Tittoffer Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Lurte bare på om det er noen norske nettbutikker som selger Warhammer.. Link blir satt veldig pris på Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg har litt lyst å beggynne med W40K.. Har jo hatt litt lyst før men det ble det ikke noe av Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt i Haugesund området? (stavanger og bergen er også aktuelt) Link? Jeg holder på tiden på med ett mini prosjekt.. lager en liten fylle stasjone eller hva jeg skal kalle det.. Det eneste som mangler er farge, forslag? (viss du gidder kan du legge med hvor jeg kan kjøpe fargen? Ikke for dyrt Er litt lens fortida ) Setter også pris på tips og forslag til andre ting enn farger? Det er en grei start det. Kan gi deg noen tips: -smør på trelim (oransj flaske) på hele pappbasen og hell deretter på fin sand. Grov sand er ikke bra, husk at eventuelle modeller skal kunne balansere lett oppå sanden. Du trenger ikke tjukkt lag med lim. -bruk sugerør til å eksperimentere med. Det vil se ut som utvendig rør på "tankene". -spray hele terrengbiten i sort eller hvitt når alt er ferdig limt og du skal begynne å male. Med hvitt får veldig gode og rene farger, men det blir mye arbeid å male over alt det vite. Med sort slipper du å male så grundig over i sprekker, i sanden og vanskelige steder, men du må gjerne bruke flere lag og fargene blir litt mørke. Du må bruke GW-Spray eller annen base-spray som lager et bra grunnlag du kan male på. -Prøv gjerne å mal en av tankene i sølv (f.eks. Boltgun Metal) så kan du bruke forskjellige bronsefarger til å gi rusteffekt. Skal du ha slitt og gammel metall så vil det se veldig bra ut med Flesh Wash (svært vannete tynn maling) som normalt brukes for å få dybde i huden og ansiktet til modellene, men gir en veldig skitten og rusten effekt på metall. Tror det ligger en Outland-butikk i Stavanger sentrum i et av kjøpesenterene, der skal du finne alt du trenger av Warhammer-utstyr, hvis ikke kan de bestille for deg. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Jeg googlet litt for deg, og jeg fant det. www.outland.no Endret 4. mars 2009 av Abigor Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 De har ikke noe miniatyr figurer i nettbutikken dems. De har bare bøker ser det ut som? Er det bare jeg som ser det?? (jeg har vert der før men pga. at jeg ikke fant no så trodde jeg ikke det var dems side.) PS: Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Du blir får årøve å finne butikken deres i Stavanger, der har jeg selv handlet warhammer 40k miniatyrer. De pleier å ha nesten alt i hyllene. Hvis ikke finner du kanskje hobbybutikker som selger det. Slenger med et bilde av The Gonnhirrim, jeg spiller dverger i LOTR. Endret 5. mars 2009 av Abigor Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Skikkelig stilige dverger Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 En duel mellom en outlaw og City marshal Lenke til kommentar
Mazuro Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 jeg skal lage "balins tomb" fra LOTR. men jeg trenger noen tips om material/farge/verktøy valg. jeg bor i melsomvik og er 14 år og lurer på om det er noen i det området som samler på LOTR figurer. her er noen bilder av LOTR figurene mine: de er litt dårlig malt fordi de er blant mine første figurrer Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Noen som fremdeles holder på? Jeg har ikke rørt denne hobbyen siden 2004 2006, men kjøpte meg et lite sett og litt maling i juleferien og storkoste meg. I likhet med to av de over meg holdt jeg også på med LOTR og det er derfor det jeg kjøpte igjen. 12 små, søte dverger. Vurderer å drite i Games Workshop og heller gå til andre miniatyrprodusenter da GW har blitt ekstremt dyre siden sist jeg kjøpte noe fra dem, men dessverre er det kun GW som har LOTR-lisensen. Om jeg en gang i fremtiden vil male noe annet enn LOTR blir det nok noe fra Mantic Games eller Privateer Press. Begge har "40K" og "Fantasy"-aktige figurer og spill - til en bedre pris. En av de første på nesten 10 år Endret 5. januar 2013 av Lakus Lenke til kommentar
Gratwhol Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Min erfaring er at det er overraskende mange folk som holder på med miniatyrspill, og jeg digger det selv. Velkommen tilbake skal du være! Det er sant games-workshop sine modeller er dyre, men alt i alt er det ikke en så dyr hobby som alle skal ha det til. Og uansett finnes det alternativer som du nevner, men med andre spilleregler. Besøk www.2d6.no for å se an miljøet litt hvis du ikke alt har vært der. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Det finnes langt dyrere hobbyer, men Warhammer kan gå stygt utover lommeboka hvis man har en vanlig inntekt. Allikevel synes jeg det er greit å betale mye for et godt produkt, og miniatyrene til GW har utviklet seg fra å være nokså enkle og barnslige da jeg var barn til å bli skikkelig kule. Jeg hadde selv en Vampire Counts-hær da jeg var tenåring. Det var da Undead akkurat hadde blitt splittet i to fraksjoner, Vampire Counts og Tomb Kings, og det var en helt ny hær. Warhammer Fantasy var populært en periode på min ungdomsskole og selv noen av "de kule" hadde en hær - på hele skolen samlet tror jeg faktisk at alle fraksjonene i Warhammer Fantasy var dekt - men det dabbet mye av på videregående. Jeg fortsatte å kjøpe noen modeller i blant bare for å male, men la det etterhvert på hylla da jeg fikk mindre og mindre tid til hobbyer. Hadde jeg plutselig fått mye fritid igjen ville jeg nok vurdert å male noen nye modeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå