Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End

Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer ikke helt å se for meg at vi henter Haaland, dog har vi det mest talentfulle angrepet i verden isåfall og vil egentlig ikke ha behov for å styrke det på årevis.

Ville heller ha satset på Kai/Tammy denne sesongen. Haaland går til den klubben han selv ønsker seg mest til, jeg er ikke interessert i å tvinge frem en overgang, om han egentlig vil spille for et helt annet lag. Selv om det bar frukter med Eden Hazard i 2012-2019.

Jeg er ikke overbevist om at vi har nok midtstoppere til å kunne utfordre på flere fronter denne sesongen. Både med tanke på kvalitet og med tanke på skadehistorikk.

Mitt ønske er at vi prioriterer innkjøp av en ledertype bak, som alle vet kommer til å gå rett inn i en treer.

Men....MEN. Skulle vi ha ordnet økonomien slik at vi har råd til begge deler i år, så må det skje noe fort. Sesongen starter om tre uker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ut som vi får tre akademispillere på lån i Premier League neste sesong. Billy Gilmour, Conor Gallagher og Ethan Ampadu. De to sistnevnte har allerede bevist at de tar nivået bra. Nå var vi uheldige som mister Marc Guehi, ellers ville han helt klart vært nummer fire. 

Jeg føler at våre utlånte spillere stadig når høyere nivåer. Hvem har dere mest tro på at skal kunne bryte inn i førsteelleveren i løpet av de kommende årene? 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er nok litt mer til det regnestykket enn overgangssummene, hehe. Disse akademispillerne og unge spillerne er på ganske så lave lønninger, mens Lukaku nå får høyeste lønn i Chelsea skal vi tro mediene (opp mot 450k!). Så det blir en totalsum på et par hundre millioner. Kan legge til kjøp av en god del dyre spillere forrige sommer også, med tilhørende høye totalpakker. 

Med det sagt så er det typisk Klopp-grining og. Sjarmerende og kul fyr, men iblant blir den klaginga så stakkarslig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Er nok litt mer til det regnestykket enn overgangssummene, hehe. Disse akademispillerne og unge spillerne er på ganske så lave lønninger, mens Lukaku nå får høyeste lønn i Chelsea skal vi tro mediene (opp mot 450k!). Så det blir en totalsum på et par hundre millioner. Kan legge til kjøp av en god del dyre spillere forrige sommer også, med tilhørende høye totalpakker. 

Med det sagt så er det typisk Klopp-grining og. Sjarmerende og kul fyr, men iblant blir den klaginga så stakkarslig.

Når skal vi noen gang tro mediene når det gjelder lønn?
Ser alt fra £250k - 450k i uka er meldt.
Så når de skriver at "Chelsea SMASHES wage record for Lukaku", så er det nok litt om ikke fullstending sensajonalisme. 

At han blir klubbens best betalte spiller, syns jeg det er lite tvil om, klubben har vært ganske strenge på å ikke sprenge banken for enkelt spillere tidligere, for å beholde en slags struktur, og ikke lag rot i fremtiden.
Det var nok her mye stoppet i forhold til anskaffelse av Haaland.
Tviler derfor på at Lukaku får så veldig mye mer enn den best betalte spilerne i dag (Kante?).
Angående totalsummen, så dekker lønnen til Tomori, Abraham, Moses og Giroud dekker mye, om ikke all lønnen til Lukaku. 

Året før det satt vi igjen med god slant fra transferban, for å ikke glemme at vi ikke lenger hadde Pedro, Willian, Hazard og Morata på lønningslisten. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+3165
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Må være beste Chelsea-utgave siden Mourinhos første sesong. Ikke helt umulig at den innslupne mål-rekorden slås denne sesongen?

Hjelper å ha kanskje verdens beste midtbane og raske bein som gjør en ærlig jobb over hele fjøla.

Er i rute for å slå den rekorden iallefall, 0,39 mål i mot i snitt Mourinho sesongen, 0,33 så langt denne sesongen (12-13 mål totalt).
Det er veldig mye igjen av sesongen, en kamp som mot WBA i forrige sesong, så er det bare å glemme hele rekorden. 

Tror ikke mange hadde sagt at vi hadde verdens beste midtbane for nøyaktig et år siden, man må huske at det Tuchel har gjort, er med mye av det samme personalet som Lampard hadde tilgjengelig.

Lenke til kommentar

For et års tid siden hadde vel de fleste sagt at dere har den tredje beste midtbanen i Premier League (etter Liverpool og City).

Kante har jo blitt regnet som en av verdens beste siden gullsesongen i Leicester. Men det var vel ikke like mange som hyllet Jorginho (eller Loftus-Cheek) om vi går et år tilbake i tid nei.

Er fort gjort å gå på en liten smell i vårsesongen med slitne bein, der fokus er mer på CL den kommende tirs/ons, og Thiago Silva + evnt. andre nøkkelspillere spares. 

Men prosjektet til Tuchel ser unektelig svært svært imponerende ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, er etter Tuchel kom inn at midtbanen virkelig har begynt å skinne. Kanté er en av verdens beste, Kovacic er jeg stor fan av og Jorginho bør etter min mening være en sterk kandidat til å vinne gullballen nå.

Tror ikke det nødvendigvis gjør så mye for Chelsea med den stallen. Den beste og bredeste stallen i ligaen etter min mening. Jeg hadde de som knappe favoritter til gull før sesongen og står fortsatt på det. Blir noen skader nå da, er uungåelig i dette programmet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...