matrosen Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hei. Skal hjelpe en kamerat av meg som leier en sokkel i underetasje med å få nett ned til seg. Husverten har et ADSL modem uten routerfunksjon. Tenkte da og kjøpe en slik router: LINKSYS ROUTER Fra routeren vil det bli trukket kabel ned 2 etasjer. Der tenkte jeg og sette opp en 4 port switch med uplink port. Er det da bare og sette kabelen fra ruteren til switchen i uplink porten på switchen for å få nett på flere pcer? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Så lenge du har en router oppe som deler ut IPer så trenger du ikke en gang en Switch som med up-link-port nede, en helt vanlig switch holder Lenke til kommentar
matrosen Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Så lenge du har en router oppe som deler ut IPer så trenger du ikke en gang en Switch som med up-link-port nede, en helt vanlig switch holder 7172753[/snapback] Switchen har en uplink port. bør jeg bruke denne eller bare koble inn i lan port 1? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Bruk gjerne uplinkporten Lenke til kommentar
matrosen Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Takker for alle svar Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Ikke glem å sørge for personlige brannmurer, hvis ikke så er svært lite som hindrer husverten å snoke på PCene til kameraten og omvendt. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Ikke glem å sørge for personlige brannmurer, hvis ikke så er svært lite som hindrer husverten å snoke på PCene til kameraten og omvendt. 7173065[/snapback] Viss husverdeten ikke er admin bruker og de andre ikke deler noe kan de ikke kikke på pcen da... Admin bruker kan kikke på alle disker selv om de ikke er delt... Endret 29. oktober 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
matrosen Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Avansert fildeling og sett tillatelser for hver enkelt ekstrern bruker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå