Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg beklager generaliseringen - men jeg er også lei klagene til enkelte United-supportere over alt, rett før det smeller tilbake på dem selv kampen etter. Jeg beklager også om jeg virker sutrete, for det er ikke tilfelle. Jeg stiller bare spørsmål ved dømmingen.

 

Latias sier det var samme angrep - det var det ikke. City klarerer mot midten, ballen spilles opp (nytt angrep) - City header til Giggs som spiller til Owen. To forskjellige angrep.

 

Som Fox sier - en uskreven regel å blåse av etter et angrep når overtiden er ute.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Så du blåser i en uskreven regel? Dommeren står fritt til å legge til så mye tid han vil ja, men når det i de aller fleste av tilfellene blir blåst av etter et angrep over overgangstiden, får det meg til å undre at han lar spillet gå.

 

Kjøpt og betalt er han neppe. Det er vanskelig å dømme et derby - men jeg mener han burde blåst tidligere. Når det er sagt, var det rettferdig at United vant kampen - for United var mange hakk bedre enn City (som jeg ikke har troen på i år heller).

 

Over til noe annet: Forventninger til QPR-kampen?

Lenke til kommentar
Nokon som veit kor man kan bestille billige pakketurer til Chelsea kamper?

Tror den rimeligste løsningen er å melde seg inn i CSN og True Blue. Da fikser CSN turer til rundt 3000 om jeg ikke tar feil (hotell og kampbillett - fly må du bestille selv). Det koster 500-lappen å bli medlem av begge, men som sagt så ligger ordinære pakketurer langt høyere (de gjorde iallefall det sist jeg sjekket).

 

Det er ikke en uskreven regel at man blåser når den målte overtida til 90min er ute når det har vært et mål og et bytte. Idiotisk påstand. Vi fikk et ekstra sekund iforhold til reglene. Cry me a river sutreunger.

 

Ja, United fikk noen ekstra sekunder i forhold til reglene - og det var da de scoret.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Det er virkelig noen som sliter med å skjønne dette her.. Men hey, barneskole-mattematikk er vanskelig.

 

4 minutter opprinnelig overtid

+ 56 sekunder for målfeiring

+ 30 automatiske sekunder for bytte

 

= 5 minutter 26 sekunder

 

Når Rooney skyter ballen opp som du nevner skjer innenfor denne tiden. Scoringen kommer etter 5 minutter og 27 sekunder. Dommeren kan da ikke blåse allerede etter 5 minutter og 26 sekunder da Owen har en stor målsjanse.

 

Grunnen til at det blir 7 minutter er pga. Uniteds feiring. Du spør hvorfor det ikke blir lagt til noe for Uniteds scoring? Jeg ser mange spør om dette. Svaret er at DET IKKE ER NOE Å LEGGE TIL. Tiden er ute.

 

Forstår man fortsatt ikke dette så enten gidder man ikke, eller så er man stokk dum..

Lenke til kommentar

Det med 30 sek på et bytte er bare en retningslinje for å unngå drøying av tiden. Du kan i praksis bytte inn 3 spillere samtidig på 20 sek og da skal det ikke legges til halvannet minutt. Dommeren skal altså legge til det som er nødvendig, men greit - vi sier 30 sek her.

 

Det tok 55 sek fra ballen var i mål til United startet igjen, det stemmer. Men hvor er regelen om at det skal legges til for feiring? Så vidt meg bekjent skal det ikke legges til med mindre feiringen bevisst medfører drøying av tiden - hvilket ikke var tilfelle.

 

Så med mindre min matte ikke er helt dårlig burde dommeren blåst av etter 94:30. Rooney fikk frisparket 94:46 - ergo skulle kampen vært avblåst da City klarerte.

 

EDIT: Den eneste klare regelen for overtid er at det minimum skal legges til det som 4. dommer bestemmer - ergo 4 min. Alt som skjer etterpå blir opp til dommeren. Jeg mener han skulle blåst av - dere mener selvfølgelig det motsatte.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Det er ikke et retningslinje, det er en regel. 30sek for et bytte.

 

Men hvor er regelen om at det skal legges til for feiring? Så vidt meg bekjent skal det ikke legges til med mindre feiringen bevisst medfører drøying av tiden - hvilket ikke var tilfelle

 

Er du seriøs nå? Tilleggstiden skal være 4minutter med aktiv spilletid. Slik er regelen sist jeg leste det. Herunder legges det ikke til tid for frispark innkast om det ikke blir drøyd med tid.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Hva hvis dommeren i utgangspunktet mente at 4 min og 30 sekunder var passende overtid? Da viser han 4 minutter. Og feiringen varte lengre enn den vanligvis gjør, ergo skal det legges til noe. Pluss et bytte, og vi er fort oppe i lang nok tid.

 

Faktisk opp til 4min og 59 sek så skal han vise 4 min. Så han har sitt på det tørre til de grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...