Gå til innhold

Halloween- - hvor mye snop skal ungene få?

JacEr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På halloween går jeg og vennene mine på butikken, kjøper oss kaffepulver, tar med oss vann og snop og bor på kirkegården resten av dagen, tenner lys og "hilser" til de gravene som ingen andre tar seg av. Altså, steller dem, beskjærer blomstene deres og tenner lys på dem. I fjor brukte vi nærmere tre tusen kroner til sammen på graver som ikke tilhørte våre familier en gang.

Det er sånn jeg feirer Halloween (eller Allehelgens Aften som det faktisk heter), med å vise respekt for de døde. ^^

Lenke til kommentar
Du gir ingenting. Ungene har ingen grunn til å bli skuffa. Dei får lære seg at dei ikke kan få alt dei vil ha. Hvis dei kaster egg på huset ditt så får taue dei inn og ringe snuten.

7173109[/snapback]

Blir redd over hvor kalde og triste mange her er!

Uansett hvor amerikansk denne skikken er, kan dere ikke unne barna en enkelt dag hvor de faktisk kan spørre om godteri, og kle seg ut, uten og bli sett rart på?

Og de som kaster egg osv er ikke barn, dett er som regel ungdommer som skal ha det gøy, vet dette fordi jeg nettop har vært gjennom den perioden fra godteri til egg.

Men til dere triste stakkarer... håper dere råtner i helvette! :hmm:

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Uansett hvor amerikansk denne skikken er, kan dere ikke unne barna en enkelt dag hvor de faktisk kan spørre om godteri, og kle seg ut, uten og bli sett rart på?

7181053[/snapback]

Kunne ikke vært mer enig. :yes:

Lenke til kommentar

7181053[/snapback]

Blir redd av hvor "forstående" og "sympatiske" enkelte skal være, jeg. Greit nok at de som vil kan få gi barna godteri, men de har ikke noe krav på å få det, og de kan glemme å få det av meg.

Lenke til kommentar

Heldigvis ganske kaldt ute imorgen, ( -8 ).

Hadde ikke orket å gå halloween selv, så håper de står over :wee:

Appelsin er ikke å anbefale, har opplevd at unger kaster dem på husveggen... :(

Mitt tips er å kjøpe billig kjeks på ICA, de er faktisk gode også!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

jeg og kamerater kaster egg eller skremmer de som kommer og skal ha snop... helt ekstremt fett! noen av de blir livredde! :D (ja jeg har kanskje fritidsproblemer.. men det driter jeg i)

Lenke til kommentar

Men til dere triste stakkarer... håper dere råtner i helvette!  :hmm:

7181053[/snapback]

En enkel dag? Er jo det nyttårsbukk/julebukk er for jo, trenger ikke en slik amerikansk tradisjon i tillegg, og mtp at ungene blir bare feitere og feitere for tiden så burde det vært forbudt ved lov å gå halloween"bukk"

Lenke til kommentar
Appelsin er ikke å anbefale, har opplevd at unger kaster dem på husveggen...  :(

7184237[/snapback]

Da kommer enkelte unger + foreldre til å få seg en alvorsprat og en nakketak de ikke glemmer på en stund. Hærverk er ikke akseptabelt, heller ikke fra barn.

jeg og kamerater kaster egg eller skremmer de som kommer og skal ha snop... helt ekstremt fett! noen av de blir livredde! :D (ja jeg har kanskje fritidsproblemer.. men det driter jeg i)

7184407[/snapback]

Ja, jeg tror du har fritidsproblemer. Hadde sønnen/dattera min kommet tilbake fra å ha vært ute på Halloween og fått egg på seg tror jeg du hadde opplevd det samme nakketaket og alvorspraten som jeg nevnte over.
Lenke til kommentar
Julebukk er norsk tradisjon, samme er Lucia, og det får holde. Her i gården vanker det kalde vannballonger dersom jeg forstyrres på den 31.

7175710[/snapback]

Takk for den gode ideèn!

Folk kan herme etter utelandske tradisjoner så mye de vil, bare de ikke plager meg med det.

Jeg har lyst til å finne tau, bøtte, og en stige slik at jeg kommer meg opp på taket idag!

Så skal jeg heller være litt snill med dere og se om jeg får filmet det hele :devil:

7181053[/snapback]

Jo, nyttårsaften(eller forsåvidt hele den uken etter hva jeg har opplevd).

Det kvinnelige kjønn pleier å ta frem kakeboksen med pepperkaker til de som banker på døren.

Greit å gi de noe som hører julen til, ikke godteri som inneholder så mye e-stoffer at det lyser i mørket.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Bare hvis noen lurte, jeg har laget i stand 42 godteposer til folk som går rundt å jakter på snop i dag. Jeg kjøpte inn sånne sixpacks med små melkesjokolader, ditto med kinder maxi-stenger, samt poser med små lakris-kick og myk smørbukk. I hver pose er det 1 kinder maxi, 1 melkesjokolade, 2 stk kick og 2 stk myk smørbukk. Antall unger som har ringt på døra mi: 0

Lenke til kommentar
Greit å gi de noe som hører julen til, ikke godteri som inneholder så mye e-stoffer at det lyser i mørket.

7190478[/snapback]

Greit at man gir julebakst, men nå begynner jeg å lure litt på hvilke misoppfatninger du har av E-stoffer.

Bare hvis noen lurte, jeg har laget i stand 42 godteposer til folk som går rundt å jakter på snop i dag. Jeg kjøpte inn sånne sixpacks med små melkesjokolader, ditto med kinder maxi-stenger, samt poser med små lakris-kick og myk smørbukk. I hver pose er det 1 kinder maxi, 1 melkesjokolade, 2 stk kick og 2 stk myk smørbukk. Antall unger som har ringt på døra mi: 0

7192577[/snapback]

Det kan alltids ordnes.. :hmm: Jeg kan hjelpe deg å bli kvitt litt godis. Bare send meg en PM og spør om adressen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...