Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chelsea FC - The Shed End

Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ofte VgLive under kamper, men det er mange saklige og bra diskusjoner når det ikke er kamp. Unitedtråden anyday.

Lenge siden jeg besøkte United-tråden, men det er en grunn til at dere får pepper og ikke vi. Ja, selvfølgelig har det med aktivitetsnivået å gjøre - men også pga noen useriøse trollere. Sist jeg sjekket var det ikke alt som var saklig - selv om også jeg har hatt meningsfylte diskusjoner der tidligere.

Vi har våre live-entusiaster vi også, men det er langt ferre enn i United/Liverpool-tråden.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Jeg håper Zhirkov og Joe Cole kan komme inn i laget og tilby litt kreativ fotball - det har vært savnet, spesielt forrige sesong. Riktignok blomstrer spillet vårt på gode dager, og lag klarer rett og slett ikke å forsvare seg mot kombinasjonen av pasningssterke midtbanespillere, offensive backer og et spisspar av ypperste verdensklasse, men på såkalte dårlige dager mangler magien og det lille ekstra. Eksempler kan nevnes i fleng, men hjemmekampene mot Tottenham, West Ham, Hull, Everton og Newcastle i fjor, kommer raskt til minne. Disse var preget av uoriginalt og lite kreativt angrepsspill mot veletablerte forsvarsmurer - laget angrep nesten utelukkende fra midten av banen, og vingspillet ble nesten ikke brukt. Ballen ble enten lempet vilkårlig inn i feltet, eller det ble forsøkt på overambisiøst pasningsspill rett utenfor boksen i Barca-/Arsenal-stil.

Dette var selvsagt verst under Scolari, men sesongpremieren mot Hull ga meg ekle minner om en Chelsea-kapittel jeg trodde var over. Jeg er redd Ancelottis diamant blir for trang uten tilstrekkelig hjelp fra Ashley Cole og Bosingwa, men med Zhirkov og J. Cole på returen og et spisspar i sitt livs form er det jo likevel lov å håpe på suksess.

Lenke til kommentar

Quoter et innlegg fra db.no;

I think Chelsea will win an appeal against this decision and rightly so.

Whilst I, along with most of those posting here, would like nothing more than to see Chelsea slip down the table (Leeds fan!) this decision is a form of collective punishment against all existing Chelsea players.

If the decision stands then Chelsea will not sell any of their current squad until they can be replaced and would also have good grounds to deny their African players the right to play in the African Nations cup due to club requirements and risk of injury without the chance of replacement.

Also, many Chelsea youth players will have their debuts deferred because they can not be registered until the ban is finished.

In addition, I expect the EU to declare the ban unlawful in that it restricts players freedom of movement and employment.

Lenke til kommentar

Synd at Kakuta er ute i 4 mnd. Han har gjort sakene sine bra på reservelaget og er så absolutt en spiller for fremtiden.

Håper Chelsea vinner frem med ankesaken - for jeg synes ikke dette er verre enn å hamstre spillere under 16 som United har gjort de siste 15 årene.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Ja, om Chelsea har gjort et lovbrudd, skal de straffes for det. Personlig mener jeg straffen er merkelig og ikke minst hard.

Men kan du ærlig si at det å hamstre 12-16-åringer er noe bedre? Jeg brukte United som eksempel, da de har gjort det hyppig de siste 10 årene i PL. Andre klubber er Arsenal, Real Madrid, Barcelona osvosvosv.

Tror det dukker opp flere tilsvarende saker i kjølevannet av Katuta-saken, der flere av storklubbene er involvert.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Men kan du ærlig si at det å hamstre 12-16-åringer er noe bedre? Tror også det dukker opp flere tilsvarende saker i kjølevannet av Katuta-saken, der flere av storklubbene er involvert.

For det første er jeg ikke enig i at United hamstrer noe mer enn andre toppklubber. Å ja jeg sier at det er mye bedre å gjøre noe lovlig fremfor noe både uredlig og ulovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...