Gå til innhold

My Chemical Romance - The Black Parade


DaEvil1

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
hørte på den nå. Oppbygginga var ganske kjedelig etter min mening. tydelig vers, tydelig refreng, og en veldig tydelig outro. Den overasker meg ikke på noen måte. Du kan sitte å vite at "å.. nå har vi hørt ca. halve sangen nå roer de litt ned før de gir ekstra trykk på slutten".

 

Dessuten er ikke akkorder spilt med vreng og en sologitar som spiller en litt trist og enkel melodi min greie. Hadde sikkert likt dette mye bedre om det ikke hadde vært for at nesten samtlige "pop-rock/metal" band spiller og bygger opp sangene sine på en veldig lik måte.

 

 

Min litt kritiske mening :)

7862042[/snapback]

Selve singelen WTTBP liker jeg mye på grunn av oppbygningen. Den kan kanskje minne om det mange poprock band prøver på nå til dags. Men i min mening så får de det til å funke veldig bra. Det i tillegg, til at de er tydelig Queen inspirert på denne låten. Det er sjelden i og med at jeg hater minst 90% av artister som lar seg "inspirere" av Queen. Sangen kan være enkel og ikke kreve de beste musikantene for å spille, men jeg eprsonlig synest at den funker veldig bra uansett.

 

Råder deg forresten til å høre hele albumet (www.theblackparade.com), da det er et veldig differiensiert, variert album hvor mange sanger er innom flere forksjellige sjangrer, som jeg allikevel synest fungerer veldig bra som en helhet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har ikke lyst å bevege meg inn på en flamewar i hvilken sjanger MCR befinner seg i, men kommentarer som "det blir så jævli Emo" synes jeg er helt unødvending, særlig siden albumet ikke befinner seg i den sjangeren folk flest vil kateforisere som "EMO".

 

Uansett, skjønner ikke helt hvordan flesteparten av dere misliker dette. Har dere faktisk lyttet til en del av sangene, eller bare en rask "lytteprøve" og så basert meningene på det? For eksempel likte jeg ike helt "Welcome To The Black Parade" første gangen jeg hørte den, men den har vokst på meg hver gang jeg har hørt på den. Albumet forøvrig er bare helt utrolig. Det er kanskje fyllt med et par klisjéer, men det gjør INGENTING når klisjéene blir brukt på en måte some gjør sangene bedre som, er i min mening, det MCR nettop har gjort.

7179706[/snapback]

 

Kvifor kan dykk ikkje berre akseptere at folk har annleis musikksmak enn dykk sjølve? Det er faktisk mogleg... Eg ser at ein kranglar i det uendelege om kva som er bra musikk og ikkje, men kva med å høyre på det ein sjølv likar og ikkje bry seg om andre? Det same gjeld krangelen om My Chemical Romance er emo eller ikkje. Speler det eigentleg noko rolle? Musikken dei har laga endrar seg ikkje om han vert kalla emo eller om han vert kalla pop-rock. Eg forstår ikkje at dette skal vere så viktig :hrm:

Lenke til kommentar

Problemet er at man vist er et dårligere menneske, svak, teit, rompedilter og alt det der om man hører på pop.

Og om noen kaller et band emo, uten å ha hørt noe særlig på musikken, har de av en eller annen grunn allerede bestemt seg for at de som også hører på den musikken er emo.

 

Ironisk nok er det de fleste som whiner høyest i "blir metal diskriminert tråden"... :ermm:

Lenke til kommentar
Problemet er at man vist er et dårligere menneske, svak, teit, rompedilter og alt det der om man hører på pop.

Og om noen kaller et band emo, uten å ha hørt noe særlig på musikken, har de av en eller annen grunn allerede bestemt seg for at de som også hører på den musikken er emo.

 

Ironisk nok er det de fleste som whiner høyest i "blir metal diskriminert tråden"...  :ermm:

8249926[/snapback]

 

 

Det er mange emoer som hører på My Chemical Romance. Det gjør My Chemical Romance til et emo band.

 

Akkurat som

 

Det er mange Hiphoppere som hører på Hip Hop. Det gjør Hip Hop til Hip Hop.

 

Jeg sier ikke at du må være emo for å høre på My Chemical Romance, men det har blitt et emoband

Lenke til kommentar

Jeg blir provosert når noen kaller MCR et emo-band. Jeg mener at et band er er så emo som man selv gjør det, altså hvis vi sier at en person som hører på MCR tolker tekstene på feil måte (for bokstavelig) blir han/henne for opphengt i tekstene og glemmer selve musikken, som er grunnen til at jeg liker MCR.

 

Jeg tror at grunnen at så mange emoer hører på nettopp MCR er av pga dette, pluss at det på en måte har blitt en trend innad miljøet å høre på dem.

Lenke til kommentar
Det er mange Hiphoppere som hører på Hip Hop. Det gjør Hip Hop til Hip Hop.

8251804[/snapback]

 

Haha. Det der er vel kanskje noe av det dummeste jeg har hørt. Du sier altså at hvis mange hip-hoppere hører på f.eks. The Mars Volta så er Mars Volta hip-hop.

Eller at hvis mange metalhuer hører på Snoop Dogg så er Snoop Dogg metal?

 

Fin logikk du har.

Lenke til kommentar

Etter det jeg kan oppfatte, lagde ikke trådstarter denne tråden for å diskutere hvilken sjanger MCR faller under. Fra retningslinjene til musikk:

 

3. Sjangerdiskusjoner skal kun skje i tråder som er opprettet for formålet. Det er lov i andre tråder å svare på spørsmål om hvilken sjanger en artist tilhører, men er dere uenige lar dere den diskusjonen ligge eller oppretter en egen tråd om dette.

 

Før diskusjonen eventuelt utarter seg...

Lenke til kommentar

Har hørt litt på My Chemical Romance med ett skeptisk øre. Synes det er tullete musikk, uten kvalitet.

 

Hvis jeg skal begynne å vurdere bandet, som stil og image osv, kunne jeg skrevet flere sider. Men dette er ikke så viktig egentlig.

For det første synes jeg de er noen selvhøytidelige wannabe-emoer som er provoserende å tenke på.

 

Noe jeg alltid har lurt på er hvem som er målgruppen dems? Er det 14-åringer som kutter seg selv?

Lenke til kommentar
Har hørt litt på My Chemical Romance med ett skeptisk øre.

8254309[/snapback]

Det sier alt. Du gikk inn for å ha noe imot dem med en gang du hørte dem. Uansett hva du hadde hørt, hadde nok du skrevet det samme her.

 

Trådstarter spør hva vi synes om MCR og den nye singelen/skiva, så å si "Jeg synes det er ei grinete emoskive" er godt innenfor hva trådstarter ønsker.

8254239[/snapback]

Og hva gjør den emo? Og er det noe feil i at den isåfall er emo?

Går dere ikke snart lei av å spy ut grunnløse kommentarer i hver eneste tråd som omhandler musikk dere ikke liker?

Lenke til kommentar

Jeg hører "Welcome to the black parade" for første gang nå. Veit ikke helt, jeg... Blåserne og lydbildet generelt er kult. Låta begynte veldig lovende, men endte opp i noe pop-punk-landskap som gjør seg best i en overfladisk high-school serie på TvNorge (edit: ser noen nevnte Blink 182. Jepp.). Kul avslutning med blåsere og overdreven svulstighet igjen.

 

Neste, "Famous last words".. Samme oppskrift, jeg tror jeg har "skjønt" dette bandet allerede. Greit nok. Syns denne låta funker bedre, tempoet er litt roligere og det er ikke fullt så "muntert".

 

Syns dette virker litt lovende, jeg. Selv over-kritiske Monster Magazine gir jo ålreit kritikk til denne gjengen. Slett ikke det dummeste jeg har hørt! :)

Endret av JLa
Lenke til kommentar

Denne plata havner klart ikategorien "musikk jeg vanligvis ikke ville kjøpt, men dette er så fett at jeg kjøpte den likevel". Gikk på tung rotasjon i bilen tidligere i vinter, så jeg ble litt lei. Men jeg stiller meg 100% bak at dette er en knallbra plate. Om det er emo eller ikke gir jeg en god dag i så lenge det er bra!

 

Det er Queens harmonier, Green Days attitude og trøkk, en liten dæsj av Pink Floyds gitarer og Robie Williams meloditeft. Neppe musikkhistorie, men definitivt ikke dusinvare!

 

Personlig synes jeg Famous last words er platas høydepunkt, og to hakk bedre enn førstesingelen.

 

Dette er det første albumet jeg har kjøpt siden Michael Jacksons "Dangerous" (rundt 1990 - på kasett!) kun fordi en låt fra plata har vært så fet. :D

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke MCR, rett og slett pga det er kjedelig. Ganske likt alt annet av den slags type musikk.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
"Famous Last Words"

 

 

Now I know

 

That I can't make you stay

 

But where's your heart?

 

But where's your heart?

 

But where's your...

 

 

And I know

 

There's nothing I could say

 

To change that part

 

To change that part

 

To change...

 

 

So many

 

Bright lights, they cast a shadow

 

But can I speak?

 

Well is it hard understanding

 

I'm incomplete

 

A life that's so demanding

 

I get so weak

 

A love that's so demanding

 

I can't speak

 

 

I am not afraid to keep on living

 

I am not afraid to walk this world alone

 

Honey if you stay, I'll be forgiven

 

Nothing you can say can stop me going home

 

 

Can you see

 

My eyes are shining bright

 

Cause I'm out here

 

On the other side

 

Of a jet black hotel mirror

 

And I'm so weak

 

Is it hard understanding

 

I'm incomplete

 

A love that's so demanding

 

I get weak

 

 

I am not afraid to keep on living

 

I am not afraid to walk this world alone

 

Honey if you stay, I'll be forgiven

 

Nothing you can say can stop me going home

 

 

I am not afraid to keep on living

 

I am not afraid to walk this world alone

 

Honey if you stay, I'll be forgiven

 

Nothing you can say can stop me going home

 

 

These bright lights have always blinded me

 

These bright lights have always blinded me

 

I say

 

 

I see you lying next to me

 

With words I thought I'd never speak

 

Awake and unafraid

 

Asleep or dead

 

 

(How can I see, I see you lying) 'Cause I see you lying next to me

 

(How can I see, I see you lying) With words I thought I'd never speak

 

(How can I see, I see you lying) Awake and unafraid

 

(How can I see, I see you lying) Asleep or dead

 

 

'Cause I see you lying next to me

 

With words I thought I'd never speak

 

Awake and unafraid

 

Asleep or dead

 

 

'Cause I see you lying next to me

 

With words I thought I'd never speak

 

Awake and unafraid

 

Asleep or dead

 

 

I am not afraid to keep on living

 

I am not afraid to walk this world alone

 

(Or dead)

 

Honey if you stay, I'll be forgiven

 

Nothing you can say can stop me going home

 

(Or dead)

 

I am not afraid to keep on living

 

I am not afraid to walk this world alone

 

(Or dead)

 

Honey if you stay, I'll be forgiven

 

Nothing you can say can stop me going home

 

(Or dead)

 

I am not afraid to keep on living

 

I am not afraid to walk this world alone

 

(Or dead)

 

Honey if you stay, I'll be forgiven

 

Nothing you can say can stop me going home

 

Famous Last Word's. Tekstene blir bare for tragiske, helt lol. I min menning er også MCR et emo band, mest pga tekstene og sminken.

Lenke til kommentar
Og hva gjør den emo? Og er det noe feil i at den isåfall er emo?

Går dere ikke snart lei av å spy ut grunnløse kommentarer i hver eneste tråd som omhandler musikk dere ikke liker?

8258849[/snapback]

Teksten og imaget. Men har jeg sagt at det er galt at bandet er emo? Herlighet, folk som liker emo, skal få like emo. De er hyggelige mennesker de også.

 

edit:

Dessuten er det dere som "beskytter" MCR som legger fram at emo skal være negativt. Om dere ikke synes det var negativt, ville dere ikke fornekta det som om det var en pest.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...