SverreRatias Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Har hatt et problem med min nokia 6280 (At mp3 spillere ikke virker ordenlig) har levert den til oppdatering hos telehuset en gang, problemet ble ikke løst og nå er den inne for andre gang og jeg tviler ganske mye på at problemet blir løst. Så spørsmålet, hvor mange ganger må den være inne til service før jeg har krav på ny eller heve kjøpet? Endret 28. oktober 2006 av SverreRatias Lenke til kommentar
Mornet Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Tre ganger med eksakt samme feil..da har du krav på ny... Tlf må sendes inn den 3.gangen for å få bekrefte at det er samme feil... Lenke til kommentar
SverreRatias Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Tre ganger med eksakt samme feil..da har du krav på ny... Tlf må sendes inn den 3.gangen for å få bekrefte at det er samme feil... 7172034[/snapback] Takk for svaret Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Om feilen ikke er fikset når den kommer tilbake igjen nå - eller samme feil skulle oppstå igjen senere så har du hevingskrav ja. (Husk å ikke la de avspise deg med at du kan velge en ny telefon hos de, krev heller penga igjen, da får du mulighet til å tenke deg om iforhold til hva du skal kjøpe ) Lenke til kommentar
SverreRatias Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Om feilen ikke er fikset når den kommer tilbake igjen nå - eller samme feil skulle oppstå igjen senere så har du hevingskrav ja. (Husk å ikke la de avspise deg med at du kan velge en ny telefon hos de, krev heller penga igjen, da får du mulighet til å tenke deg om iforhold til hva du skal kjøpe ) 7178842[/snapback] Har tenkt litt på det med penger tilbake, men telehuset har ikke flere 6280 igjen og tar ikke inn flere pga alle de problemene det har været med dem, Men da lurer jeg på om jeg har krav på en annen mobil med de samme Spesifikasjonen eller bør jeg bare ta pengene pg kjøpe en annen mobil? Nå er det jo ikke sikkert jeg trenger og gjøre dette, men jeg tviler ganske på at broblemet blir løst og jeg angrer ganske på kjøpet Lenke til kommentar
Loko Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Det vanligste er vel at du får kjøpe en telefon til tilsvarende pris av det du betalte. Har du binding blir det tilsvarende pris du betalte for telefonen med samme type binding (du skal ikke trenge å binde deg opp på nytt igjen) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Man har krav på pengene igjen, slik at man kan gå og handle hvor man vil og når man vil senere, samt kansellering av bindingstid. Om man velger å kreve dette er en helt annen sak - men det jeg har skrevet her har man KRAV på. Lenke til kommentar
Jacobsen_Andreas Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Hvis han velger å ta pengene tilbake, vil da avtaletiden også bli avsluttet? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Ikke nødvendigvis vil bindingstiden falle bort. Tror ingen av operatørene som har vilkår om når bindingen faller bort uten kostnad for kunde. Selger vil derimot mest sannsynlig kunne bli ansvarlig for dine merkostnader hvis han ikke sletter bindingen frivillig hvs ikke bindingen vil falle. Man har også avtallovens § 36 som kan virke inn, men det er en snever unntaksregel etter rettspraksis. Så alt i alt så vil det i teorien bero på en tolking av avtalen(e) rundt kjøpet om bindingen kan brytes. Men er selger serviceinnstilt så sletter han denne også uten spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå