Jørgen Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Lettere trekning i den forstand at vi får møte Porto, ja. Lettere motstand? Det vil tiden vise. Porto er selvsagt svakere enn alle de andre lagene på papiret, men stort sett er dette da det eneste laget som står tilbake for de andre. Villareal ville jeg f.eks ikke kalt dårligere enn Liverpool. Hvor gode Bayern Munchen faktisk er denne sesongen gjenstår jo også å se. Jeg vet bare at hvis United klarer å vinne en finale så kommer vel hylekoret som vanlig og skal påstå at United aldri hadde vunnet hadde det ikke vært for den "superenkle" veien til finalen. Tyrkia var ikke det beste laget på papiret i EM, men de overrasket stort. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Villareal ville jeg f.eks ikke kalt dårligere enn Liverpool. Det ville jeg, i hvert fall i Champions League-sammenheng. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Kor tid skal kampen spelast? Blir spennandes, alltid det når det er Pool/ManU/Arsenal me skal møta. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Skal man vinne Champions League så må man slå alle de lagene man møter. Uansett hvem man møter på veien, så er man rettferdige vinnere når pokalen deles ut i mai. Det eneste som er kjipt med å møte Liverpool er at kampen sendes på Liverpool FC-TV. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Den sendes vel andre steder også? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Det eneste som er kjipt med å møte Liverpool er at kampen sendes på Liverpool FC-TV. Viasat 4? :!: Lenke til kommentar
indahla Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Villareal ville jeg f.eks ikke kalt dårligere enn Liverpool. Det ville jeg, i hvert fall i Champions League-sammenheng. Liverpool vil slå Villareal i 9 av 10 kamper. Uavgjort i den siste. Å si noe annet blir jo helt merkelig. Se på Uefa's rankering av klubblag (http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method4/trank2009.html): Liverpool er nr 1, Villareal er nr 12... Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 At Real er på 13. og Inter på 10. plass sier litt om hvor seriøst man skal ta den rankingen. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 At Real er på 13. og Inter på 10. plass sier litt om hvor seriøst man skal ta den rankingen. Real har jo ikke kommet lengre enn første utslagsrunde 5 år på rad, så den er nok ikke så feil... Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Å basere seg utelukkende på en slik ranking gir ingen mening, men det kan likevel være en pekepinn. Og, som indahla er inne på: Verken Real Madrid eller Inter har vært nevneverdig skarpe i Champions League de siste fem årene. Men man trenger ingen ranking for å si at Liverpool er et bedre lag enn Villareal. Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) At Real er på 13. og Inter på 10. plass sier litt om hvor seriøst man skal ta den rankingen. Real har jo ikke kommet lengre enn første utslagsrunde 5 år på rad, så den er nok ikke så feil... Enhver person med litt innsikt i europeisk fotball vet at Real og Inter absolutt er ett av de topp 5-6-7 lagene i Europa. Å stole blindt på den lista er nesten på grensen til galskap. Endret 20. mars 2009 av D'Amico Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Lettere trekning i den forstand at vi får møte Porto, ja. Lettere motstand? Det vil tiden vise. Porto er selvsagt svakere enn alle de andre lagene på papiret, men stort sett er dette da det eneste laget som står tilbake for de andre. Villareal ville jeg f.eks ikke kalt dårligere enn Liverpool. Hvor gode Bayern Munchen faktisk er denne sesongen gjenstår jo også å se. Jeg vet bare at hvis United klarer å vinne en finale så kommer vel hylekoret som vanlig og skal påstå at United aldri hadde vunnet hadde det ikke vært for den "superenkle" veien til finalen. Tyrkia var ikke det beste laget på papiret i EM, men de overrasket stort. Jeg kommer ikke til å si det, men har forståelse for hva du sier. Det jeg reagerer på akkurat nå, er at United har et lettere kampprogram (selvfølgelig på papiret - det har jo vært noen merkelige vinnere de siste årene). Alle kampene skal spilles, og uansett hvem som møter hvem, er den verdige vinneren den som løfter trofeet i mai (som flere har vært inne på). Når det er sagt, har ikke tittelforsvarer vunnet de siste årene, så det blir spennende å følge med i fremtiden. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Det eneste som er kjipt med å møte Liverpool er at kampen sendes på Liverpool FC-TV. Bare treningskamper, reservekamper og U18-kamper som sendes på LFC-TV. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Tror han siktet til Viasat 4... Kommentatorene der er jo partisk som bare søren, og hele kanalen er gjennomsyret rødt fra Nord-England. De har ikke vist Chelsea direkte hverken på Viasat 4 eller SportN (det er greit at de ikke viser Chelsea på Viasat 4, da Liverpool har flere fans. Det at de derimot viste Bourdeux - Cluij fremfor Chelsea - Roma, er for meg uforståelig). Lenke til kommentar
indahla Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Enhver person med litt innsikt i europeisk fotball vet at Real og Inter absolutt er ett av de topp 5-6-7 lagene i Europa. Å stole blindt på den lista er nesten på grensen til galskap. Mulig det er rett i forhold til hva de har gjort i hjemlig liga, men listen lyver ikke i forhold til innsats i Europa. Der har ingen av de noe særlig å skrive hjem om.. Og det er jo CL vi snakker om her. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Enhver person med litt innsikt i europeisk fotball vet at Real og Inter absolutt er ett av de topp 5-6-7 lagene i Europa. Å stole blindt på den lista er nesten på grensen til galskap. Mulig det er rett i forhold til hva de har gjort i hjemlig liga, men listen lyver ikke i forhold til innsats i Europa. Der har ingen av de noe særlig å skrive hjem om.. Og det er jo CL vi snakker om her. Hva har det og si hva den listen sier? Hadde United vunnet CL de siste 5 åra og de møtte ett lag som ikke hadde vunnet før, er det da en lett match? Selv om det andre laget dominerer i hjemmeligaen og har vunnet stort i gruppespillet og 1/8 finalen? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Tror han siktet til Viasat 4... Kommentatorene der er jo partisk som bare søren, og hele kanalen er gjennomsyret rødt fra Nord-England. De har ikke vist Chelsea direkte hverken på Viasat 4 eller SportN (det er greit at de ikke viser Chelsea på Viasat 4, da Liverpool har flere fans. Det at de derimot viste Bourdeux - Cluij fremfor Chelsea - Roma, er for meg uforståelig). Vel at de velger Liverpool og United er jo stort sett kommersielle grunner, best seertall betyr mest cash i lomma. At de enkelte ganger velger bort Engelske lag til fordel for slike må ha noe med produseringen å gjøre, for jeg kan ikke se andre grunner. Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Mulig det er rett i forhold til hva de har gjort i hjemlig liga, men listen lyver ikke i forhold til innsats i Europa. Der har ingen av de noe særlig å skrive hjem om.. Og det er jo CL vi snakker om her. Hadde satt en hundrings på at Real slo alle lagene over seg på den listen med unntak av de fem øverste og Inter, bare for å ta ett eksempel. Den listen måler hvor langt hvert lag kom i Europa de siste fem årene hvis jeg ikke tar helt feil. Det betyr at en Liverpool-supporter kan bruke den til å skryte over at de leder en tabell (ok, den var litt stygg. Sorry til alle som følte seg støtt), men noe stort mer duger den ikke til, bortsett fra kanskje å gi en liten pekepinn på hvilke lag som bør sees på som kandidater til en CL-finale hvis de er heldige med trekningen. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Lettere trekning i den forstand at vi får møte Porto, ja. Lettere motstand? Det vil tiden vise. Porto er selvsagt svakere enn alle de andre lagene på papiret, men stort sett er dette da det eneste laget som står tilbake for de andre. Villareal ville jeg f.eks ikke kalt dårligere enn Liverpool. Hvor gode Bayern Munchen faktisk er denne sesongen gjenstår jo også å se. Jeg vet bare at hvis United klarer å vinne en finale så kommer vel hylekoret som vanlig og skal påstå at United aldri hadde vunnet hadde det ikke vært for den "superenkle" veien til finalen. Tyrkia var ikke det beste laget på papiret i EM, men de overrasket stort. Jeg kommer ikke til å si det, men har forståelse for hva du sier. Det jeg reagerer på akkurat nå, er at United har et lettere kampprogram (selvfølgelig på papiret - det har jo vært noen merkelige vinnere de siste årene). Alle kampene skal spilles, og uansett hvem som møter hvem, er den verdige vinneren den som løfter trofeet i mai (som flere har vært inne på). Når det er sagt, har ikke tittelforsvarer vunnet de siste årene, så det blir spennende å følge med i fremtiden. Det er jo tross alt en trekning, så hvor mye man reagerer på kampene har jo ingenting å si. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Hadde satt en hundrings på at Real slo alle lagene over seg på den listen med unntak av de fem øverste og Inter, bare for å ta ett eksempel. Den listen måler hvor langt hvert lag kom i Europa de siste fem årene hvis jeg ikke tar helt feil. Det betyr at en Liverpool-supporter kan bruke den til å skryte over at de leder en tabell (ok, den var litt stygg. Sorry til alle som følte seg støtt), men noe stort mer duger den ikke til, bortsett fra kanskje å gi en liten pekepinn på hvilke lag som bør sees på som kandidater til en CL-finale hvis de er heldige med trekningen. Tar den med tabellen Og i utgangspunktet er jeg enig med deg ang Real. Men, de har (dessverre) vist år etter år at de ikke klarer å slå andre topplag i Europa i to matcher hjemme-borte. Og, sorry, da holder det ikke å vinne La Liga. Det tipper jeg alle Real fans er enig i også. PS: sorry litt OT i en Chelsea tråd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå