Fløffi Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Trenger tips.. Jeg har to kolonner i en tabell, jeg gjerne skulle gjort om til css. altså en venstre-kolonne og en høyre-kolonne. Jeg har prøvd å lage en div som er så så bred, men disse legger seg under hverandre. vil helst ikke ha en høyre-div og en venstre-div. men fins det noen måte å få div'ene til å ikke bytte linje? har også prøvd med span (display:block;) Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Les om "float" du! f.eks google "css float" Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Les om "float" du!f.eks google "css float" 7170575[/snapback] vil som sagt ikke ha noen float left og right.. fins det noen annen float? float:vedsidenavhverandre? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Har jeg misforstått helt eller skal du få disse div'ene til å være ved siden av hverdandre akkurat som to kolonner i en tabell? Til dette brukes float. Putt float:left på den ene div'n så fikses det. Er jo mulig å bruke display:inline-block; men dette er ikke støttet i alle browsere, Er også mulig å bruke CSS3-elementet column-count, men dette er støttet av enda færre browsere så hold seg til float. Vis det ikke var dette du mente må du nok forklare deg litt nærmere. Noe kode er heller ikke dumt! Også må jeg gjenta meg selv: Les om float! Dette er et så viktig element at det er bare å lese helt til du skjønner det skikkelig. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Du vil ha noe sånt?: Text Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Jeg skjønner float utmerket. Om jeg skal sette på float left og right må jeg defiere to div'er; en venstre og en høyre, og som sagt, det vil jeg unngå! Hva om jeg vil ha 5 smale div'er ved siden av hverandre? da må jeg jo definere hver div med posisjonering, det er jo skikkelig lite dynamisk da. Jeg vil definere EN div, som jeg kan bruke flere ganger, hvor divene plasserer seg horisontalt ved siden av hverandre, ikke vertikalt. Går det an? eksempel på div kode: div#col { width:100px; margin:10px 0 10px 0; border:1px solid black; } nei funkweb, jeg skal ha en fast mengde tekst i hver boks, med en kolonnekode vil mengden tekst i hver kolonne avhenge av feks browservinduets størrelse, ergo om man resizer det til halve skjermens lengde flytter teksten seg i kolonnene så begge blir like lange.. det går ikke. EDIT: Fant det ut Endret 29. oktober 2006 av Fløffi Lenke til kommentar
rønning Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hvis du har 5 diver, og setter float: left på alle vil de ligge inntil hverandre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå