Gå til innhold

Games Workshop spill

123321123321

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+132

Greenstuff blir dyrt når du skal konvertere en hel hær på ca 1000 points i bare modeller ;P

WAR = Warhammer Online: Age of Reckoning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+132

Ikke bedre. MYE bedre! :D

Er selv med i amerikansk guild. Så jeg importerer nok spillet derfra.

Men har alltid vært litt fasinert av Norse jeg. Noen andre?

Lenke til kommentar
Hva er Norse?

Jeg den eneste som ikke vet det? :dontgetit:

7197950[/snapback]

Norse er vel vikinger.

Spilte mye før, for lenge siden. Husker det var festlig. Hadde en relativt stor dark elf hær, med litt undead og chaos. Hadde og en del empire da jeg likte å male dem.

Ellers så spilte jeg W40k med eldar, igjen falt valget på de jeg likte og male :)

Så vet jeg ikke om epic eksisterer lenger, men det var w40k i en litt annen skala med titaner og slikt. Var egentlig ett veldig bra spill.

Eksisterte en liten stund ett spill som het man'o war også, som handlet om sjøslag i warhammer fantasy settingen.

Og så hadde man bloodbowl, som var amerikansk fotball med warhammer figurer og litt alternative regler. Var tider det :)

Når jeg begynte å spille var det også relativt mye flere stats, var vel de samme som var i penn og papir rollespillet om jeg ikke husker feil. På den tiden var spillet alngt mer komplekst enn det er i dag. Da spilte vi også med en GM som bød på diverse overaskelser underveis. Anbefales å prøve hvis man klarer å sette opp fine regler for det, men en av tingene var at man kunne spille med usynlige tropper, som bare ble notert opp hvor de stod. Og så hendte det att det var ett og annet monster som ruslet i buskene :)

Husker vi spilte ganske mye en stund når jeg gikk på ungdomsskolen, og litt når jeg gikk på videregående, men det ble slutt etter hvert. Og er egentlig ikke noe stort savn, bortsett fra at det å male og modifisere modellene var festlig. Prøvde å male noen umalte figurer igjen for ett par år siden, men det ble liksom ikke noe ut av det, var mye flinkere før.

Lenke til kommentar

Skulle ønske folk spilte Man 'o war fortsatt! Høres jo kjempegøy ut med sjøslag :D

Bloodbowl, Warmaster og Epic lever fortsatt, men jeg vet ikke hvor stort det er nå. Eneste jeg vet er at de spillene var mye større før. Bloodbowl ser jo ganske tøft ut, men jeg holder meg nok til Fantasy og 40k. Og hvis man skal ha Bloodbowl må man skaffe fra utlandet, noe som jeg ikke gidder.

Endret av Jyrgen
Lenke til kommentar

Synd, bloodbowl er jo det enkleste, billigste og minst tidskrevende av spillene. Er ingenting som å ha ett goblinlag med en ogre kaster, for så å kaste en goblin med ballen med ogren inn i touchdown sonen, eller bestikke dommeren for så å denge en motstander.

Lenke til kommentar
Synd, bloodbowl er jo det enkleste, billigste og minst tidskrevende av spillene. Er ingenting som å ha ett goblinlag med en ogre kaster, for så å kaste en goblin med ballen med ogren inn i touchdown sonen, eller bestikke dommeren for så å denge en motstander.

7200773[/snapback]

Om noen har lyst til å teste bloodbowl gratis, finnes det en multiplayer java versjon. På denne siden er det et stort community av spillere, som spiller veldig mye. Spillet er med primitiv grafikk, men med nærmest uendelige muligheter for å customize ditt lag. Anbefales!

Lenke til kommentar

Jeg driver bare med Lizardmenn , kjøpte min første metall figur for litt siden men den kan bare bli lignde der en stund til får vel først skafe meg emer core units. Noen som vet hvor mye vanlige regel boken koster? Har bare en butikk i mosss som seler Warhammer så for noe bra stuff må jeg til oslo :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

LIZARDMEN ER FOR FEIGINGER SOM IKKE VIL LÆRE SEG TAKTIKK!

Sorry.

Hvilken regelbok snakker du om? Spillregelboka eller Lizardmen boka?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132
LIZARDMEN ER FOR FEIGINGER SOM IKKE VIL LÆRE SEG TAKTIKK!

Og hakke ned på andre spillere fordi de spiller en rase du ikke liker er jo som og si at du taper mot den rasen. alltid :p

7269605[/snapback]

Lizardmen er feige :(

zomg, skirmishuniter med ranged, til bare 2 poeng! Pluss at de har poison. Dèt! Det er feigt det!

Mens her står jeg med mine 12 poengers great swords, og blir eid av et bakholdsangrep.

Nerf lizardmen sier jeg!

Lenke til kommentar
Lizardmen er feige :(

zomg, skirmishuniter med ranged, til bare 2 poeng! Pluss at de har poison. Dèt! Det er feigt det!

Mens her står jeg med mine 12 poengers great swords, og blir eid av et bakholdsangrep.

Nerf lizardmen sier jeg!

YEAH!? Cry me a river! *i barsk amerikansk militær sargeant stemme*

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hva er Norse?

7197950[/snapback]

De har også en historisk hero med navnet Lostericson :p

og de var de første som oppdaget the New World (amerika)

Axl F

Endret av Axl91
Lenke til kommentar
Alle har sine fordele og svakheter GODDAM IT!

7278167[/snapback]

lizardmen har sin svakhet, hakke skytere (vis du ser bort fra blowpipes) men de lider f*en ikke av den...

Personlig har jeg bare vunnet 1/6 ganger mot lizardmen... men jeg føler motstanderen cheater på poengsummen.. han har jo like mange folk som meg,og jeg ahr Orcs and goblins, nesten ihvertfall

:wallbash:

Axl F

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132
Hva er Norse?

7197950[/snapback]

De har også en historisk hero med navnet Lostericson :p

og de var de første som oppdaget the New World (amerika)

Axl F

7407060[/snapback]

Nei de har ikke en person som heter Lost Ericson.

De har en person som het Ericson som var litt lost. Han rota seg bort i havet og kom til Albion.

Han fant ikke the New World. De som oppdaget the New World var menn fra Tilea og Estalia.

eod.

PS: Ericson var ingen helt. Og Albion var ikke akkurat nytt heller.

Og en ting til. Lizardmen har ranged ffs. Søk litt mere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...