javascript Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hei. Kan noen hjelpe en newbie med dette. Søker gjennom en pixelkolonne i et bilde, på jakt etter Color.black Når den er funnet, ønsker jeg å; - stanse løkken - skrive ut y-posisjonen til pixelet Hilsen Hedda public void SøkSort() { Pixel sortPiksel = null; for(int x = 200; x<201; x++) { for(int y = 0; y < this.getHeight(); y++) { sortPiksel = this.getPixel(x,y); if(sortPiksel.colorDistance(Color.black)<50) { System.out.println("Treff"); <finn sortPixel sin x-posisjon> } } } } Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 System.out.println("Y: " + y); break; ? Lenke til kommentar
HV Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Hei Jeg fant aldri noe Pixel objekt som du bruker, kanskje jeg er blind Men iallfall, via denne koden gjør alt du spør om. import java.awt.Color; import java.awt.Point; import java.awt.image.BufferedImage; import java.io.File; import javax.imageio.ImageIO; public class PixelTest { private PixelTest() throws Exception { BufferedImage img = ImageIO.read(new File("Picture.PNG")); Color clrMatch = Color.BLACK; Point p = new Point(); int c, r, g, b; for (int i = 0; i < img.getWidth(); i++) { for (int j = 0; j < img.getHeight(); j++) { c = img.getRGB(i, j); r = (c & 0x00ff0000) >> 16; g = (c & 0x0000ff00) >> 8; b = c & 0x000000ff; if (clrMatch.getRGB() == new Color(r, g, b).getRGB()) { p.x = i; p.y = j; j = img.getHeight(); i = img.getWidth(); } } } System.out.println(p); } public static void main(String[] args) { try { new PixelTest(); } catch (Exception e) { e.printStackTrace(); } } } Vennlig hilsen HV Endret 29. oktober 2006 av HV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå