Turbo sindre Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) hei jeg har en dell server som ram brikkene utvikler en ganske syk varme på har en 6cm vifte der som bråker så mye så jeg hører den i underetasjen jeg fjernet den vifte 5 min senere gikk den varm å skrudde seg av fikk blemme når jeg tok på brikkene så kom jeg til å tenke på vann kjøling men der er ganske trangt der så mye må bli eksternt eller veldig lite..... noen som har noen forslag Endret 28. oktober 2006 av sindre12 Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 innovatek.de har noen blokker for intel server prosessorer, så kanskje de har til ram brikker også? aquacomputer som microplex fører har kjølere for ram brikker, men kan godt hende du må modifisere server kabinettet litt. Alternativt er det å lage noen kjøleribber å sette på om vannkjøling blir for voldsomt. Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) innovatek.de har noen blokker for intel server prosessorer, så kanskje de har til ram brikker også? aquacomputer som microplex fører har kjølere for ram brikker, men kan godt hende du må modifisere server kabinettet litt. Alternativt er det å lage noen kjøleribber å sette på om vannkjøling blir for voldsomt. 7171514[/snapback] vet at microplex selger ram blocker men tingen er vet noen om no eksterne pumper tanker eller radiatorer så jeg får mest mulig utvendig for det er driiit trangt inni der så må nesten ha noen knøtt små tanker om je ikke putter tanken i en brønn så jeg trenger en liten pumpe og en liten radiator Endret 28. oktober 2006 av sindre12 Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Dette settet her er eksternt men vis du skal kjøle cpu i f.eks rack så må du kjøpe vannblokk utenom tror jeg.. https://prisguiden.no/product.php?product_id=41921 Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Dette settet her er eksternt men vis du skal kjøle cpu i f.eks rack så må du kjøpe vannblokk utenom tror jeg.. https://prisguiden.no/product.php?product_id=41921 7171764[/snapback] hmmm den der ser fin ut tror kanskje jeg blir bruken den men jeg har en pentium 2 micro cpu eller hva faen det var i den.......... er ganske gammel men kjølinga jeg har på cpu,n er grei så trenger ikke no mer der trenger bare på ram brikene Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Er det plass til vannblokkene de selger på microplex? vis ikke så har thermaltake også noen men thermaltake sine vannkjølingsprodukter er ikke akkurat kritikerroste Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Er det plass til vannblokkene de selger på microplex? vis ikke så har thermaltake også noen men thermaltake sine vannkjølingsprodukter er ikke akkurat kritikerroste 7171884[/snapback] tror de ikke er for høye eller for vide hver av blocken tar 2 ram brikker om jeg ikke tar feil.... hele kabinettet er 8cm høyt er ca 6 cm plass fra hk og opp til "taket" Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 faen de vann blokene er til ddr og ddr2 ram lurer faen meg på om je itte har sdram......... Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 De er nå vell ca like tykke for d om? Bare til å sammenligne en sd brikke med en ddr... Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) nei den kommer ikke til å passe den er for bred så en blokk vil så ta 3 ramm briker men jeg som da har 4 får da et problem....... vet noen om noen andre ram blokker? Endret 28. oktober 2006 av sindre12 Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 nei faen legger denna på is til jeg får byggd meg ny pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå