nabbskall Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Hei har lurt litt på å bytte pc med en kompis, begge maskinene er relativt nye (ca 1-2 mnd) dette har jeg:Apevia 500W, Gjennomsiktig, Dobbel UVBlå Vifte, 2xSATA Asus K8N Hovedkort Socket 754 Zalman CNPS7000B-AICu LED hdd 40 giga Sata2 AMD Sempron 3000+ 1.8GHz 128 cache raidmax sagitta kabinett akasa viftestyring pro club3D ATI x800GTO 1 giga ddr ram (100 mhz, tregeste som ddr har) dette har han: MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2 250GB SATA2 Gainward GeForce 7600GT 256MB pci-ex PC5300 DDR2 512MB aspire x cruiser kabinett AMD Sempron 3000+ 1.6GHz Socket AM2, 256KB cache NorthQ 500W lurer på om det er lurt av meg å bytte med ham? har tenkt litt på det, jeg har brukt ca 1 tusen mer enn ham på pcen, mitt sitt er mye stiligere @ utseende, men hans har nyere deler osv(pci ex, sokkel AM2, ddr2 og jeg har eldre som AGP og vanlig ddr... burde jeg bytte med ham? er d lurt? Endret 28. oktober 2006 av Storleer Lenke til kommentar
mkon Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 utseende betyr da null, er ikke fan av msi siden det suger. Men putt i mer ram og en anna am2 cpu så får du et rimelig bra system Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hans maskin er jo, som du sa, nyere, noe som vil si at den er lett å oppgradere i framtiden. din på den annen side bruker en eldre sokkel, ddr1 minne, agp-skjermkort. Hvis jeg var kompisen din ville jeg hvertfall ikke byttet, selv om ytelsen ikke ligger så langt fra hverandre. Din maskin er "bare boss" neste gang du skal oppgradere, hans er fint brukendes i flere år framover med litt oppgraderinger her og der. At din kostet 1000kroner meg når du kjøpte den har ingenting å si, hans er verdt mer. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 utseende betyr da null, er ikke fan av msi siden det suger. Men putt i mer ram og en anna am2 cpu så får du et rimelig bra system 7170815[/snapback] vet d men det er pga utseende han vil ha den... takker for svar så har jeg jo brukt mye penger på modding og da.. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Hans maskin er jo, som du sa, nyere, noe som vil si at den er lett å oppgradere i framtiden. din på den annen side bruker en eldre sokkel, ddr1 minne, agp-skjermkort. Hvis jeg var kompisen din ville jeg hvertfall ikke byttet, selv om ytelsen ikke ligger så langt fra hverandre. Din maskin er "bare boss" neste gang du skal oppgradere, hans er fint brukendes i flere år framover med litt oppgraderinger her og der. At din kostet 1000kroner meg når du kjøpte den har ingenting å si, hans er verdt mer. 7170831[/snapback] ja, så jeg bør bytte? takker for svar flere tips? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 kan du ikke gi han nett butikken du kjøpte kabinettet fra da? spiller du? hvis du gjør så tror jeg det er smart og bytte pga at han har ram som er nyere og sjermkortet er i en soccel som heter pci ex som er mye nyere og kan oppgraderes forover i tiden Lenke til kommentar
mkon Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Er han en god venn burde du si ifra, er jo nesten lureri. Men er han int i casemods og ikke i særlig ytelse så ja. Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Socket 754 er dødt nå. ser f.eks Komplett.no har inne kun 1 cpu til Socket 754 skal du oppgradere cpu'n din, må du snart på loppemarkede, for å finne en bedre CPU Så det er ikke noe å lure på, bytt snarest mulig Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Jeg hadde byttet på flekken, hvis jeg var deg. Har ikke sett så mange dual core til s754. Dessuten har du mulighet til PCI-E, som noen andre påpeker. Regner med at du kan plukke opp en billig brukt AM2 cpu efterhvert som folk kjøper noe bedre. edit: får du virkelig 40gb mot 250gb? lol Endret 28. oktober 2006 av JoKr Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Men jeg ville gjort kameraten din oppmerksom på forskjellene, sånn at ikke han tror han skal få den fete stylede maskinen, men så viser det seg at den ikke er like god som hans gamle, og han blir sur på deg fordi du ikke sa noe, og dermed "lurte" han. Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Det er en fordel for deg om du får hans og han for din, men for han så er det ikke særlig lurt å få din. Din er ikke særlig bra, og den er ikke så lett å oppgradere. Har får gammel Socket på hovedkort og CPU blant annet. Ramen har ikke så mye å si egentlig. DDR ram (IKKE DDR2) er enda greit å oppgradere. Hverken din eller hans CPU er noe å gå av hengslene for. 3000+ er ikke noe å skryte av i dag. Han har jo større harddisk da. Men en ting jeg lurer litt på. Hvorfor skal dere bytte maskiner? Hvis han skal bytte pga kabinettet sitt så er det jo en smal sak å kjøpe nytt da. En annen ting: Hvordan er det med OS på maskinene? Er det orginale Windows versjoner f. eks? Hvis du har uorginal og han orginal så ville jeg ikke bytta egentlig. Nei gutta, kjøp dere oppgraderingspakker fra Netshop eller Komplett.no dere, så får dere mye bedre maskiner enn dere har nå til en billig penge. Endret 28. oktober 2006 av wil Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 javell takker for svar tror jeg vil bytte da mitt OS er fra en gammel laptop, hans er nykjøpt Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Skjønner ikke at han er villig til å bytte jeg altså. Hvis jeg hadde hatt din pc, og en av kompisene mine hatt den andre maskinen og ønsket å bytte, ville jeg nærmest nektet dem, og heller hjulpet dem med å kjøpe et tilsvarende kabinett. Synest det blir litt lureri, bare fordi du har et litt kulere kabinett. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Vel... fleste som oppgradere nå bytter vel både hovedkort, cpu, ram og skjermkort i samme slengen? Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Er nok mange av oss som lurer på hva han med den beste PC`en har i hodet . Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Tror vennen din har røyka noe veldig kraftig i det siste. Hvis du har et snev av samvittighet så ikke bytt. Overtal han heller til å kjøpe kabinettet ditt hvis han vil ha det Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 tja han har ikke peil på pcer! han er ikke altfor god venn heller så jeg bytter og jeg eier ikke samvittighet XD Lenke til kommentar
dragon Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 kompisen min har finere dame enn min, bør jeg bytte?? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 kompisen min har finere dame enn min, bør jeg bytte?? 7171644[/snapback] haha XD forresten fikk beholde kabinett/viftestyring/psu, han ville av en eller annen grunn bare ha pcen min :O Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hahaha, der slo du på stortromma! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg