Gå til innhold

My Chemical Romance - The Black Parade


DaEvil1

Anbefalte innlegg

my_chemical_romance-the_black_parade.jpg

 

MY Chemical Romance slapp nylig albumet kalt "The Black Parade" på markedet. Fra der er singelen Welcome To The Black Parade kommet. Du kan høre på resten av albumet gratis og lovlig Her. Albumet har fått for det meste veldig positive kritikker, og diskusjonen hagler omkring om de bare er inspirert av Queen, eller om de har mer eller mindre kopiert Queen.

 

Mitt personlige synspynkt er at dette albumet er utrolig bra. Det er VELDIG sjelden at jeg kan høre på et helt album uten å føle for å skippe en eller flere sanger, men det er faktisk det som er situasjonen her. Jeg har alltid likt My Chemical Romance, men syntest at det de hadde blitt mye bedre om de hadde roet seg litt ned i sangene, og det må jeg si at jeg synest at de har gjort her. Dette er uten tvil et av de beste albumene jeg har hørt noensinne, og det vokser på meg hver gang jeg hører på det. Og det at de høres ut som en litt heavier versjon av Queen, er bare et pluss for meg siden Queen er et av mine favorittband gjennom tidene. Sanger som "Welcom To The Black Parade", "Mama", "Cancer" og "I don't love you" kommer sjelden, og at de er samlet på et album er bare ufattelig bra. Det eneste jeg håper på nå er at de fikser på den noe ampre live-performancen sin.

 

Så hva synes Norges befolkning om My Chemical Romance, den nye singelen deres, det nye albumet, og generelt om bandet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært helt konge. Håper bare at de har en god dag hvis de spiller live i norge siden de har hatt konserter der de ikke har vært helt på topp (lyden er ubalansert, og Gerard varierer veldig mye på vokalen). At dette albumet har fått så bra anmeldelser som det har, hade jeg aldri trodd. Visste alltid at det hadde mye potensiale i andre sjangrer som "Early Sunsets Over Monroeville" viste, men at de skulle utnytte det, ble som en våt drøm for meg :*)

Lenke til kommentar
Hørte singelen på radioen her om dagen. Synes det var ganske begredelige saker for å være helt ærlig. :hm:

7175069[/snapback]

Bedredelige?? Den sangen er jo dritbra, OG fin :) hvis du faktisk HØRER på teksten da :nei:

7176124[/snapback]

 

Så sangen hadde ikke vært fin uten teksten? Høres ut som en begredelig låt ja.

 

Hvordan er tekst temaet egentlig? Grining og død?

 

Edit: Hørte sangen no, likte den helt til 1:47, da fikk jeg brekninger.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
[sitat av slettet post fjernet av moderator]

 

Den ene singelen jeg til stadighet hører på radio, lover veldig bra. MCR på de forrige albumene ble tidvis veldig slitsomme å høre på, så dette må sjekkes ut. :)

7177000[/snapback]

 

Faktisk svært givende etter min mening.

 

Trådstarter: Test ut Seigmen - Total (album)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Her trengs litt retningslinjer, skjønner jeg, så vær så god:

 

Det er relevant å peke på andre sammenlignbare band i en tråd som omhandler et bestemt band/artist, men det rekker med en enkelt post som sier "Liker du band X, bør du også høre på band Y". Poster av typen "Band Y er mye bedre" er nødt til å ende i flammekasting og krangel og skal unngås, med mindre sammenligningen er topic for tråden. (Det blir fortsatt bare krangel, men i alle fall en ønsket en.)

 

Og da tar moderator en rask sjefsavgjørelse:

 

En post som nevner Seigmen som alternativ får lov å stå her, resten forsvinner.

 

Tråden stenges under opprydningen.

 

Edit: Og da åpnes tråden igjen. Hold dere til topic, hvis dere vil at noen skal få lese det dere skriver.

 

Jan-Eriks henvisning til Seigmen fikk bli værende. Det hadde dog vært enda bedre om du hadde argumentert for hvorfor dette bandet og akkurat det albumet var relevant for trådstarter.

 

Reaksjoner på moderering tas som alltid på PM.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Hva jeg synes om The Black Parade?

 

Singelen var forferdelig i mine ører, liker liksom ikke den skrikinga, blir så jævla EMO. Vet ikke navnet på resten av sangene med albumet ble spillt mye på fest i går, noe av det var bra festmusikk! En kompis syntes det var veldig bra, og ville gifte seg med plata :ph34r: .

 

Edit: leif

Endret av Veitafan
Lenke til kommentar
Edit: Hørte sangen no, likte den helt til 1:47, da fikk jeg brekninger.

7176878[/snapback]

Enig. Starten av sangen var ganske fin, dessuten virker konseptet/temaet til albumet litt stilig. Men selvsagt måtte de ødelegge det hele ved å plutselig skifte til standard, whinete emomusikk basert på 3 gitargrep og stemmeskifte-vokal...synd.

Lenke til kommentar

Har ikke lyst å bevege meg inn på en flamewar i hvilken sjanger MCR befinner seg i, men kommentarer som "det blir så jævli Emo" synes jeg er helt unødvending, særlig siden albumet ikke befinner seg i den sjangeren folk flest vil kateforisere som "EMO".

 

Uansett, skjønner ikke helt hvordan flesteparten av dere misliker dette. Har dere faktisk lyttet til en del av sangene, eller bare en rask "lytteprøve" og så basert meningene på det? For eksempel likte jeg ike helt "Welcome To The Black Parade" første gangen jeg hørte den, men den har vokst på meg hver gang jeg har hørt på den. Albumet forøvrig er bare helt utrolig. Det er kanskje fyllt med et par klisjéer, men det gjør INGENTING når klisjéene blir brukt på en måte some gjør sangene bedre som, er i min mening, det MCR nettop har gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...