Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End

Shjatå

Anbefalte innlegg

Dette må ha vært en av de mest enervepirrende kampene jeg noen sinne har sett, og da dommeren blåste av kampen pustet jeg lettet ut! Syntes det var morsomt at det ble lampard som skulle redde laget på slutten.

Med to mål mer enn Liverpool håper jeg virkelig at jeg i år slipper like mye sutring fra liverpoolsupportere som i fjor, men på en måte gleder jeg meg jo litt til det også :p

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke negler igjen på hendene mine, satt med unormalt høy puls fra første målet til kampen blåses av. For en fotballkamp, uansett om Chelsea hadde vunnet eller om Liverpool hadde klart å putte de 2 målene på slutten hadde det vært en av de desidert mest spennende kampene på lenge.

Men fysj for et spill av oss i første omgang, de led nok av samme syken som jeg selv gjorde ved å ta avansement på forhånd :$

Lenke til kommentar
Snytt for straffe faktisk? Sterke briller du har fått på deg.

Men grattis, var en jævel av en kamp. :)

Han ble dyttet = straffe. Liverpool sitt straffe var ikke mye tydeligere. Til og med Røde-Eggen i Viasat måtte inrømme at det var straffe, selv om de rød ville si noe annet.

Liverpool skulle også ha rødt for stemplingen av Essien. (Husker ikke hvem det var, det var mye stygt spill i går fra de rød)

Lenke til kommentar

Mye stygt spill var det ikke, harde taklinger var det. Spillere som har en fysikk som drogba burde kunne holde seg mer på bena, legger seg hver gang sjansen byr seg. Jeg er enig i at Arbeloas takling på essien i knehøyde kunne fort ført til utvisning, uten at jeg hadde protestert særlig. Men at han ble dytta, neppe, hadde det blitt straffe da vet jeg søren ikke. Like billig som straffen dere fikk da en av deres hoppa på en av våres og dere fikk tildelt straffe.

Lenke til kommentar
Håhåhå, for en kamp!

Drogba er virkelig tilbake der han var for et par sesonger siden. Når han er i den formen han er i nå, så tør jeg påstå at han er verdens beste spiss.

Syntes det eneste han gjorde var og falle jeg. :tease:

Lenke til kommentar
Mye stygt spill var det ikke, harde taklinger var det. Spillere som har en fysikk som drogba burde kunne holde seg mer på bena, legger seg hver gang sjansen byr seg. Jeg er enig i at Arbeloas takling på essien i knehøyde kunne fort ført til utvisning, uten at jeg hadde protestert særlig. Men at han ble dytta, neppe, hadde det blitt straffe da vet jeg søren ikke. Like billig som straffen dere fikk da en av deres hoppa på en av våres og dere fikk tildelt straffe.

Har sett dommere som lar krangling i feltet passere - grovere enn den til Ivan.

Lenke til kommentar

Er da ingen som har sagt at det ikke var straffe. Men at det sjeldent blir dømt for holding. Og dette er da vitterlig sant? Holding i skjorter og spillere gjøres i hver eneste corner situasjon og frisparksituasjon nært 16 meteren, blir ikke blåst straffe for hver eneste en. Faktisk svært sjeldent som HenHau sier.

Lenke til kommentar

Drogba er ufyselig som spiller. Hvordan han evner å legge seg ned gang på gang med den fysikken begriper jeg ikke. Drogba best? Neppe. Zlatan, Torres, Villa, Eto'o er alle bedre spisser enn godeste Didier. Jeg må også innrømme at du skal ha ganske sterke blå briller for å synes at Chelsea ble snytt for en straffe. Et Chelsea som slipper inn 7 mål på broa i løpet av en uke er et Chelsea som skal slite fryktelig mot verdens beste angrepslag.

Lenke til kommentar

Det må ha vært den beste og mest nervepirrande kampen eg har opplevd. Petr Cech hadde tydeligvis ikkje kommet over Bolton kampen enda. I første omgang spelte Chelsea veldig dårleg, men kva Hiddink har sagt i pausen skulle eg likt å visst :p

Eg får vel henge meg på diskusjonen om Drogba, og sei at han har funnet formen igjen. Eg er glad for at Hiddink gav Drogba ein sjanse i motsettning til Scolari som bare brukte Anelka på topp. Som Wisbatov seier, eg forstår heller ikkje at Drogba kan falle så mykje som han gjør, med tanke på kor sterk han er. Men at han er ein spiss i verdensklasse er eg sikker på, men om han er verdens beste spiss...? Det er usikker på.

Endret av Mutu
Lenke til kommentar

Gratulerer Chelsea supportere med seier. Selv er jeg United fan, og håper å se United vs Chelsea igjen.

Jeg mener helt klart det skulle vært straffe til Chelsea når du fikk se situasjonen bakfra. Det er helt klart en arm der og skubber, men slikt er vanskelig å se, spesielt når ved første replay når vi ser situasjonen fra ca der linjedommeren er plassert. Dommeren stod vel mer sentralt på banen og vil heller ikke se den situasjonen like godt.

Drogba er god når han er i toppform, ekstremt sterk og vinner mange dueller. Akkurat det at han faller lett i enkelte situasjoner er på en måte forstålig... han blir jo belønnet med frispark oftere en han ikke får det virker det som. Det blir på samme måte som en hund som får godbit for å gjøre noe, sannsynligheten for at han gjør det igjen er relativt stor. Dessuten må det være et frustrasjonsmoment å være bedre en de andre i enkelte tilfeller, du får ofte flere på deg, behandlet mer røfft osv. Som f.eks ronaldo ofte får et spark her og der fordi ballen rett og slett ikke er der de sparker og treffer han istedenfor. Utrolig frustrerende for en spiller.

Anyways.. gratulerer med en velfortjent seier.

Lenke til kommentar
Et Chelsea som slipper inn 7 mål på broa i løpet av en uke er et Chelsea som skal slite fryktelig mot verdens beste angrepslag.

Så lenge vi scorer like mye eller mer, gjør ikke det noe. Vi vant mot Bolton (som kom inn i kampen igjen etter Lamps og Drogba ble byttet ut), og Liverpool forleden var bingo frem og tilbake - og vi manglet Terry. Joda, godt mulig vi kommer til å slite mot Barca, men det skal sies at de har hatt problemer med engelske lag de siste årene.

Gratulerer Chelsea supportere med seier. Selv er jeg United fan, og håper å se United vs Chelsea igjen.

Jeg mener helt klart det skulle vært straffe til Chelsea når du fikk se situasjonen bakfra. Det er helt klart en arm der og skubber, men slikt er vanskelig å se, spesielt når ved første replay når vi ser situasjonen fra ca der linjedommeren er plassert. Dommeren stod vel mer sentralt på banen og vil heller ikke se den situasjonen like godt.

Enig angående straffen. Chelsea - United i finalen hadde vært morsomt, men å ha sett United blitt rundspilt i store deler av kampen hjemme mot Porto, for så å få et mål gratis, fører til skepsis fra min side. Jeg tror United rykker ut i dag.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...