Gå til innhold

My Chemical Romance - The Black Parade


DaEvil1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De tanker vel mer på fanskaren til et band en selve bandet de som man snakker om her. Og desverre/heldigvis alt etter hvordan man ser på det, så har MCR en god del fans blant en del yngre jenter, hvor en del av dem har en tendens til å kle seg litt vel svart hvis ryktene stemmer. Menmen, jeg har egentlig ikke noe imot at idioter misliker MCR fordi at de er "emo". Det viser jo bare hvor idioter de er. (må ikke forveksles med folk som ikke liker mcr på grunn av musikken deres da dette går på smak og behag, og det har jeg ingenting å innvende på.)

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=9Y_2aTHGPKE

 

Første halvannet minuttet av den. Kan hende det bare er meg, men jeg synest ihvertfall at den har paralleller til Meat Loaf og Queens som er sterke nok til å klassifisere det som delvis rock opera inspirert i det minste.

 

EDIT: har et par glimt et stykke inn i sngen også som er i det mrådet også xD

Endret av Hwoarang
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er merkelig at ikke folk her på musikkforumet kan holde seg saklige. Vi stenger denne for opprydning.

 

Edit: Og da har moderator satt ny årsrekord i postsletting. De som er tålmodige får vite hva og hvorfor, og samtidig vil jeg benytte anledningen til å lage noen enkle regler for denne tråden. Men det blir ikke før imorgen. Da åpnes tråden igjen også.

 

God natt, og sov godt! Verden er mere enn musikksjangere, skal dere først krangle så gjør det om noe som betyr noen ting.

 

Edit2: Og da er det tid for å åpne igjen. Minner om emnet for tråden, sakset fra førsteposten:

 

Så hva synes Norges befolkning om My Chemical Romance, den nye singelen deres, det nye albumet, og generelt om bandet?

 

Dette er ikke en tråd for krangle om hvilken sjanger bandet tilhører, om dere liker den sjangeren eller ikke, eller om andres musikksmak er verd 5 flate øre. Hold dere til bandet og musikken.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+9871234

hørte på den nå. Oppbygginga var ganske kjedelig etter min mening. tydelig vers, tydelig refreng, og en veldig tydelig outro. Den overasker meg ikke på noen måte. Du kan sitte å vite at "å.. nå har vi hørt ca. halve sangen nå roer de litt ned før de gir ekstra trykk på slutten".

 

Dessuten er ikke akkorder spilt med vreng og en sologitar som spiller en litt trist og enkel melodi min greie. Hadde sikkert likt dette mye bedre om det ikke hadde vært for at nesten samtlige "pop-rock/metal" band spiller og bygger opp sangene sine på en veldig lik måte.

 

 

Min litt kritiske mening :)

Lenke til kommentar

Likte de første 1 1/2 minuttene av singlen, men resten av sangen falt meg ikke i smak..

 

Men jeg bestemte med å gi albumet en ny sjanse til, og jeg så MCRs 2 Billion Dollar Show hvor de fremførte Cancer. Min mening: MCR er utrolig gode til å få konserter til å se ut som begravelser..

 

Litt for emo (både aristene og musikken), men de har forbedret seg.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke hatt denne plata om jeg så hadde fått den gratis.

7862621[/snapback]

Flott at du begrunner hvorfor :)

 

Jeg synes MCR er helt greit (har bare hørt The Black Parade da), men langt i fra noe jeg hører på så veldig ofte.

7862695[/snapback]

 

Jeg synes musikken deres er slitsom å høre på. Den gnålete vokalen skjærer inn til beinet, og jeg blir sittende å irritere meg over hvor sippete fyren egentlig klarer å høres ut. Verken gitarspillet eller trommingen utmerker seg i det hele tatt, og bassen er ikke-eksisterende. Imaget de kjører er heller ikke noe nytt, det er ment for å appellere til suicidale 14-åringer med tenåringsangst. Dette bandet er muligens det "hotteste" akkurat nå, men de vil bli fort glemt, akkurat som alt annet massene hører på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...