Ticamaria Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Jeg har ett Nikon d70 også har jeg rota bort brukermanualen... Problemet er at jeg ikke får tatt bilder lenger! Regner med at jeg har trykka på noe jeg ikke skulle så nå står det å blinker F-- i displayet oppe på kameraet og så lenge den blinker tar ikke kameraet bilder. Er det noen som vet hva jeg har gjort? Haster! Vi har en nært forestående fødsel vi veldig gjerne vil ha bilder fra... Endret 28. oktober 2006 av Ticamaria Lenke til kommentar
Anew Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 To forslag: 1) Du har ikke montert objektivet riktig. Ta det av og prøv på nytt. 2) Du hat et objektiv med blenderring, og har satt denne til noe annet enn minimum. Sett blenderringen til minimum, og lås den eventuelt i posisjon. Lenke til kommentar
Ticamaria Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Takk, men nope! Kan det ha noe med innstillingene på blitzen å gjøre? Blitz ikonet blinker det og nemlig... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Takk, men nope! Kan det ha noe med innstillingene på blitzen å gjøre? Blitz ikonet blinker det og nemlig... 7171168[/snapback] Velg spotmåling og mål lyset på en lyspære. Om blitzikonet fortsetter å blinke, så ja - kanskje. Ellers nei; det blinker fordi kameraet mener at du trenger blitz. Blinkende "F--" indikerer at kameraet på en eller annen måte har problemer med å kommunisere med objektivet om blenderen. Endret 28. oktober 2006 av Anew Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hvilket objektiv har du? På en rekek objektiver er det en liten skyve-knapp ved objektivfestet. Sjekk om denne står riktig. Ellers kan du laste ned brukermanual fra www.nikon.com. Den bør du hente ned uavhengig av dette "problemet". Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Trådstarter: For at vi skal hjelpe deg må du si ifra om det er noen fremgang, ellers dør denne tråden ut og du får ikke svar på det du trenger hjelp til. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 har du renset kontakterne der sikrer forbindelsen ? Det kunne være en dårlig forbindelse ... Lenke til kommentar
Ticamaria Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Det er det objektivet som følger med kameraet som er på. Vi får prøve å laste ned manualen å se om vi finner noe der. Takk for all hjelp så langt!! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 http://www.nikonians.org/cgi-bin/dcforum/d...ewmode=threaded Lenke til kommentar
Anew Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 I følge instruksjonsboken betyr blinkende F-- at det ikke er noe objektiv på kameraet. Kameraet tror mao. at du ikke har noe objektiv på. Ta av objektivet, rens kontaktene, og vær sikker på at du får objektivet riktig på plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå