ordinære pakketurer langt høyere (de gjorde iallefall det sist jeg sjekket). Det er ikke en uskreven regel at man blåser når den målte overtida til 90min er ute når det har vært et mål og et bytte. Idiotisk påstand. Vi fikk et ekstra sekund iforhold til reglene. Cry me a river sutreunger. Ja, United fikk noen ekstra sekunder i forhold til reglene - og det var da de scoret. Endret 23. september 2009 av HeHauken Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Hvordan er det annerledes fra at Chelsea får et par minutter mer overtid enn det kampen egentlig tilsier at de skal ha? Jeg bryr meg ikke om noen er bitre eller ikke for det vil alltid være de som er sjalu på Manchester United. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Det er virkelig noen som sliter med å skjønne dette her.. Men hey, barneskole-mattematikk er vanskelig. 4 minutter opprinnelig overtid + 56 sekunder for målfeiring + 30 automatiske sekunder for bytte = 5 minutter 26 sekunder Når Rooney skyter ballen opp som du nevner skjer innenfor denne tiden. Scoringen kommer etter 5 minutter og 27 sekunder. Dommeren kan da ikke blåse allerede etter 5 minutter og 26 sekunder da Owen har en stor målsjanse. Grunnen til at det blir 7 minutter er pga. Uniteds feiring. Du spør hvorfor det ikke blir lagt til noe for Uniteds scoring? Jeg ser mange spør om dette. Svaret er at DET IKKE ER NOE Å LEGGE TIL. Tiden er ute. Forstår man fortsatt ikke dette så enten gidder man ikke, eller så er man stokk dum.. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Det med 30 sek på et bytte er bare en retningslinje for å unngå drøying av tiden. Du kan i praksis bytte inn 3 spillere samtidig på 20 sek og da skal det ikke legges til halvannet minutt. Dommeren skal altså legge til det som er nødvendig, men greit - vi sier 30 sek her. Det tok 55 sek fra ballen var i mål til United startet igjen, det stemmer. Men hvor er regelen om at det skal legges til for feiring? Så vidt meg bekjent skal det ikke legges til med mindre feiringen bevisst medfører drøying av tiden - hvilket ikke var tilfelle. Så med mindre min matte ikke er helt dårlig burde dommeren blåst av etter 94:30. Rooney fikk frisparket 94:46 - ergo skulle kampen vært avblåst da City klarerte. EDIT: Den eneste klare regelen for overtid er at det minimum skal legges til det som 4. dommer bestemmer - ergo 4 min. Alt som skjer etterpå blir opp til dommeren. Jeg mener han skulle blåst av - dere mener selvfølgelig det motsatte. Endret 23. september 2009 av HeHauken Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Det er ikke et retningslinje, det er en regel. 30sek for et bytte. Men hvor er regelen om at det skal legges til for feiring? Så vidt meg bekjent skal det ikke legges til med mindre feiringen bevisst medfører drøying av tiden - hvilket ikke var tilfelle Er du seriøs nå? Tilleggstiden skal være 4minutter med aktiv spilletid. Slik er regelen sist jeg leste det. Herunder legges det ikke til tid for frispark innkast om det ikke blir drøyd med tid. Endret 23. september 2009 av Hyrlen Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Hva hvis dommeren i utgangspunktet mente at 4 min og 30 sekunder var passende overtid? Da viser han 4 minutter. Og feiringen varte lengre enn den vanligvis gjør, ergo skal det legges til noe. Pluss et bytte, og vi er fort oppe i lang nok tid. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 HeiHauken: Du viser klart at du ikke vil forstå. La oss si at et bytte ikke er automatisk 30 sek siden du har bestemt deg for det. Jeg tok tiden fra dommeren blåste i fløyta for byttet til han blåste spillet i gang, det målte ca 29,5 sekunder på klokka mi. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Greit, det skal legges til for bytter. Men hvor står det i regelverket at en skal legge til for feiring? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Hvor vanskelig er egentlig Logikk? Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Dessuten heter det "A minimum of 4min added" Lenke til kommentar
Latias Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Greit, det skal legges til for bytter. Men hvor står det i regelverket at en skal legge til for feiring? Ahh, herlig. Neste gang United leder med ett mål skal jeg be dem feire på overtid, for det står ikke noe om det i reglene. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Hva hvis dommeren i utgangspunktet mente at 4 min og 30 sekunder var passende overtid? Da viser han 4 minutter. Og feiringen varte lengre enn den vanligvis gjør, ergo skal det legges til noe. Pluss et bytte, og vi er fort oppe i lang nok tid. Faktisk opp til 4min og 59 sek så skal han vise 4 min. Så han har sitt på det tørre til de grader. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Tidligere kunne dommeren blåse etter 3:30 om det ble lagt til fire, men i dag heter det et minimum - og dommerene pleier normalt sett ikke gå stort utover den tillagte tiden. Men om de kan legge til 4:59 og det fremdeles regne det som 4, må jeg beklage. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Grunnen til at folk reagerer, er nok at dommere SKJELDENT legger til 30 sec extra pga bytter på overtid, er svært sjeldent du ser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå