Tittoffer Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 noen som kan svare på spørsmålene?? Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 3. Bor i Haugesund å vet ikke hvor jeg kan få kjøpt utstyr?4. Må jeg ha en spesiell maling for å male dem? Du kan kjøpe utstyr i forskjellige lekebutikker og hobbybutikker (brio, outland) der du kjøper figurer selger de ofte maling, pensler osv. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Bare ikke påstå at dere spiller Warhammer når dere bare kjøper figurer og maler dem. Det blir som å bare kjøpe LOTR-bøkene men aldri lese dem. Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Takk for hjelpen Det er noen flere spørsmål jeg lurer på (se min første post) Lenke til kommentar
RoarN Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Vet ikke om du har fått nok svar enda Tittoffer, men men Jeg bor forsovidt i haugesund, så om du vil ta en prat om warhammer så er det bare til og sende meg en PM, Men er for tiden stasjonert i oslo i militæret =) 1. Hvilken type hær skal jeg velge? (Har mest lyst på noe space greier(space wolves/marines)) Det må du nesten velge helt selv, de du synset virker kjekkest og spille me/ kjekkest og male, osv Du kan ta en titt på: http://uk.games-workshop.com/warhammer40000/ Der kan du lese om de forskjellige 40.000 arme-ene osv 2. Har tenkt å lage gaming bord, er det noe terreng som anbefales? Her setter egentli bare fantasien grenser, du kan bruke alt fra en stor treplate med grønn duk over og noen steiner fra hagen, til og lage bygninger og slik i isopor og male dem, og ta skikkelig av 3. Bor i Haugesund å vet ikke hvor jeg kan få kjøpt utstyr? De har litt på Nordli i haraldsgata, var innom idag, de hadde ikke så mye, men litt hvertfall, det var tidligere centro som drev med salg av warhammer, men de har sluttet. 4. Må jeg ha en spesiell maling for å male dem? Games workshop har sin egen maling som fungerer veldig bra, men den kan være litt dyr, tror ikke det er så altfor mange alternativer og velge i, men så er ikke jeg noen flink maler uansett, så jeg kommer langt med 6-10 forskjellige malinger, GW pensler kan være dyrt, så det går ann og stikke ned på dahls ramme i gaten nedforbi og se om de har noen pensler igjen (tror de skal slutte med kunstutstyr og bare ha rammer) 5. Hvor kan jeg få kjøpt styro plater (er det noe jeg kan bruke isteden for styro plater tror de er litt dyre ) Det vet jeg ikke hva er, så der kan jeg ikke hjelpe deg, men det kan nok Google XD Så over til mine hærer. Har litt av hvert egentli 1 blood bowl norse lag 1 Mordheim gjeng med possessed ca 1000 Poeng i Tau ca 2000 Poeng i Empire ca 1500 Poeng i Undead til Warmaster :D Og det er sikkert noen andre modeller og litt slikt som ligger rundt om kring, blitt noen år siden sist nå, men tenkte og mekke meg 2 stykk 500 poengs hærer til 40k for raske slag xD Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 kan jeg poste her også? jeg holder ikke på med warhamer, men med historisk wargaming, samme shit, bare med historiske figurer Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Vet ikke om du har fått nok svar enda Tittoffer, men menJeg bor forsovidt i haugesund, så om du vil ta en prat om warhammer så er det bare til og sende meg en PM, Men er for tiden stasjonert i oslo i militæret =) 1. Hvilken type hær skal jeg velge? (Har mest lyst på noe space greier(space wolves/marines)) Det må du nesten velge helt selv, de du synset virker kjekkest og spille me/ kjekkest og male, osv Du kan ta en titt på: http://uk.games-workshop.com/warhammer40000/ Der kan du lese om de forskjellige 40.000 arme-ene osv 2. Har tenkt å lage gaming bord, er det noe terreng som anbefales? Her setter egentli bare fantasien grenser, du kan bruke alt fra en stor treplate med grønn duk over og noen steiner fra hagen, til og lage bygninger og slik i isopor og male dem, og ta skikkelig av 3. Bor i Haugesund å vet ikke hvor jeg kan få kjøpt utstyr? De har litt på Nordli i haraldsgata, var innom idag, de hadde ikke så mye, men litt hvertfall, det var tidligere centro som drev med salg av warhammer, men de har sluttet. 4. Må jeg ha en spesiell maling for å male dem? Games workshop har sin egen maling som fungerer veldig bra, men den kan være litt dyr, tror ikke det er så altfor mange alternativer og velge i, men så er ikke jeg noen flink maler uansett, så jeg kommer langt med 6-10 forskjellige malinger, GW pensler kan være dyrt, så det går ann og stikke ned på dahls ramme i gaten nedforbi og se om de har noen pensler igjen (tror de skal slutte med kunstutstyr og bare ha rammer) 5. Hvor kan jeg få kjøpt styro plater (er det noe jeg kan bruke isteden for styro plater tror de er litt dyre ) Det vet jeg ikke hva er, så der kan jeg ikke hjelpe deg, men det kan nok Google XD Så over til mine hærer. Har litt av hvert egentli 1 blood bowl norse lag 1 Mordheim gjeng med possessed ca 1000 Poeng i Tau ca 2000 Poeng i Empire ca 1500 Poeng i Undead til Warmaster :D Og det er sikkert noen andre modeller og litt slikt som ligger rundt om kring, blitt noen år siden sist nå, men tenkte og mekke meg 2 stykk 500 poengs hærer til 40k for raske slag xD Tusen takk for hjelpen, men jeg har fåttt cite at jeg ikke har muligheten til å begynne å samle dessverre... Lenke til kommentar
RoarN Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Det var jo litt kjipt og høre, men men. Du får spille litt dawn of war på PC da heller =) gir litt warhammer følelse heheh Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hehe ja blir vell det da Jeg kan kjøpe, men har ikke muligheten til å spille var det jeg mente Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 jeg prøver å poste her jeg, dere får kaste meg ut om dere ikke vil ha andre miniatyr spill på GW tråden deres Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 her er noen redcoats og light dragoons Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 those poor militia got it good the brits walked up intil they could see the white in there eyes. the militia fired but it didn't do any good. the redcoats fiered back and the militia ran for the hills Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 flere bilder post deres bilder også da, så vi får se litt warhammer også Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Ikke ta det personlig men jeg synest WH ser litt kulere ut Men hver sin smak Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 vel, er man ikke overintrisert i historie er det jo ikke så mye å få ut av det Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Nei, Hehe Det er jeg ikke så Nei, Hehe Det er jeg ikke så Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 kom med bilder da folkens nå har jeg rebaset alle 28mm mine så de alle er på samme type Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 må jo male noen "skadde"? bare pytte litt rødt i trynet.. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 jeg skal faktisk begynne på noe som ligner litt mer på warhammer, de reglene jeg har nå baserer seg på 1:20 skala. altså 1 figur tilsvarer 20 ekte soldater. så en hær på 1000 figurer tilsvarer da 20 000 soldater osv. men nå skal jeg begynne på noe som kalles skrimish game, som er den klassifiseringer warhammer går under. der 1 figur er 1 soldat også er slagene mye mindre så i stede for 400 figurer har du kanskje bare 20 eller 50. størrelsen på figurene er 40mm så de er ganske store og man kan gjøre uniformene veldig detaljerte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå