Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Prøver meg på en liten bestilling jeg (fra boltactionminiatures.co.uk). Hvordan er leveringstiden og ikke minst kvaliteten på figurene? Kan du anbefale noen figurerer (som ikke er ekstremt vanskelige å male)? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Leverings tiden er vel en uke ikke noe serlig mer, så lenge alt er i stock, Jeg syns de er lette å male, i hvertfall i forhold til de andre figurene jeg har malt. Det jeg liker med bolt action er at du får meg mye gear på firgurene, på Airborne figurene har du kniv i støvelen, de har på seg musette bag osv. Viss du vil ha KJEMPE lette figurer å male kan du prøve http://www.artizandesigns.com/ Jeg syns de blir for simple, de har ikke på seg sekk, ikke noe ekstra utstyr, de har ikke en gang på seg seler, bare belte og våpen og hjelm. men de har godt utvalg, så de har de fleste type soldater. Når det gjelder maling bør du kjøpe Vallejo, er ikke helt fornøyd med dem selv, jeg syns ikke de sitter godt nok på figurene, men det er de fargene som passer best til WW2 uniformer. De har helt riktige farger for alle WW2 uniformer Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Så det er lurt å kjøpe maling fra Bolt Action i samme slengen (ser at de har vallejo)? Hvor mye maling er det i et slikt "beger" til £1,5? Takker så mye for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 17ml, men de varer i en evighet, har fremdeles ikke greid å bruke opp en eneste av mine flasker selv etter 150 figurer. De hadde et litt dårlig utvalg der nå, send mail og spør når de får in malings settene sine igjen, da får du mye flere farger, nå har de dårlig utvalg og ingen av de fargene man trenger til amerikanske uniformer Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Bare for å på peke hvor lett det er å male WW2 figurer, så greide jeg som sagt å male 12 figurer på 45 minutter og de så helt greie ut, Til sammen linging bruker jeg ca. 1 timer på 4 ACW figurer i 15mm, disse figurene er da nesten halvparten så store men krever mye mer manling of mange flere forskjellige farger Lenke til kommentar
mr. Zilter Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Hvor mye 24 lizardmen koster, kommer jo an på hva slaks lizardmen du skal ha. Skinks, de jeg har, kosta vel omlag 230,- kr. For 24? Det er ikke ille, kjøper du det i norge da? Jeg mener en pakke med 6 Space marines koster jo faen meg 270 kr Ganske sikker på at 24 skinks koster 230 kroner på GW i Oslo. Fikk fin bursdagsgave her i går; Lizardmen Battalion. Bestående av: 24 Skinks 24 Saurus Warriors 8 Saurus Warriors on Cold Ones Da har jeg endelig nok figurer til å få spilt en kamp! Blir helvetes mye maling, da.. Endret 14. desember 2008 av mr. Zilter Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Jeg har malt 100 figurer i løpet av denne uka, 250 i løpet ac de siste 2 ukene. Men nå er jeg lei av å male. så blir nok ikke noe mer på en stund. Fikk nytt terreng på torsdag, kosta 6000kr, men var verdt det. ser kjempe bra ut Lenke til kommentar
mr. Zilter Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Omtrent hvor mye tid bruker du på wargaming, Gunfreak? Antall timer daglig? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Med maling, alt fra 0-6 timer om dagen, det går i rykk og napp. Når jeg spiller bruker jeg gjerne 2-4 timer på et spill Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Det er lenge siden jeg har malt 28mm, så jeg bestemte meg å male opp en general bare for å se hvor bra jeg fikk den, er fornøyd med alt untaget ansiktet det ble shit Endret 18. desember 2008 av Gunfreak Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Har bestemt meg å bli en bedre maler og skal lære meg selv det. Her er mitt første forsøk Her er en blog om prossesen http://apartmentofwar.blogspot.com/ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Når jeg har øvd meg litt mer på å male 28mm figurer med nye teknikker jeg øver meg på nå, skal jeg lage et diorama, en liten firkant som viser en hendelse i et slag, og skal ha samuraier, da de er veldig fargerike og gjør seg bra i et diorama. MEN de er VELDIG vansklige å male pga. rustingene, så jeg må trene meg mye før jeg begynner på det Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Her er noen figurer jeg er ganske fornøyd med Lenke til kommentar
Olum Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Begynner å bli noen år sden jeg spilte Warhammer nå. Jeg spilte både LOTR og fantasy. Hadde en ganske pen High Elves-armè før jeg bestemte meg for å slutte å spille. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Viss du fremdeles har den men ikke vil spille, går pent malte warhammer hærer for en del kr på ebay. En ferdig army som har kvalitets male jobb, kan gå for $200-400, en stor hær kan gå for over $1000 Lenke til kommentar
drz Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Nå er det en god stund siden jeg har holdt på med det her, bringer minner tilbake =D gunfreak: Nice oppsett =D Drømte om det en gang i tiden men ble aldri noe av. Fine figurer, men jeg kan nå smelle opp noen tips (mye er gjenfortelling av jeg lære av games workshop gutta i oslo): http://www.games-workshop.com/gws/catalog/...le=paints-tools Washers er konge for å skape liv i figurene dine, ser du har noe av det på noen diverse hender men det er ganske lett å få det mye bedre =D viktig at du bruker veeldig lite om gangen. Vet ikke om du grunner figurene dine men det er noe man burde gjøre. Når figuren er grunnet så trenger du mindre maling noe som igjen fører til et bedre sluttprodukt. Et annet tips er å bruke fint sandpapir for å gjevne ut deler av metallfigurene, så de blir litt "smoothere" ________________________________________________________________________ Dette skrev jeg før jeg leste bloggen din, fy satan så mange du har. Er mektig imponert =D Herregud så mange figurer du har, ikke rart at du blir litt sliten i lengden. Fortsett det fantastiske arbeidet^^ Skal ikke komme her å være mr. "Know it all" siden du åpenbart har peiling. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Takk for hintene, jeg vet egentlig hva jeg skal gjøre, det er bare at jeg ikke har fått det til enda. Ja, jeg har mange, er vel oppi 1800 figurer i forskjellige størrelser. Akurat nå maler jeg få, men bruker heller litt tid på å trene meg på å male. Nå har jeg begynnt på et diorama, skal være en 30x30cm plate, med et 30 talls samuraier. De er VELDIG vansklige å male, masse detaljer, rustingen er vansklig å male fordi det er mange små plater på dem. Jeg har også bygget et skip til. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Viss du fremdeles har den men ikke vil spille, går pent malte warhammer hærer for en del kr på ebay. En ferdig army som har kvalitets male jobb, kan gå for $200-400, en stor hær kan gå for over $1000 Jeg kan sjekke dem ut. Om de er noe verdt å selge. Jeg var 12 år når jeg lagde dem, så jeg tror ikke malejobben er all verdens. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Når det kommer til WW2 liker jeg disse best http://www.boltactionminiatures.co.uk/ Dette er da 28mm, samme størrelse som Warhammer. Mulig å konvertere til Imperial Guard Death Korps of Krieg? Hadde vært overlegent. Selv har jeg holdt på med Warhammer siden W40k 2nd Edition. Har vært igjennom diverse småspill fra de to universene. Fantasy: Mordheim 40'000: Epic, GorkaMorka, Necromunda. Har også spillt LOTR, men det var ikke særlig gøy i lengden. Har ikke prøvd Warmaster, fantasyversjonen av epic, men det ble aldri særlig utbredt her. Mine absolutte favoritter er W40k Apocalypse, GorkaMorka og Necromunda. Endret 9. februar 2009 av Abigor Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Jeg har litt lyst å beggynne med W40K.. Har jo hatt litt lyst før men det ble det ikke noe av Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt i Haugesund området? (stavanger og bergen er også aktuelt) Link? Jeg holder på tiden på med ett mini prosjekt.. lager en liten fylle stasjone eller hva jeg skal kalle det.. Det eneste som mangler er farge, forslag? (viss du gidder kan du legge med hvor jeg kan kjøpe fargen? Ikke for dyrt Er litt lens fortida ) Setter også pris på tips og forslag til andre ting enn farger? Bilder: EDIT: Limen ser ikke så voldsom ut i virkligheten EDIT2: Noen linker til inspirasjon blir satt veldig pris på Endret 3. mars 2009 av Tittoffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå