Barcarolle Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Nå har jeg satt opp en liten gameserver på den gamle pcen min, ikke no store greier, bare for kompisene i nabolaget, men den pokkers routeren min er så ustabil. Plutselig går internetttilkoblingen. Har sjekket at ikke det er noe med ADSLet, heller er det ikke noe med serveren. For internett går på alle pcene. Kan bare tenke meg at det er routeren. Noen forslag til en stabil router som tåler ganske kraftig påkjenning. Den må hvertfall ha 5 porter (inklusiv WAN porten) med 100mb overføringshastighet. Endret 28. oktober 2006 av Jensemann4 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Billig og bra = Linksys WRT54GL Du kan sjekke her for å finne de kraftigste routerne: http://www.tomsnetworking.com/lans_routers....html?chart=124 Endret 28. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 WRT54GL er et godt alternativ, men styr unna alle andre fra Linksys. De har kommet med ny utgave av sine andre WRT54G og WRT54GS modeller som rett og slett er den største møkka som finnes. Men igjen, GL og gamle G/GS-modeller (før versjon 5) er noe av det beste du får til privat bruk. Lenke til kommentar
Locci Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Som de sier over, Linksys sine routere er geniale, de er stabile som fjell og med den rette firmwaren så kan du leke med alt av instillinger. Du kan tilogmed klokke opp routern "ikke at det er så veldig og anbefale men". Sitter selv med en WRT54G v3 og er stor fornøyd med den. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Har WRT54GL selv og den er dønn stabil! Anbefales Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Som de sier over, Linksys sine routere er geniale, de er stabile som fjell og med den rette firmwaren så kan du leke med alt av instillinger. Du kan tilogmed klokke opp routern "ikke at det er så veldig og anbefale men".Sitter selv med en WRT54G v3 og er stor fornøyd med den. 7171482[/snapback] Det er ikke alle som er like gode. Spesielt WRT54Gv5-v7 med VXworks er ikke særlig gode. Disse tåler bare ca 10-20% av lasten ved bittorrentbruk sammenlignet med WRT54GL. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Takker for inlegg, da står det altså mellom denne og den dere snakker så varmt om. Jeg holder en liten knapp på deres anbefaling. Og ja, jeg vet at den ene ikke er trådløs. Den WRT54GL routeren er vel god til overføring via kabel også? Forresten WRT54GL, noen av nettbutikkene skriver at den er TIL linux. Er den det eller har den en type linux programvare? Endret 28. oktober 2006 av Jensemann4 Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Forresten WRT54GL, noen av nettbutikkene skriver at den er TIL linux. Er den det eller har den en type linux programvare? 7172429[/snapback] Den har linux Firmware (på en måte programvare= Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Takker for inlegg, da står det altså mellom denne og den dere snakker så varmt om. Jeg holder en liten knapp på deres anbefaling.Og ja, jeg vet at den ene ikke er trådløs. Den WRT54GL routeren er vel god til overføring via kabel også? Forresten WRT54GL, noen av nettbutikkene skriver at den er TIL linux. Er den det eller har den en type linux programvare? 7172429[/snapback] Den har en minimal versjon av Linux kjørende. http://www.linux.com/howtos/Linksys-Blue-B...OWTO/x207.shtml Endret 28. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Men på WRT54GL, kan jeg vel åpne porter? Stod at det ikke var port trigger (aner ikke hva det betyr), men ble litt skeptisk. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Naturligvis kan du åpne porter. Med DD-WRT har du også port triggering i menyen, hvis du skulle trenge det. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 ok, men hva er port triggering Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 http://www.portforward.com/help/porttriggering.htm Google er en fin bil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå