Gunfreak Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 den største forskjellen er jo skalaen, jeg har malt ca. 750 figurer i løpet av 9 måneder. 400 av dem er 15mm, så er 300 av dem 28mm(samme skala som warhammer) og ca. 50 40mm Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 her er så langt jeg har kommet med ACW prosjektet mitt. 2 regimenter, 1 yankie, 1 reb, en reb 12pdr napoleon og en yankie rifled 3inch gun Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 jeg var innom avalon i går, og FY FAEN så overpriset GW saker var. 275kr for 6!!!!!!! plastik figurer Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 er det ingen andre som har bilder å komme med, jeg vil gjerne se bilder av Tau, har en kompis som maler dem. har begynnt å male 15mm figurer igjen de er små, men gøy å male i bak grunnen er det en Space Marine som jeg har malt, bare for å vise størrelse forskjellen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Games Workshop kommer nå med en ny regelbok Trafalger. en bok om sjøslag fra 1795-1815 du kan spille store slag med dusinvis av skip, eller bare 1 mot 1. reglen er for 1:200, men kan sikkert brukes på andre skaler også http://www.warhammer-historical.com/news.asp dette kommer bare dager etter jeg ble ferdig med mitt første skip, men det er da i 1:300 så jeg vet ikke om jeg kan bruke reglene Lenke til kommentar
mr. Zilter Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Heisann. Jeg har kjøpt meg noen warhammerfigurer og har så smått begynt å male de. Jeg bruker enormt lang tid på hver. Første gangen brukte jeg en hel dag på to figurer. Jeg har selvfølgelig kjøpt den hæren som er aller kulest, og det er utvilsomt Lizardmen. Jeg har limt sammen alle figurene, det var ganske artig. Er også ganske fornøyd med fargevalget, ettersom det ikke er rein kopi av originalen, og fortsatt ser bra ut. Sålangt har jeg bare 24 skinks, men planlegger å kjøpe et sånt "Lizardmen starter set", sånn at jeg sette sammen en hær og bruke den (alle figurene må jo ikke være malte). Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) hvor mye koster det for 24 lizardmen? her er mine 650 15mm figurer Endret 13. november 2008 av Gunfreak Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Finnes det et Norsk Warhammer forum? Har googla det, men kommer bare opp dritt og Warhammer Online. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Ja. her er det http://www.2d6.no/ Lenke til kommentar
mr. Zilter Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hvor mye 24 lizardmen koster, kommer jo an på hva slaks lizardmen du skal ha. Skinks, de jeg har, kosta vel omlag 230,- kr. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Ja. her er det http://www.2d6.no/ Tusen takk gunfreak Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hvor mye 24 lizardmen koster, kommer jo an på hva slaks lizardmen du skal ha. Skinks, de jeg har, kosta vel omlag 230,- kr. For 24? Det er ikke ille, kjøper du det i norge da? Jeg mener en pakke med 6 Space marines koster jo faen meg 270 kr Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Gunfreak, hvor får man kjøpt de figurene? Heter det Wargaming? Har sett på noe som heter Flames Of War, men figurene er så små der. Er det tankser? Må man ha mange 100 figurer? Tenker på WW2. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Flames of War kan du faktisk få på outland i oslo, det eneste historiske wargamet jeg vet om som man kan få o norge. Flames of war er et spill system med regler og figurer(og kjøretøy) Jeg liker ikke reglene, de er beskrevet som Warhammer 40 000 under WW2. Men skal du spille flames of war, ville jeg valgt andre figurer. det finnes mye bedre figurer i samme størrelse. skalaen er 15mm men de er ca. 18mm, størrelsen er ikke så vansklig å male, da WW2 uniformer er simple saker. Diss er blant de beste 15mm WW2 figurene du får http://www.peterpig.co.uk/range8.htm ellers er et merke som heter eureka også veldig bra. Du kan så klart bruke flames of war reglene til disse figurene, mange gjør det. Hvor mange du trenger er opp til deg, spillet handler om kompani mot kompani størrelse, hvor hver base er en platoon tror jeg, men er ikke sikker du kan lese om reglene her http://en.wikipedia.org/wiki/Flames_of_war Men det finnes andre muligheter for WW2, Du kan gå for 28mm skala og spille skirmish spill, da trenger du bare 20-30 figurer. men 28mm tar litt lengre tid å male, men igjen er WW2 uniformer simple og lette å male. jeg kunne male 12 figurer på 45 minutter mens jeg så på tv. I 28mm har du også mange forskjellige merker å velge mellom og mange forskjellige regler, men det passer bedre til små kamper, med 20-30 figurer på hver side maz og kanksje en eller to tanks pr. side. Vill du ha masse tanks er det bare 15mm som passer. Da kan du ha store slag med masse tanks. Selv spiller jeg med 28mm i WW2 da jeg bare spiller infantery mot infanteri og trenger ikke masse tanks. da tanks i 28mm tar lang tid å male og krever en del for å få til å se bra ut. Lurer du på noe mer spesifikt, bare spør Endret 9. desember 2008 av Gunfreak Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Malte en del LOTR Warhammer for 4-5 år siden og etter å ha sett litt i denne tråden (spesielt det som Gunfreak holder på med) har jeg fått lyst til å begynne igjen. Skal se om jeg finner fram motet til å poste noen bilder av mine tidligere kunstverk Så, hvis jeg ønsker å male WW2-figurer (stridsvogner, soldater, artilleri, ting og tang osv) er det Flames of War som er tingen da? (Kom gjerne med linker) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Som sagt jeg liker ikke flames of war, jeg mener det finnes mye bedre regler der ute. Flames of war handler om større treffinger, med minimum kompani mot kompani, altså 100-120 man mot 120 mann minimum, gjerne med flere tanks og kjøretøy. liker man like ting så er kanskje flame of war tingen for deg. Figurene festes 3 og 3 på en base, hvor hver base er en platoon(altså 30-40 mann). Selv syns ikke jeg det er så intresant for WW2, jeg syns det er mye tøffere med enkelt soldater, med regler som tar for seg enkelet våpen mot enkelt våpen, så en soldat med rifle har lengre rekkevide enn en med en pistol osv. Syns det er mye mer intresant med små grupper som flytter seg gjennom terrenget og leter etter andre små grupper. For meg er det dette WW2 var. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvor kjøper du dine figurer Gunfreak? Kunne faktisk tenke meg mer noe ala det du beskriver, men(!) så er målet mitt hovedsakelig å male. Tror jeg tar en tur innom Outland Stavanger (eventuelt O. Sæland hvor jeg kjøpte det meste fra før) og ser hva de har en dag. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Når det kommer til WW2 liker jeg disse best http://www.boltactionminiatures.co.uk/ Dette er da 28mm, samme størrelse som Warhammer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå