Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vært mye i United-tråden rundt xG-stats.

 

Fant denne på reddit, og tenkte jeg kunne legge ved denne:

JBzowBK.jpg

 

Sånn sett så er det jo mega svakt å slippe inn de to målene. Det er jo elendige mål vi slipper inn. De kommer jo fra en lompepasning Eriksen hiver inn i feltet etter elendig press fra Matic og Cahill, samt at Apzi er sjanseløs mot langbein. Begge to burde, imo., vært avverget før innlegget. 

 

I tillegg kunne kampen vært snudd på hodet om Hazard FAKTISK hadde klart å treffe mål på de to sjansene han fikk. Volleyen er altfor dårlig og headingen gidder jeg ikke å kommentere engang. 

En kjapp forklaring på hva XG betyr? 

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men fra hva Zac Efron har forklart tror jeg det har noe med hvor store sjanser. Slik at 0,5 = så stor sjanse at det burde bli mål. Størrelse på firekanten er også det samme som størrelse på sjansen.

 

Sånn sett burde Chelsea scoret 2 mål i går. Hazard sin volley og heading er de sjansene vi da burde scoret på.

Lenke til kommentar

 

Vært mye i United-tråden rundt xG-stats.

 

Fant denne på reddit, og tenkte jeg kunne legge ved denne:

JBzowBK.jpg

 

Sånn sett så er det jo mega svakt å slippe inn de to målene. Det er jo elendige mål vi slipper inn. De kommer jo fra en lompepasning Eriksen hiver inn i feltet etter elendig press fra Matic og Cahill, samt at Apzi er sjanseløs mot langbein. Begge to burde, imo., vært avverget før innlegget.

 

I tillegg kunne kampen vært snudd på hodet om Hazard FAKTISK hadde klart å treffe mål på de to sjansene han fikk. Volleyen er altfor dårlig og headingen gidder jeg ikke å kommentere engang.

En kjapp forklaring på hva XG betyr?
Betyr Expected Goals. Altså basert på hvor stor sjansen er så får den en rating. Tror det er fra 0.0 til 1.0. Også tror jeg de legger det sammen før man får en sluttsum.

Var noen som forklarte dette i en eller annen tråd for noen uker siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser veldig lovende ut. 

 

Men hvorfor bare øke til 60 000? Vi burde vel nærmere OT på størrelse. Jeg tror ikke det ville vært noe problem å få fylt opp Stamford Bridge. Det er hærk å få tak i billetter om man ikke er tidlig ute, så etterspørselen er definitivt tilstede. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer uenig, og det fra en United fan. Herzog & de Meuron har tidligere tegnet stadioner som har et mer moderne preg, som Allianz Arena, Nouveau Stade de Bordeaux og Bird's Nest (Kina). På grunn av hvor massivt det kommer til å bli med all teglen, så er det også en type arkitektur som gjør seg bedre i virkeligheten, og ikke minst bare ser bedre ut for hvert år som går. Kommer til å bli helt vanvittig å entre en av de allerede mest fryktede hjemmebanene i Europa gjennom de søylene der.

 

chelsea-stadium-herzog-and-de-meuron-arc

 

Nouveau Stade de Bordeaux og Allianz Arena

 

 

FMifIUV.jpg

 

VFjoHnp.jpg

 

 

 

Edit: Snikpellik kom meg akkurat i forkjøpet.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...