MisterB Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Det var regel boken genrelt, men jeg visste ikke at Lizardmenn var så sterke. Konstentrer meg egentlig mest om Space marinsa mine. Er det noen som vet om Tau og Space Marines sammarbeider? En av mine venner sier det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Men om du har nok poeng, så skal det hjelpe og investere i artilleri tipper jeg. Har dog aldri prøvd det. Jeg er usikker på om Tau og Space Marines kan sammarbeide. Spiller ikke 40k selv, har aldri gjort det heller. Men om det er noe ala dogs of war i 40k skulle jeg ikke se bort ifra det. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 herregud mann! Det er jo din hær? Så lenge det ikke er en turnering tror jeg ikke folk har noe mot at en gruppe med noen Space Marines reddet ett par Tau fra noen Chaos marines, og derfor joinet Tau folka Space Marinene for en stund? Lenke til kommentar
MisterB Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Men jeg lurte på om det er en annen bra Warhammer arme jeg kansje burde satse på i tilleg? Litt mer taktisk arme Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Skal du ha rein taktikk gå for dwarfs. Lenke til kommentar
MisterB Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Min venn samler på det så vil helst kke ha det . noen andre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 hmm, alle hærer i seg selv er jo taktiske. Men kommer an på hva du tenker på. Hvilke taktikker? Lenke til kommentar
Panzergraf Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Spiller kun 40k, Imperial Guard Startet såvidt på en Empire hær en gang i tiden, men det ble det ikke så mye av. Lenke til kommentar
MisterB Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Vel tenker på en som kansje bruker my range våpen Endret 16. januar 2007 av MIsterB Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Husker da Warhammer var "inn" hos noen klassekamerater. Jeg ble nysjerri å kjøpte en boks med Tyranids. Malte 2-3 figurerer så ble jeg lei (jeg suger i å male) Lenke til kommentar
elvenes Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Og hvis man skal ha Bloodbowl må man skaffe fra utlandet, noe som jeg ikke gidder. Games Workshop har en veldig bra nettbutikk. Jeg kjøpte mitt BloodBowl på den britiske nettbutikken deres, det er ikke noe problem. Av og til kan man også finne BloodBowl i butikker. Outland i Bergen selger for eksempel miniatyrer, men ikke selve spillet. Det er uansett ikke nødvendig å kjøpe BloodBowl for å begynne å spille verdens morsomste spill. Jeg spiller i en liga i Bergen med ti lag, der ikke alle har spillet selv. Det er alltid en annen i ligaen du kan låne hos. Det eneste du trenger selv er regelboka og 16 miniatyrer. Regelboka (det er kun ei bok!) er gratis på nettsidene til GW. Og har man ikke BloodBowl-miniatyrer er det ofte mulig å bruke Warhammer-miniatyrer, men det spørs litt hvilken rase man vil spille. Lizardmen er for eksempel veldig lett å konverte fra Warhammer til BloodBowl. Du trenger bare 6 sauruser og 10 skinker (eventuelt en kroxiger i tillegg, men da en skink mindre), også er det bare å kappe av våpnene så har du BloodBowl-figurer. Om du ikke orker å kappe av våpnene, så er det i vår liga greit allikevel. Jeg vil tro at det er like lett å begynne å spille BloodBowl andre steder i landet. Alle som spiller BloodBowl er veldig ivrige på å få med fler! Om det er noen her fra Bergen som vil prøve BloodBowl eller bli med i en liga, så bare send meg en PM. Lenke til kommentar
MisterB Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Høres fett ut men, bor i Moss så er vel ikke stor sjans og gjøre noe annet en å bestille. Lenke til kommentar
Morthez Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Jeg kjøpte mitt warhammer fantasy i sommer, (starter kit?) de folka på GW i oslo er kjempe hyggelig. aldrig truffet så entusiastiske folk trur jeg.. Fikk hatt på undercaot, og mekka litt tereng. og så ble det lagt på hylla til i dag:D kjempe morsomt. men er litt kjipt at det er så begrensa med spillere her:/ har lyst til å lære meg det, har lest regel boka noen ganger, og må nok få det inn med teskje:p vis det er noen spillere i lillehammer området, så si i fra da;D jeg vil spiller:D Endret 22. januar 2007 av Morthez Lenke til kommentar
Quixotix Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 For de av dere som er hypp på å kjøpe BloodBowl, men ikke vil bestille fra utenlandske nettsjapper, så er det fullt mulig å bestille dette via Games Workshop butikken i Oslo. Det gjorde jeg ifjor, da jeg fikk et lite anfall av BloodBowl-retro-flashback, og ingen av de jeg spilte med for godt over 10 år siden har klart å ta vare på BB-stashet sitt. (Jeg hadde ingenting på den tiden, bare lånte). Så nå har jeg komplett BB-spill med brett, 3 lag, dommer, cheerleadere, en liten (stor) Ent-blocker og et huletroll. Kosta ikke så mye heller, mener å huske at man kan ta prisene på Games Workshop sin engelske nettbutikk og regne rett over i norske kroner (Med et lite påslag, selvfølgelig). -Q Lenke til kommentar
Galdust Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Jeg spiller Warhammer Fantasy (har vært litt av og på), men kommer neppe til å gi meg for godt. Spiller bare dwarfs, og tenkte jeg kunne dele noen bilder fra hæren min: http://i64.photobucket.com/albums/h172/oyv...er/100_1767.jpg http://i64.photobucket.com/albums/h172/oyv...er/OrganGun.jpg For folk som spiller Warhammer anbefaler jeg www.norskwf.com Har vært litt dødt der i det siste, men nye folk er alltids bra Endret 2. mars 2007 av Galdust Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Min armè: Warhammer Fantasy: High Elves i gullmaling: Prince med Dragon mount 2 commandere (1 selvmekket swordmaster og en vanlig) 2 Mages - foot og mounted 2 Archer regiment 1 Spearmen regiment 8 Ellyrion Reavers 1 Tiranoc Chariot 13 Swordmaster of Hoeth 6 Shadow Warriors 2 RPT bolt-throwers 13 White Lions Tyrion - Dragon Prince Eltharion Warhammer 40,000: Space marines, Blood Ravens chapter: 1 Commander 1 Chaplain 1 Command Squad, der alle har Close Combat Weapon og bolt pistol 2 Dreadnoughts Techmarine med Full-servo harness og 4 tech servitors 3 Space Marine Squads med mixede numre og utstyr 10 scouts med snipers 1 Rhino 1 Razorback 10 Assault Marines 1 Land speeder typhoon 3 Bikers 1 Assault Bike 1 Predator Annihlator 1 Predator Destructor 1 Whirlwind med vengeance missiler Shrike (bruker han som en vanlig commander) Necrons: 1 Necron Lord 6 Pariahs 4 Flayed Ones 24 Warriors 1 Wraith 3 Destroyers 6 Scarab Swarms 2 Tomb Spyders Monolith C'tan Nightbringer Jeg spiller ikke så mye Necron lenger, så om noen er interesert i å kjøpe, kontakt meg på PM eller msn: [email protected] Er det noen som vet om andre steder i Bergen vi kan spille Warhammer, nå som Here Be Games er lagt ned, og Outland er litt dødt? Edit: Har akkurat mottatt Drop Pod fra Forge World sin nettbutikk! FY SØREN FOR ET OVERTAK JEG HAR I KAMP NÅ! Endret 2. mars 2007 av Grende Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Hey, Har tenkt å begynne med Warhammer 40K.. Har noen spørsmål angående det: 1. Hvilken type hær skal jeg velge? (Har mest lyst på noe space greier(space wolves/marines)) 2. Har tenkt å lage gaming bord, er det noe terreng som anbefales? 3. Bor i Haugesund å vet ikke hvor jeg kan få kjøpt utstyr? 4. Må jeg ha en spesiell maling for å male dem? 5. Hvor kan jeg få kjøpt styro plater (er det noe jeg kan bruke isteden for styro plater tror de er litt dyre ) Tror det var alt Håper på kjappe svar på forhånd takk Endret 26. februar 2008 av Tittoffer Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 hei, det virka litt spennende.. noen bilder? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Eh..virker som dere kun fokuserer på delen med å male figurer og lage fine brett. Det er jo ikke det selve SPILLET handler om. Det er en av de mest utbroderte rollespillverdener ved siden av Advanced Dungeons&Dragons! Man trenger pokker ikke være kunstner for å kunne spille Warhammer. Selve spillet er krig med terninger, og det er ikke singleplayer. Endret 26. februar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 grunnen til at jeg liker det er og "bygge" dem og å stille dem opp til en fet kamp, ikke og spille det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå