Gå til innhold

Omtale av Battlefield 2142 (PC)


Anbefalte innlegg

BF2142 er et utrolig bra spill! Ikke mer å si om den saken :)

 

 

Fra artikkelen:

For det andre har de endret slik at det vinnende laget får sine poeng multiplisert med to, et incentiv som i stor grad gunstiggjør og oppfordrer til samarbeid innad i fraksjonen – for alle vil vel stige i gradene?

 

Jaha? Du mener vel bare commander, fordi jeg har ikke lagt merke til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det eneste potensielle negative jeg finner med et slik opplåsningstre er at

de som spiller mye raskt får større fordeler enn de som spiller lite, ettersom det

nye materiellet kan tilføre ganske mye til ditt soldatarsenal.

Mulig det har blitt tatt vekk, men utviklerne hadde en løsning på dette: Under lang

tids fravær får en spiller tildelt "perm-poeng". Dette fordi det skal være gøy å

starte opp med 2142 igjen etter en liten pause.

 

Dersom disse opplysninger stemmer, bør ikke påstanden fra artikkelforfatter ha

negativ innvirkning på karakteren.

Lenke til kommentar
BF2142 er et utrolig bra spill! Ikke mer å si om den saken :)

 

 

Fra artikkelen:

For det andre har de endret slik at det vinnende laget får sine poeng multiplisert med to, et incentiv som i stor grad gunstiggjør og oppfordrer til samarbeid innad i fraksjonen – for alle vil vel stige i gradene?

 

Jaha? Du mener vel bare commander, fordi jeg har ikke lagt merke til dette.

7175430[/snapback]

 

Ja, nå har jeg undersøkt dette nærmere og det er nok rett som du sier at det bare er Commander som får sine poeng multiplisert med to. Jeg tror årsaken til at jeg har fått tilnærmet dobbelt opp er hvilesystemet. Takk for påpekning, artikkelen vil bli rettet opp omgående.

 

Mulig det har blitt tatt vekk, men utviklerne hadde en løsning på dette: Under lang

tids fravær får en spiller tildelt "perm-poeng". Dette fordi det skal være gøy å

starte opp med 2142 igjen etter en liten pause.

 

Dersom disse opplysninger stemmer, bør ikke påstanden fra artikkelforfatter ha

negativ innvirkning på karakteren.

7176097[/snapback]

 

Jeg var klar over dette hvilesystemet og nevnte det i en Battlefield 2142-feature en måneds tid før spillet ble sluppet. Siden jeg ikke hadde sett noe til det ennå, har ikke spillet blitt trukket noe for det, og opplåsningssystemet er i all hovedsak og se på som et positivt tilsnitt.

 

Jeg trodde som du nevnte også at det måtte være lang tids fravær før dette skulle tre i kraft, men det kan se ut som om at det virker fra dag til dag - uten at man får eksplisitt beskjed om dette. Takk for påpekning, jeg legger til litt under det samme avsnittet og skal sjekke ut dette systemet nærmere. :)

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar

Det var akkuratt som forventet. Har ikkje prøvd fullversjonen, men eg tørr å seie at demoen sa sitt.

 

Forsett på det man hadde gående i BF1942 og BF: Vietnam. Følelsen, atmosfæren, grensesnittet, våpen, kjøretøy og "historien", ikkje statsbasert. Altså gameplayet.

 

Battlefield 2 hadde mindre av flyten. BF2 var også eit eksempel på et spel som var tildels dårlig "kodet". Og kven spurte om random deviaton? Og alt det tullet som følgte.

Lenke til kommentar

Eg for min del har aldri prøvd nokon spel i Battlefield-serien før eg kjøpte Battlefield 2142 (viss ein ser bort frå ti-femten minutt med speling av demoen til Battlefield 2 :p).

 

Eg må seie at eg likte 2142 veldig godt, og kjøpte det etter å ha spela demo-versjonen ei stund! :thumbup: Eg kan sjølvsagt ikkje samanlikne med dei andre spela i serien sidan eg ikkje har prøvd dei, men det framtidskonseptet dei har prøvd å få til i 2142 fell 100% i smak hjå meg.

 

Så det vert nok nokon timar framføre skjerme med dette her utover hausten og vinteren! :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Wtf?

 

Hvis jeg hadde fått valget mellom en time i halmen med frontfiguren i Pussycat Dolls eller en time bak spakene i en M1A2 Abrahams-stridsvogn med lave belteskjørt i den finkornete irakiske ørkensanden, tror jeg helt ærlig at jeg ville valgt sistnevnte – fordi jeg er en mann.

 

Fordi du er mann... fordi du er homo da isåfall! :p

 

(ikke ment for å fornærme, bare som en spøk!)

Lenke til kommentar

Jeg håper de gjør kjøretøyene en del mer overlegne med mer spesifike styrker/svakheter og at spillet derfor går mer mot slik det var i Planetside slik at forskjellige supportklasser og kombinasjonen av de blir hva som vinner slag.

Takket være gamer.nos mirror tar det bare 14 minutter å få ned demoen, så dette skal testes i praksis.

 

Det er ikke noe starforce eller noe annet styggedom i Battlefield spillene?

Lenke til kommentar
er skuffa over at det ikke er laservåpen. hehe. hvor er death star?:D

7173989[/snapback]

 

Jeg synes det er bra det ikke er laservåpen, aldri skjønt denne laserfasinasjonen i fremtidsting, tror vanlige prosjektilvåpen vil være tingen for den gjengse infanterist i lang tid.

