Gå til innhold

Settlers II - 10th Anniversary problemer

Anbefalte innlegg

Syns dette var en virkelig fint spill sammenlignet med andre spill i RTS sjangeren. Artig bare å se på gutta når de hogger ved, og vandrer rundt med gull osv.

Men dette var ikke ment som en tråd om Settlers II, men om et spesielt problem. Jeg har nå kommet meg til mission 8, og der har jeg seriøse problemer. Lurer derfor på om noen kunne hjelpe meg litt. Må jo være noen andre her som spiller dette også :)

På mission 8 er det problemer med mat fordi det er ikke så mange plasser man kan bygge farms, og mat er essensielt for å drive minene som igjen er essensielt for å skaffe nye soldater. Har hittil satset på brødproduksjon, ettersom jeg tror det er litt billigere.

Har forsåvidt fått i gang en brukbar matproduksjon. Det største problemet er at de to fiendene blir raskt veldig sterke. Jeg klarer å stå imot en stund, men det er bare snakk om tid.

På brettet er det hovedsakelig tre retninger man kan utvide til.

* Sør-Øst, hvor det er kull og gull

* Sør-Vest, hvor det er kull og stein (og fiende rød har sin hovedbase ikke langt herfra)

* Nord-Vest, hvor det er kull og gull

Jeg har hittil utvidet i alle retninger ettersom det virker som det trengs med tanke på plass til farms og matproduksjon. Føler også det er nødvendig for å unngå at rød for kontroll over for mye gull etc. Nå har jeg prøvd litt forskjellig uten det store hellet. Klarte en gang å slå rød, men da var grønn altfor sterk, og jeg hadde nada sjanse.

Lurer derfor på hvordan dere som har spilt spillet klarte dette oppdraget. En litt nøye beskrivelse hadde vært fint siden jeg har prøvd litt og hvert uten suksess :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg er på mission 8 nå, og har egentlig ganske grei kontroll, men så her jeg et problem slik at spillet kræsjer, derfor har jeg ikke spilt lenger.

Men kan komme med litt tips, siden jeg har utryddet fienden i sør-vest, og har akkurat funnet veien til fienden i øst, ikke angrepet enda (spillet kræsjer, må finne en løsning på det først)

Det jeg gjorde for å få kontroll i vest, var å bygge et par watchtowere i sør-vest, samtidig som jeg prøvde å få i gang gull produksjon i sørøst så fort som mulig.

Hadde noen kamper der jeg mistet det ytterste watchtoweret, men angrep direkte tilbake for å ta det tilbake. Deretter så begynte gullet å komme, ventet til jeg hadde bygget opp generaler, da var det bare å kjøre på. Etter at de er utryddet er det mer enn nok av plass til å forberede seg på siste fiende.

Håper dette kan hjelpe.

Om noen har hørt om problem med kræsj så hadde det vært fint. Kræsjer etter 5 minutter spill, andre ganger etter 10-20 minutter.

Ikke hatt problemet så mye før akkurat nå. Hatt kanskje 3-4 kræsj frem til mission 8, men nå sliter jeg litt.

Hele PC'en fryser, og jeg må trykke svenskeknappen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...