0mr Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) jeg har Opel Astra men uten turtall måler og har kjøpt en men vet ikke hvordan skal kople den ? så aner dere noe om det? er det enkel ? Endret 28. oktober 2006 av 0mr Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Spørs hva slags motor du har. Er det en gammel motor med ordinær coil er det bare å hente signal fra coilens minus. Og strøm/jord til lys eller annet dilldall i turtelleren Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Astraen er vel uten fordeler? Altså en coil pr. sylinder? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hææ? En coil per sylinder?? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Ja, det er ikke særlig uvanlig. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Bare jeg som aldri har hørt om det. Vant til "gamle" biler :-) Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 På stratusen min er det en coil til hver sylinder og ingen fordeler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Min Astra har en også coil til hver sylinder, disse er støpt inn i en svart "klædd" som er skrudd fast mellom kammene, rett over pluggene. Denne har dermed heller ikke pluggledninger! Når det gjelder spm og tilkobling, har jeg ikke peiling. Kanskje det beste ville vært å finne et instrumentpanel hos høgger'n MED original turteller? Hvilken modell/motor er det du har, som ikke har turteller originalt?? Endret 30. oktober 2006 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
eab Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Altså... astra kom jo allerede på starten av 90-tallet (93 elns). Og de første har nok helt ordinært tenningssystem med fordeler og coil. Spørs somsagt hva slags modell og motor trådstarter har. Er man litt fingernem og får fatt i et koblingsskjema så er det sikkert ecu'n som skal sende ut signal til de bilene med turteller originalt. Da er det jo bare å koble seg på rett ledning (kanskje ligger det klart også) Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hadde vært lettere å finne ut av det hvis du hadde oppgitt hvilken motor du har. Ellers skal den koples på - på coil og + fra en ledning som gir spenning når tenning er skrudd på. så har du da lys i den som du også må koble... Ellers kan du få tak i brukt instrument med turteller. Da er det bare å bytte og sette rett inn. Nokså sikker på det. Er mye finere også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå