Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er Norges [insert word] bil?

Goliath

Anbefalte innlegg

Hva kan man si er Norges feteste/dyreste/raskete osv. bil? Mange av disse bilene som har disse tittlene er enten: A) Ikke registrert med norske skilter, B) Registrert med svenske skilter eller C) Eid av en nordmann (!).

Jeg syntes dette er tull!!

Norges [insert word] bil skal være norsk, befinne seg i norge og ha vanlige norske skilter!

Hva syntes dere?

Btw: Kudos til Vollvik for å betalt alle avgiftene på Koeningsegget, noe som Sharif absolutt ikke gjorde

Endret av Zande
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det vel litt vanskelig å finne så ekstremt mange styrtrike folk blant lille Norges beskjedne 4,5mill. innbyggere. Og de som har penger er nesten alle og enhver fjottete sosser uten peiling, eller som bare kjøper bilen som statussymbol og lar den stå i garasjen 80% av tiden.

Et annet problem er hvordan man i Norge ser på hjemmemekk. Du kan bare drømme om å få godkjent en hjemmelagd bil og dermed få skilter på den. Dette er kanskje det største hinderet.

For det tredje så er avgiftene i Norge på grensa av galskap, og rett over nyttår så renner det jo som kjent over. Bare tenk på hvor mye du ville måtte ha punget ut med for å få registrert en bil med 1000hk f.eks. Som du i tillegg har brukt over 1mill. bare i selve bygginga. Da ender du fort opp med å skrape kontoen for godt over enda en million i bare avgifter. Og for en som liker å bruke leketøyet sitt, så er en million kroner en god del tid på banen, hvor man jo også kun har mulighet til å bruke en slik bli til sitt fulle.

Konklusjon er da at det rett og slett bare er idioti og få norges råeste bil hva angår ytelse registrert. De fleste rikmannsfolka klarer seg fint med en middels dyr tysk kvalitetskasse. De ser ikke behovet for de mer eksotiske fruktene. Og for å være helt ærlig, hva skal du med en bil til 10mill. når du ikke kan kjøre over 100km/t i Norge, du har ingen interesse av å kjøre biler på bane eller generell interesse for biler i det hele tatt. For det er jo nettopp det som er saken med de rikeste av de rike i Norge.

Endret av GeCcO
Lenke til kommentar

Det finnes folk som har ganske mange kule standar biler i Norge. Kjenner og vet om folk som blant annet har Slr, Maybach, M3 csl, Sl 65 amg, ML 63 amg, Porsche 911 turbo 997, Porsche cayenne trimmet opp til 800 hk, Ferrari 575 og 430, Aston Martin Vanquish, Rolls Royce Phantom, Bentley Continental Gt og flying spur, M6 og M5.

Jeg vet også at det er mange her som ikke liker sånne biler så ingen vits i å bemerke det. Skal bare fram til at det finnes noen virkelige juveler hvertfall med tanke på pris da.

Og GeCcO jeg kan fortelle deg at ganske mange av de du kaller "rikmannsfolka" har ganske mange kule biler rundt omkring. Mange av de som er mer enn gjennomsnitllig interesert i eksotiske biler. Det er bare det at mange av disse bilene ikke er så lette å leve med i hverdagen så de bruker de ikke så ofte, men det finnes altså en del.

Endret av arobicRoy
Lenke til kommentar
Og GeCcO jeg kan fortelle deg at ganske mange av de du kaller "rikmannsfolka" har ganske mange kule biler rundt omkring. Mange av de som er mer enn gjennomsnitllig interesert i eksotiske biler. Det er bare det at mange av disse bilene ikke er så lette å leve med i hverdagen så de bruker de ikke så ofte, men det finnes altså en del.

7176024[/snapback]

Er jo akkurat det jeg skriver. De har mange biler, men de lar heller bilen(e) bli stående i garasjen enn å ta den på treff, kjøre på bane osv.

Og hvis bilen ikke er "lett og leve med", så er det vel like greit å holde seg forruten hvis man ikke kan håndtere den.

Lenke til kommentar

Folk som tror toppfart er alt på superbiler tar feil. Alt maset om at slike biler er useless på norske veier er bullshit. For min del handler superbiler om looks, akslerasjon og handling. Det er mye mer gøy å kjøre norske sik-sak veier enn å cruise i 150-160 på en forhandsvis rett motorvei i utlandet.

Lenke til kommentar
Folk som tror toppfart er alt på superbiler tar feil. Alt maset om at slike biler er useless på norske veier er bullshit. For min del handler superbiler om looks, akslerasjon og handling. Det er mye mer gøy å kjøre norske sik-sak veier enn å cruise i 150-160 på en forhandsvis rett motorvei i utlandet.

7177201[/snapback]

Enig, da jeg og noen kamerater kjørte til Danmark gjennom Sverige i høstferien var det i Norge vi koste oss. På E6 fikk vi problemer med å holde oss våkne, mens svingene over fjellet var enormt morsomt. Synd at vi kjørte en E klasse, skulle hatt en mer sportslig bil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...