Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Chelsea hakke akkurat møtt spesielt bra motstand så langt.

Du har helt rett, og på tilsvarende tidspunkt i fjor var Chelsea flying high under Scolari, og flere - ikke bare Chelsea-supportere, men også aviser og andre lags tilhengere - spådde Chelsea som PL-mestere. Det skjedde som kjent ikke. Jeg prøver med andre ord å være tilbakeholden og nøktern, forsiktig håpende, men likevel realistisk: Sammenligner vi med United, som har vunnet sine kamper mot Arsenal, Tottenham og City, er ikke full pott mot Hull, Sunderland, Fulham, Burnley og Stoke like imponerende. Riktignok er dette potensielle bananskall for samtlige Premier League-lag, og det er like fullt viktige kamper, men ... ja, ingen grunn til å get carried away.

Lenke til kommentar

Arsenal rundspilte dere - og dommeren burde kanskje blåst av etter frisparket til Rooney i City-kampen. Uansett om en mener det var riktig å la fløyten ligge eller ei, satt seieren mot City langt inne. Den var fortjent, men heldig.

 

I likhet med at Chelsea hadde marginene på sin side både mot Hull og Stoke.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Arsenal rundspilte dere - og dommeren burde kanskje blåst av etter frisparket til Rooney i City-kampen. Uansett om en mener det var riktig å la fløyten ligge eller ei, satt seieren mot City langt inne. Den var fortjent, men heldig.

 

I likhet med at Chelsea hadde marginene på sin side både mot Hull og Stoke.

 

Pøh. Var City som var heldige som hang med så lenge KUN pga store personlige feil hos United.

 

Arsenal rundspilte da ikke United?

Lenke til kommentar

Arsenal var tidvis best, United var tidvis best.

 

Og hva var feil med United sine mål sa du??

 

Hvis du ikke ser forskjellen mellom Foster og Ferdinand sine feil, og markeringsfeil og utspilling så blir eg veldig overrasket....

 

Alle mål kommer jo av en eller annen sin feil.

 

Feil tråd forøvrig.... Beklager OT

Lenke til kommentar

Arsenal var best, United kontret inn seieren.

 

Selfølgelig ser jeg forskjell på markeringsfeil og de grove feilene til United, men mener du helt seriøst at det var greit å legge til halvannet minutt ekstra? Ja, det kan til en viss grad forsvares, siden det var et bytte og at City scoret, men jeg mener dommeren burde blåst av etter Rooney sitt frispark. Og om det er slik at det skal legges til for scoring på overtid - hvorfor ble det ikke gjort etter United sin scoring?

 

Som jeg sa tidligere: Unitedfansen har klaget mest på de 2*8 minuttene Chelsea har fått så langt (samt at Chelsea har avgjort på VANLIG overtid), hvorpå det etter regelverket egentlig skulle ha blitt lagt til mer. Hull gjorde alt de kunne for å drøye tid, og Stokespillerne spiste gress hele kampen.

Lenke til kommentar
Men bevares; United sine heldige seire over Arsenal og City, samt den sterke borteseieren mot Spurs er viktig om de skal være med å kjempe om tittelen.

Seieren over Arsenal var marginer. Den kunne like gjerne gått andre veien, det skal jeg ikke nekte for. Mot shitty derimot var United det overlegent beste laget på alle måter. Både mtp. sjanser, possession skudd på mål, etc. etc. City var heldige som fikk et så jevnt resultat. På en måte kan man selvsagt si at den satt langt inne fordi vi vant på overtid. Man skal man tenke sånn har vel Chelsea hatt tre seire som også satt langt inne. Er man det overlegent beste laget så fortjener man seier.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Det er ikke det jeg protesterer på. United kunne (og kanskje burde) vunnet 3-1, men det er måten United vinner på som som jeg setter et spørsmålstegn ved. Når United roter det sånn til for seg selv i en kamp hvor de ellers er overlegen, er de heldige at utfallet ble slik. Som sagt burde dommeren blåst etter frisparket til Rooney.

 

Edit: Chelsea sine seire kom på overtid - United sin i ren Liverpool-stil på over-overtid. Det er stor forskjell.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Det er ikke det jeg protesterer på. United kunne (og kanskje burde) vunnet 3-1, men det er måten United vinner på som som jeg setter et spørsmålstegn ved. Når United roter det sånn til for seg selv i en kamp hvor de ellers er overlegen, er de heldige at utfallet ble slik. Som sagt burde dommeren blåst etter frisparket til Rooney.

 

Edit: Chelsea sine seire kom på overtid - United sin i ren Liverpool-stil på over-overtid. Det er stor forskjell.

Da kan man også sette spørsmålstegn ved tre av Chelsea sine seire. Det er svært liten forskjell på overtid, og over-overtid. Det er reine tilfeldigheter. Chelsea kontrollerer ikke inn seirene sine på overtid. Klart de vil avgjøre kampen før. Etter samme logikk har Chelsea rotet det til for seg selv ved ikke å score før overtiden og bare såvidt klarer å vinne. Det er akkurat det samme. Om man er litt over det som i utgangspunktet var tilleggstiden (før mål etc.), eller ikke har ingen verdens ting å si.

Lenke til kommentar
Det er ikke det jeg protesterer på. United kunne (og kanskje burde) vunnet 3-1, men det er måten United vinner på som som jeg setter et spørsmålstegn ved. Når United roter det sånn til for seg selv i en kamp hvor de ellers er overlegen, er de heldige at utfallet ble slik. Som sagt burde dommeren blåst etter frisparket til Rooney.

 

Edit: Chelsea sine seire kom på overtid - United sin i ren Liverpool-stil på over-overtid. Det er stor forskjell.

Da kan man også sette spørsmålstegn ved tre av Chelsea sine seire. Det er svært liten forskjell på overtid, og over-overtid. Det er reine tilfeldigheter. Chelsea kontrollerer ikke inn seirene sine på overtid. Klart de vil avgjøre kampen før. Etter samme logikk har Chelsea rotet det til for seg selv ved ikke å score før overtiden og bare såvidt klarer å vinne. Det er akkurat det samme. Om man er litt over det som i utgangspunktet var tilleggstiden (før mål etc.), eller ikke har ingen verdens ting å si.

For det første har Chelsea to seire på overtid i år, og for det andre er det forskjell på overtid og over-overtid. Jeg husker vagt Unitedklager i fjor på Liverpools seire på over-overtid...

 

Selvfølgelig har Chelsea også hatt marginene på sin side i de to kampene - det har jeg ikke sagt. Det bare virker som om dere ikke ser at det faktisk var heldig. Grunnen til at jeg nevner det, er at Unitedfansen er de som er hardest med kritikken mot at Chelsea scorer på overtid. Nå får dere feie for egen dør.

 

Når City klarerer, er ikke United fremdeles i angrep. Da starter et nytt angrep - ergo skal det blåses.

Lenke til kommentar

Så det at noen få klager på overtidsseiere hos unitedsupporterne skal gå ut over alle?

 

Er så drittlei den fordømte generaliseringen her inne....

 

Når City klarerer, er ikke United fremdeles i angrep. Da starter et nytt angrep - ergo skal det blåses.

 

Dette er ingen regel, dette er noe du finner på selv nå.

 

Les intervjuet med Terje Hauge i dagbladet dagen etter kampen.

 

Det er ingen regel som heter at man ikke skal blåse av et angrep, ei heller det motsatte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...