Gissan Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hei! Har et problem med en table. Er helt ny med HTML, og holder på med guiden på HTMLdog.com - beginner HTML. Koden min ser slik ut: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <title>My first web page</title> </head> <body> <table> <tr> <td>Row 1, cell 1</td> <td>Row 1, cell 2</td> <td>Row 1, cell 3</td> </tr> <tr> <td>Row 2, cell 1</td> <td>Row 2, cell 2</td> <td>Row 2, cell 3</td> </tr> <tr> <td>Row 3, cell 1</td> <td>Row 3, cell 2</td> <td>Row 3, cell 3</td> </tr> <tr> <td>Row 4, cell 1</td> <td>Row 4, cell 2</td> <td>Row 4, cell 3</td> </tr> </table> </body> </html> Men, dokumentet viser bare teksten Row 1, cell 1 Row 1, cell 2 Row 1, cell 3 Row 2, cell 1 Row 2, cell 2 Row 2, cell 3 Row 3, cell 1 Row 3, cell 2 Row 3, cell 3 Row 4, cell 1 Row 4, cell 2 Row 4, cell 3 uten å vise det som en tabell. Koden er kopiert fra guiden på HTMLdog.com. Noen som vet hva jeg har gjort feil? Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 hva er det den skal vise da? det viser jo det du har skrevet.. er det en border du mangler? legg til border="1" i koden. For øvrig.. det lærer deg INTET å copy-paste kode. Det står masse om tabller på htmldog og w3schools så det er bare å lese. der står bl.a om borders. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Alt jeg lurte på var om jeg hadde skrevet noe feil. Men, takk for hjelpen anyway. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 men om du har kopiert koden fra guiden hvordan kan du ha skrevet feil skjønte ikke helt hva du skulle ha tabellen til å vise, jeg, om det ikke var det.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Alt jeg lurte på var om jeg hadde skrevet noe feil. Men, takk for hjelpen anyway. 7170786[/snapback] For å gjøre det klarere, det som står imellom <td></td> blir tekst i den cella. Det som står der, er for å vise deg hvilken tag som gir hvilken celle:) Håper dette hjalp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå