Gå til innhold

Total heng ved avspilling av video i alle former


Bytex

Anbefalte innlegg

Har fått et merkelig problem her.

Jeg får INGEN videofiler til å spilles av uten at systemet går i 100% CPU og blir treigt som sirup (kan se rammene rundt vinduer bli tegnet opp i realtime). Får heller ikke spilt av video via websider. Enten kommer det bare opp et tomt vindu der videostreamen vises, eller så går PCn i 100%-modus. Har prøvd mange forskjellige videoavspillere, samme resultat. VLC, PowerDVD, forskjellige versjoner av Windows Mediaplayer (Classic, 8, 9 , 10). Har også avinstallert skjermkortdriveren og reinstallert den igjen. Hjalp ingenting. Er ganske maktesløs, får hverken sett DVD eller vanlige filmfiler på PCn min!

 

Det som er merkelig er at på en annen partisjon har jeg også Windows XP, og når jeg booter inn i den partisjonen, funker video helt flott både i browser og alle typer mediaplayere. Så hardware-feil kan utelukkes.

NOE må ha gått galt med denne installasjonen her..Det er denne jeg bruker mest og har installert alt mulig av spill osv på. Spill funker forresten uten problemer. Musikk er heller ikke noe problem. Men med det samme jeg starter en videofil, bom stopp.

 

Har kjørt full virusscan og ad-ware scan uten resultat. Dette gjør meg tussete.

 

Edit: Flashvideo er ingen problem (som Youtube bruker). Streams via Java er også OK.

Når jeg tenker meg godt om, skjedde dette etter jeg installerte VLC og Mozilla Plugin. Etter det spilte den ikke av videofiler integrert i browser. Og jeg avinstallerte VLC. Har gått i stå helt siden da, og ingenting hjelper.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...