 

AtW

Lenke til kommentar
er skuffa over at det ikke er laservåpen. hehe. hvor er death star?:D

7173989[/snapback]

 

Jeg synes det er bra det ikke er laservåpen, aldri skjønt denne laserfasinasjonen i fremtidsting, tror vanlige prosjektilvåpen vil være tingen for den gjengse infanterist i lang tid.

 

AtW

7178662[/snapback]

Enig i dette, og ikke bare for infanterister. Hvis man skulle ta'n helt ut og sett på

romkrig f.eks., ville prosjektilvåpen være ekstremt farlig. Etter å ha passert løps-

munningen, ville prosjektilet ha tilnærmet samme fart inntil det traff noe. Dette

fordi det i tilnærmet vakuum ikke vil være noen kraft som påvirker prosjektilet

(hvis man ser bort fra tyngdekrefter og andre - i dette tilfellet - ubetydelige krefter).

 

Tenker man seg til at løpet kunne kraftig forlenges fra det vi kan se fra konvensjonelt

krigsmateriell i dag, kan en forestille seg ganske heftige hastigheter, og dermed

også ødeleggende krefter.

Lenke til kommentar
er skuffa over at det ikke er laservåpen. hehe. hvor er death star?:D

7173989[/snapback]

 

Jeg synes det er bra det ikke er laservåpen, aldri skjønt denne laserfasinasjonen i fremtidsting, tror vanlige prosjektilvåpen vil være tingen for den gjengse infanterist i lang tid.

 

AtW

7178662[/snapback]

Enig i dette, og ikke bare for infanterister. Hvis man skulle ta'n helt ut og sett på

romkrig f.eks., ville prosjektilvåpen være ekstremt farlig. Etter å ha passert løps-

munningen, ville prosjektilet ha tilnærmet samme fart inntil det traff noe. Dette

fordi det i tilnærmet vakuum ikke vil være noen kraft som påvirker prosjektilet

(hvis man ser bort fra tyngdekrefter og andre - i dette tilfellet - ubetydelige krefter).

 

Tenker man seg til at løpet kunne kraftig forlenges fra det vi kan se fra konvensjonelt

krigsmateriell i dag, kan en forestille seg ganske heftige hastigheter, og dermed

også ødeleggende krefter.

7178806[/snapback]

 

men rekylen vil være ganske plagsom. ikke så ille med 1 kule men når man plaffer løs med 12.7 så får man plutselig veldig god fart vekk fra der det skjer! må ha noe booster greier bare for å holde deg på samme plass da!

Lenke til kommentar

Og så kan en forestille seg Newtons tredje lov som i en null-friksjons situasjon vil kreve at du enten har veldig mye masse eller veldig kraftige motorer dersom det er momentprosjektiler du satser på, men det skal fremtidige generasjoner få tenke på.

 

(Micro rocketpods skal min arme av robotapekatter være utstyrt med forresten)

 

d3dx9_29.dll problemer ja.. bør vel oppdatere DX litt.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Hvis jeg hadde fått valget mellom en time i halmen med frontfiguren i Pussycat Dolls eller en time bak spakene i en M1A2 Abrahams-stridsvogn med lave belteskjørt i den finkornete irakiske ørkensanden, tror jeg helt ærlig at jeg ville valgt sistnevnte – fordi jeg er en mann.

 

En mann som er usikker på sin seksuelle legning? :p

Lenke til kommentar

I likhet med flere andre, er dette det første BF spillet jeg har spilt. Jeg spilte BF2 og 1942 på LAN flere ganger, men aldri eid de. Jeg ble aldri engasjert av dem, virket bare som random_ww2_skytespill_032. Er så utrolig mange WW2 spill ute, blir lei bare av tanken.

 

Men demoen av BF2142 traff meg midt i fleisen. Det var utrolig moro, stilig og nokså enkelt. Men selv etter mange timer spilling lærer man seg nye triks og teknikker. Spillet er litt mindre "seriøst" enn de eldre, og walkers og hoovertanks er bare fett! Jeg kjøpte dette spillet på lanseringsdagen, og har ikke angret siden. Tror dette spillet vil være en inngang til spillserien for mange som ikke har blitt engasjert av de forrige spillene. Det gir serien et friskt pust og en annen vinkling.

 

Jeg tror at folk bør se den som en likestilt utgivelse med BF2, ikke en oppfølger. Det er vel mer eller mindre samme spillet, bare i forskjellige settinger. Jeg anbefaler uansett alle å teste det, kan lastes ned fra gamer på kort tid. Ikke heng dere opp i likhetene og bugsene, bare nyt opplevelsen, skru opp lyden og FYR LØS :D

Lenke til kommentar

Kjøpte BF2142, men sliter med at jeg som regel blir disconnectet fra servere, uansett om jeg er eneste person der eller om jeg er nr. 64, som regel blir jeg kastet ut i løpet av 15 sekunder, noe som gir ganske stort utslag på frustrasjonsfaktoren. EA sier de ikke ventet at så mange skulle spille BF2142. Noen ganger er jeg heldig og kan spille i flere timer uten å bli disconnectet - tydeligvis ikke noe med brannmur å gjøre, og det har blitt verre og verre siden lanseringsdatoen.

 

Håper det kommer en ny patch som fikser problemene - og at EA har god nok serverstruktur for Master Server. Mange har opplevd at poeng de har oppnådd i spillet 'forsvinner' og aldri blir lagt til kontoene.

 

Klart, det finnes viktigere ting i verden enn BF2142, men etter å ha kjøpt spillet forventet jeg nok en bedre opplevelse. :)

Endret av Kharan
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...