m0g1e Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Trenger litt guiding til hvordan jeg installerer driver. Har kun skrapt litt i overflaten av hvilke komandoer jeg kan bruke i terminal, så jeg er litt usikker på hvordan dette (scriptet?) skal kjøres. Er fra readme-fila til driverene. En WL-167G USB 2.0 WLAN Adapter som skal installeres under Ubuntu 6.06 Desktop versjon. Tror readme'en er basert på installasjon på Fedora Core 3. Kernel 2.6/2.4 skal støttes. (har 2.6) Beklager om jeg ikke har søkt godt nok i forumet. Fant ikke noe lignende i farta. Er helt ny på GNU/linux Ubuntu så ikke slakt meg... Sprøsmål til readme: Hva menes med c files og header files? ($)dos2unix - cmd er dette? Fikk cmd not found Bare et nys om hvordan jeg starter så kanskje jeg klarer det meste selv Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor =================================================== FILE LAYOUT: ============= *.c : c files *.h : header files Makefile.6 :Makefile for kernel 2.6 Makefile.4 :Makefile for kernel 2.4 ./LINUX_RACONFIG_Vx.x.x.x : source code for utility RaConfig2500 version x.x.x.x ./LINUX_RACONFIG_Vx.x.x.x/bin/LINUX/RaConfig2500 : utility RaConfig2500 =================================================== Build Instructions: ==================== 0) $dos2unix * $chmod 644 * $chmod 755 Configure 1) cp Makefile.x Makefile // x is your kernel 2) $make 3) $insmod rt2570.ko # Insert driver module 4) $ifconfig rausb0 up # Bring up device 5) $dhclient rausb0 # Get network IP address Note: Script functionality: Configure retrive linux version 6) ./LINUX_RACONFIG_Vx.x.x.x/bin/"Linux"/RaConfig2500 if lack of libstdc++.so.6, cp ./LINUX_RACONFIG_Vx.x.x.x/libstdc++.so.6 /usr/lib 7)Edit(or add the line) in /etc/modules.conf alias rausb0 rt2570 8) Create and edit 'ifcfg-rausb0' file in /etc/sysconfig/network-script/ DEVICE='rausb0' ONBOOT='yes' BOOTPROTO='dhcp' Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Noen som klarer å hjelp? Ville nå ikke tro det er helt gresk det Asus gir ut av drivere.... Litt tillegg: Maskina fryser når jeg prøver å kjøre igang trådløst nettverk.. tenker det nok er driverne. Alt med instillinger skal vel være greit mener jeg. Endret 20. november 2006 av nollie Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 har du testet ndiswrapper? Har selv brukt det på et USB wlan kort jeg hadde. http://ndiswrapper.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 (endret) er 99 % noob i linux til nå.... Noen sjans for at jeg kommer meg igjennom dette uten hjelp innen de neste 2 dagene? Har sittet å blitt gal i 2uker over at jeg ikke får installert en drit av verken apache webs, php eller mysql, eller disse driverne hvor man tydligvis må ha flere måneder erfaring med komandoer for å kunne få til en "compiling" og kommandobasert konfigurasjon av ting man ikke vet omtrent eksisterer i filer osv..? .... Har verken kunnskap eller tid til linux, så det er like før jeg hopper av lasset... Endret 21. november 2006 av nollie Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 ndiswrapper er veldig enkelt å installere drivere med. Hvis du søker på ndiswrapper + din linuxdistro(verson), så finner du helt sikkert en guide. Hvordan distro har du? Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Installerte en 6.10 og det fryser ikke lengere,og fungerer til og med takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå