HeHauken Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Nei, men jeg mener situasjonen med Malouda kan diskuteres - da den siste, avgjørende dytten kommer inni boksen. Øvrebø er feig som ikke blåser straffe der. Mener også fremdeles at armen er unaturlig på den siste handsen. Samtidig er det kontakt med Drogba - selv om han faller lett. Har sett spillere både i PL og La Liga som har fått straffe for mindre. EDIT: Men jeg har aldri bare sagt at det er Øvrebø sin feil. Er mere pissed over at Drogba ikke putter to 100%-sjangser i hver av kampene. Endret 7. mai 2009 av HenHau Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Malouda situasjonen? Det er iallefall aldri straffe, der er reglene krystallklare. Forseelsen starter utenfor boksen, og da er det kun frispark. Eto'o situasjonen kommer vi aldri til enighet på, så den er det egentlig ingen vits i å diskutere heller. Det er kontakt ja, men for guds skyld. Det er da ikke straffe kun fordi det er kontakt? Spillere er jo nær hverandre hele tiden inne i boksen. Det er da ikke straffe av den grunn? Drogba lukter straffe, og kaster seg. Og Øvrebø gjør helt rett som ikke blåser straffe der. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Fakta og personlige meninger er to forskjellige ting da tc47. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Som sagt: Det har på mange av situasjonene blitt blåst straffe før - så at Chelsea ikke fikk ett i går er helt utrolig. At en lar en passere, er greit - men når det er flere som kan diskuteres, bør en dommer ta grep. Det blir litt det samme som et gult kort - en spiller får en advarsel, flere ganger - helt til han får det gule, på noe som gjerne er mindre alvorlig enn dommeren lot passere tidligere. Om Øvrebø mener Drogba filmer - skal han ha kort. Om ikke, er det straffe. Der er også reglene krystallklare. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Fakta og personlige meninger er to forskjellige ting da tc47. Hvilken del av det er du uenig i? Kanskje den på spissen er "fortjent" og spilte best fotball men hadde du vært nøytral supporter hadde du vært enig, rimelig sikker på det. Men jeg skjønner at det er vanskelig å svelge det, er tungt å tape slikt i en semi-finale. Føler med dere egentlig, samtidig som jeg selvfølgelig er drittlei masinga til flere Chelsea-supportere (ikke på dette forumet) at dommeren har kastet dem ut av CL osv. Blir provosert av det. Om Øvrebø mener Drogba filmer - skal han ha kort. Om ikke, er det straffe. Der er også reglene krystallklare. Dette er faktisk ikke krystallklart. Om dommeren føler at han faller lett (les: ikke FILMING) er det ikke nødvendig å gi gult kort samtidig som man kan unngå å dømme straffe. Er sikker på dette, hørte det på Sky for ikke så lenge siden. Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Selvsagt ikke, det går da ann å falle selv om man ikke filmer, eller skal ha straffe? Eller har du aldri sett en spiller falle innenfor 16, uten og verken få gult kort for filming eller straffespark? Nei, den ble for dum. Ja, jeg har fått med meg at du kommer det fantastiske argumentet, " det har jeg sett det er blitt blåst på før". Den blir også for tynn. Du sier at du aldri har sagt det er Øvrebøs feil, men allikevel fortsetter du å syte over at dere ikke fikk straffespark, og du mener i tillegg at dere skulle hatt 2-3 straffespark. Du motsier jo deg selv? Uansett, Barcelona er i finalen, Chelsea er ikke. Og det er det laget som spilte best fotball over 2 kamper, som er videre. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 "Det har blitt blåst straffer for det før" Guess what, Sherlock? Det har til og med blitt blåst straffer der det ikke har vært kontakt :o Det at det har blitt gitt straffe i en situasjon som ligner før betyr nødvendigvis ikke at det var riktig. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Du er på ingen måte nøytral som United-supporter, tc47 Dommeren kastet oss ikke ut av finalen, det klarte Chelsea fint selv med å ikke punktere kampen (er som sagt forbanna på Drogba - kanskje han også var det selv - og at det var litt av grunnen til at han mistet hodet i går?). Tror "sytingen" hadde vært langt verre om United/Liverpool hadde vært involvert, men det blir bare antagelser fra min side. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Du sier at du aldri har sagt det er Øvrebøs feil, men allikevel fortsetter du å syte over at dere ikke fikk straffespark, og du mener i tillegg at dere skulle hatt 2-3 straffespark. Du motsier jo deg selv? Jeg motsier ikke meg selv. Øvrebø var EN av årsakene til at ikke Chelsea kom videre. Det at det har blitt gitt straffe i en situasjon som ligner før betyr nødvendigvis ikke at det var riktig. Neida, men når det i samme cup ble blåst IMOT Chelsea for akkurat tilsvarende hands, er det merkelig. Ingen protesterte da det ble straffe - noe som ikke hadde vært tilfelle om Chelsea hadde fått det i går heller. Endret 7. mai 2009 av HenHau Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Fakta og personlige meninger er to forskjellige ting da tc47. Hvilken del av det er du uenig i? Jeg er uenig i fakta delen. Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Nå sier du noe annet, istad mente du at det IKKE var Øvrebø sin feil. Om Chelsea hadde fått straffe når Pique handset, ville ingen klagd. Selvfølgelig ikke. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Sikter til den andre handsen. Om du hadde lest innelggene tidligere i tråden (og andre tråder om akkurat det samme), hadde du sett hva jeg mente. Har sagt tidligere at jeg synes dømmingen var horribel, men at det ikke er hele årsaken. Hvor mange ganger skal jeg si det før det synker inn? Endret 7. mai 2009 av HenHau Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 EDIT: Men jeg har aldri bare sagt at det er Øvrebø sin feil. Beklager om jeg misforsto denne rimelige klare setningen her. Eto'o situasjonen er aldri straffespark, men som sagt, vi blir nok aldri enige om denne situasjonen. Jeg synes uansett det blir for dumt å klage på dommerinnsats, etter at disse to kampene. Vi ble snytt for ett straffespark, og det samme ble dere. That's football. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Blir aldri enige om det er for dumt å klage på dommerinnsatsen heller. Samme poengene gjentas og gjentas opp i mente og det har blitt gjort i hele dag. Sånn jeg har sett det her i tråden er det ikke Chelsea supporterne som er keenest på å føre diskusjonen videre. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jepp, og fotball er ikke alltid rettferdig. Beklager den uklare setningen. Vi kommer nok ikke til å bli enig nei. Jeg skal ta en øl for Barca i finalen. Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Nei, vi blir nok ikke enige. Så la oss ette en strek for diskusjonen vår nå. Det er nok ikke lenge til vi møtes igjen i CL-sammenheng. Det er jo nærmest blitt tradisjon det nå. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Ja, møtes sikkert neste år. Barca og Liverpool-kampene er like spennende/irriterende/fantastiske/frustrerende hvert eneste år. Kanskje det er nettopp derfor vi elsker denne sporten? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Bare en liten ting til, når vi først er inne på dommeren Hvorfor fikk ikke Ballack gult/rødt kort for denne forseelsen? .... oops sorry, jeg fikk ikke med meg hva som egentlig skjedde der: Endret 8. mai 2009 av Solaar Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 I min mening så er det nok en dårlig avgjørelse av Øvrebø. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Han fikk gult kort for det. Og alle Chelsea-supportere med vett mellom ørene er mer irriterte på idiot-nykkene til Drogba enn på dommeren nå når rushet umiddelbart etter kampen. Det går an å mene at dommeren var medvirkende til at vi ikke gikk videre, uten å mene at han kastet oss ut av cupen. Når det er 5 situasjoner hvor det kunne vært dømt straffe, hvorav en er SOLEKLAR og en er rimelig tydelig (hands nummer to. Her visste også dommeren at det tidligere hadde vært hands som han ikke dømte på, og kunne gjort opp for seg med å faktisk dømme i denne situasjonen.), så er det VELDIG rart at det ikke blir dømt en eneste straffe. MEN, grunnen til at vi gikk ut her er hovedsakelig at Drogba har tapt seg noe jævlig på avslutningene og mentaliteten. Han er altfor sutrete (det har han vært lenge), han er ikke villig til å avslutte, men velger heller å kaste seg ned ved den minste lille kontakt med forsvarer. Det mest irriterende er derimot at mannen ikke lengre kan avslutte. HVORFOR, jeg gjentar HVORFOR skal alle avslutninger på død og liv gå midt i mål, langs bakken? Jeg har sett en del utrolig pene avslutninger av Drogba før, hvorfor kan han ikke avslutte bra lengre? Når keeperen ligger nede, så setter du ballen til siden for ham, opp i krysset, du lobber den ikke. Når keeperen er på vei ned, setter du ballen opp i nettaket, ikke ned langs bakken. Jeg hadde selvfølgelig ikke hatt sjans i helvete skulle jeg forsøkt selv i de situasjonene, og det er jo lett å sitte og være sofa-kommentator, men jeg VET at han er så mye bedre enn dette! Han er en av de beste i verden til å komme seg alene med keeper, men hva faen hjelper vel det når han ikke får til en dritt foran mål lengre? Dessuten skyter Lampard bare lefser langt bakken for tiden. Han gjorde det mot Fulham på lørdag (den kampen eide vi, men det var ikke Lampard sin fortjeneste), og han gjorde det mot Barca på onsdag. Vi er så mye bedre enn dette! Og tc47: Det er ikke "fakta" at Barca spilte bedre fotball enn Chelsea over to kamper. Det er din personlige mening. Jeg foretrekker å se på Chelsea-fotball foran Barca-leking any day. En del av avslutningene til Barcelona er utrolig pene, Messi sine innlegg er jævlig bra osv., men det er hovedsakelig mot dårlig forsvar i La Liga. Vi gjør det samme med Fulham-forsvaret på lørdag, den kampen burde de som mener Chelsea spiller kjedelig fotball ta en titt på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå