Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Pris totalrenovering av bad, 3 m2, forslag?

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å kjøpe ein leilighet som har et skikkelig nasty bad.

Svertesopp, sprukket varmtvannsrør og særdeles lite innbydende er nøkkelord.

Det er på ca 3-4 kvadratmeter.

Noen som har ideer til hva dette kan koste? Og hva en eventuelt kan gjøre selv for å få det billigere?

Takker for alle svar

Mvh Jan Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk en litt dårlig følelse på det badet der... Når det er fukt og sopp på badet må du være 100% sikker på at denne kun er der og at den ikke har spredd seg, og at den kan fjernes. Dersom du vurderer leiligheten sterkt, ville jeg tatt meg råd til å leie inn en fagmann som kan se på skadene.

Angående priser kommer dette selvsagt an på skadene, samt hvilken standard du vil ha. Er fort litt dyrere med fliser enn belegg...

Uten å vite alle detaljene, hørtes dette ut som det kan bli dyrt!

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe ein leilighet som har et skikkelig nasty bad.

Svertesopp, sprukket varmtvannsrør og særdeles lite innbydende er nøkkelord.

Det er på ca 3-4 kvadratmeter.

Noen som har ideer til hva dette kan koste? Og hva en eventuelt kan gjøre selv for å få det billigere?

7171826[/snapback]

Det trenger ikke bli SÅ dyrt hvis du har flaks (og soppen ikke har spredd seg). Og kjenner noen flinke folk som kan hjelpe. Jeg holder på med noe av det samme, kjøpt leil. med gammelt bad med fuktskader og råte. Har flink medhjelper som har pusset opp flere bad før, og slipper å leie inn fagmenn.

Jeg slipper unna med bare materialkostnadene, måtte skifte noen rør (rørlegger-sakene er det som er vanskeligst og tar lengst tid etter min mening, og det kan være veldig lurt å spandere noen kroner på fagpersonale i denne jobbinga), men totalprisen på mitt bad kommer trolig ikke til å overstige 25 000. Det er vel rundt 4m2, og jeg driver og skifter ut absolutt alt, bare taket lar jeg være.

På så få kvadratmeter er det uansett ikke dyrt med fliser, eller andre materialkostnader.

Arbeidet er noe herk, men å jobbe selv, så lenge man vet hva man gjør, er absolutt å foretrekke fremfor å bruke langt over 100 000.

Lenke til kommentar

Burde sjekke om det har kommet noen vannskader.

Få tak i en tramex eller kontakt polygon for å sjekke om det har kommet no vannskader eller sopp. De gutta som jobber der veit hva de driver med.

Med en tramex kan du sjekke dette selv, da går du rundt med en boks som begynner å pipe når den oppdager fuktighet.

Ellers er mye du kan gjøre selv på et bad utenom rørleggerarbeid og elektrikerarbeid.

Spørs hva du kan selv og hva du har av tilgjengelig verktøy, med tanke på støping. flisleggin.

Lureste du kan gjøre er å ta endel mål av badet ditt, dra til nærmeste byggmakker, maxbo osv og høre hva du må ut med, eventuelt høre med en håndverker som tar en befaring gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...