Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End

Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3RYwwc

Det er som å si at det er urettferdig at du tok meg for å stjele når så mange andre ikke blir tatt

Nope.

Det er som å si at det er urettferdig å være den ene av to som blir tatt for å stjele når politiet står og observerer begge to. Regler skal overholdes, men det skal være likhet.

Big difference.

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Muligens Chelsea brillene jeg har på nå som snakker, men han dommeren var dårlig, Røde kort var HØYST unødvendig til Cahill. Og han var også rask med å dra opp det gule kortene. Rudiger gult kort for hva feks?

Rask og rask, brukte en time på å gi Burnley et gult ;-)

Nå tenkte jeg mer på gule kort til Chelsea spillerne. Alonso gult kort etter 3 min. Cahill rødt etter 14min, Cesc gult etter 16min osv..

Det var et humoristisk innspill på at Burnley slapp unna med det meste i kampen, mens vi ble straffet for alt man kan straffes for.

Mangel på den berømte linja med andre ord.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Meh, hvor nødvendig var taklingen? Staffen for å miste hodet er hard, men Chelsea kunne vunnet kampen uansett - om ikke de bestemte seg for å åpne bakrekka totalt etter det røde kortet. Som du sier, Chelsea-brillene er på, de tapte fair and square, dommeren er ikke den du skal skylde på her

Nødvendig? Hva har nødvendigheten å si?

Så klart de kunne og burde ha vunnet uansett, men dommeren blir avgjørende. Forsvaret vårt roter ikke sånn når vi er fulltallige.

Jeg sier det igjen, dersom det er linja man skal legge seg på, så kommer det til å snitte på 1-2 i hver eneste PL-kamp. Taklingen var helt ordinær. Ingen utenfor Chelsea som sa et ord da Bellerin nesten klipte ankelen av Alonso forrige helg. Det var farlig det.

Lenke til kommentar

Det er som å si at det er urettferdig at du tok meg for å stjele når så mange andre ikke blir tatt

Nope.

Det er som å si at det er urettferdig å være den ene av to som blir tatt for å stjele når politiet står og observerer begge to. Regler skal overholdes, men det skal være likhet.

Big difference.

Joda, klaga ganske mye jeg også når Drogba scoret på Old Trafford når han var 5m offside. Men tiden leger alle sår ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg bare poengterer at en feil dommeravgjørelse ikke er grunnen til at Chelsea tapte mot Burnley. Ikke var den feil heller, sånn etter boka

En feil dommeravgjørelse var hele grunnen til at laget rakner. Med gult kort der, som hadde vært riktig ut i fra hvordan det har vært dømt i PL de siste fem årene, så rakner ikke laget.

Regler kan ikke sees på isolert som en tekst, man er nødt til å se på presedenser generelt og hvilken linje man legger seg på i spesifikke kamper. Forstår du ikke dette aspektet ved håndhevelse av regler så nytter det ikke å diskutere feil/riktig avgjørelse med deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Chelsea har dypere problemer enn et tidlig rødt i første seriekamp. Det så vi på hvordan laget responderte. Tok seg opp mot slutten, men blir det tap mot Spurs så vil det storme rundt klubben.

Mot slutten? Chelsea kjørte de første 15, får et merkelig rødt kort på kapteinen og stopperen sin for så å få et sleivspark i fleisen. Som om ikke det er nok får Ward et drømmetreff han neppe har fått på trening tidligere engang. Det er nok til å ryste hvilket som helst lag, og det er ikke overraskende at flyten til Burnley fortsetter inn i 3-0.

Chelsea hever seg derimot etter pause og kjører resten av kampen. Chelsea kjører altså kampen i 60 av 90 min, dvs to tredjedeler. Den siste delen blir kraftig berørt av en merkelig dommeravgjørelse.

Så nei, problemene til Chelsea stikker egentlig ikke dypere enn at Moses var suspendert og Hazard, Pedro og Bakayoko skadet. Få på plass en vingback og kanskje en sentral midt, så er vi der vi skal være.

Lenke til kommentar

Jeg bare poengterer at en feil dommeravgjørelse ikke er grunnen til at Chelsea tapte mot Burnley. Ikke var den feil heller, sånn etter boka

En feil dommeravgjørelse var hele grunnen til at laget rakner. Med gult kort der, som hadde vært riktig ut i fra hvordan det har vært dømt i PL de siste fem årene, så rakner ikke laget.

Regler kan ikke sees på isolert som en tekst, man er nødt til å se på presedenser generelt og hvilken linje man legger seg på i spesifikke kamper. Forstår du ikke dette aspektet ved håndhevelse av regler så nytter det ikke å diskutere feil/riktig avgjørelse med deg.

Altså, du mener at det er normal at Burnley (!) skal putte tre mål i nota mot Chelsea hjemme på brua etter et rødt kort? Om du mener det, så greit, da er det ikke noe mer å diskutere. Og ja, jeg har sett verre røde kort enn det der, kan fint forsvares

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det gule kortet Pawson gir til Alonso etter noen minutter og Rudiger sitt er det verste i hele kampen. Spesielt sistnevnte sitt er det utrolig at en dommer i PL presterer å gi. Det er faktisk noe av det verste jeg har sett, men Pawson er diskutabelt PLs svakeste dommer.

Men om spillere kan få 2 kampers garantene for å filme som resulterer i rødt, kan dommmere få suspensjon for å gi et feilaktig rødt pga elendig dømming også?

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Det var ikke direkte myntet til situasjonen, for jeg er enig i at det kan forsvares med rødt kort på en slik takling.

Jeg tenkte meg generelt. Siden spillere til støtt og stadig skal straffes for å ødelegger kamper (ref. filming). Hvorfor skal dommere slippe unna med det?

For å ta det røde kortet; Det er i grunn Cahill (kapteinen...) som burde ta skylden her. Første og fremst, hvorfor drible som Hazard når du har teknikken til Chelsea-Torres? Og det verste, hvorfor takle sånn etter 15 minutter i en serieåpning? Man kan gjerne si det er et tap at Cahill blir suspendert i tre kamper (burde i tillegg miste lønn i perioden som følge av idioti), men jeg håper nå at vi får spilt i en ny backrekke som gjør at vi kan kjøre uten Cahill i forsvar. Jeg har ment over flere sesonger at Cahill er desidert den dårligste vi har i forsvar.

Lenke til kommentar

Jo, man KAN det. Det er helt avhengig av hvilket "legal system" man har. Har man civil law for eksempel så gjør man akkurat det du sa man ikke kan gjøre med regler ;)

Edit: Når det er sagt så har UK common law.

Endret av KANE2009
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jo, man KAN det. Det er helt avhengig av hvilket "legal system" man har. Har man civil law for eksempel så gjør man akkurat det du sa man ikke kan gjøre med regler ;)

Edit: Når det er sagt så har UK common law.

Gå og legg deg, her er du på jordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...