Gå til innhold

Identiske, med unntak av prosessor

Gnotten

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en bærbar, og det står imellom to som er identiske med unntak av at den ene har Intel Core Solo T1350, og den andre Inter Core Duo T2050.

Core Duoen koster 1000kr mer, vil den være verdt det?

Er den ene mer fremtidsrettet enn den andre?

Hvordan yter den ene kontra den andre?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når yter Core Duo best av disse? T2050 Core Duo prosessoren her yter 1,60Ghz mens T1350 Solo prosessoren yter 1,86Ghz...

Yter ikke Core Duo best når to tunge prosesser kjøres sammtidig? hvor ofte gjøres dette da egentlig? "hos den vanlige mann i gata"?

Disse spørsmålene trådstarter stiller er egentlig veldig gode, og jeg tror det er mange som ikke vet hvorfor de har Core Duo eller Core2Duo eller AMD64 dobbelkjerne...

Skal yte bedre i Vista 10-20% hvis du da har 64 bits støtte? 10% vil man garantert ikke merke...

Vel jeg har begge prosessor typer en Core Duo 2,0Ghz 667Mhz samt T1350 1,86Ghz 667Mhz og jeg merker ikke forskjell må jeg ærlig innrømme? (ikke med de tingene jeg driver med i hvertfall)

Jeg har også testet T1350 for Vista og den fikk bedre score en feks HP DV6005 som har dobbelkjerne prosessor? T1350 fikk faktisk full score i absolut alt? den vil kune kjøre Vista i den beste kvalitet...

Mitt svar er at T1350 Solo prosessoren faktisk vil yte best i 80% av tiden grunnet Core Duo ikke slår inn før den får 2 dobble/tunge oppgaver å jobbe med og forskjellen vil da være 1,86Ghz mot 1,60Ghz i den meste av tiden... noen som har tenkt den tanken?

Mitt inntrykk er at mange sitter med hardware dem ALDRI får utnyttet "jeg er en av de" så det spørs egentlig ha man bruker maskinen mest til i dette tilfelle, samt hvor mye penger man ønsker å bruke...

NB-En anne viktig ting man bør tenke på er støy og batteritid i dette tilfelle da begge maskiner egentlig har samme bruksomerådet...

Lykke til!

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
T1350 kjører også på 533MHz busshastighet. Men jeg var ikke klar over at den kjørte på 1.86GHz, så da kan det vel være at T2050 er et bedre valg likevel, ja.

7173912[/snapback]

Vet ikke helt om jeg forstod deg rett her Jaffe. Du sa først dobbelkjernen var det beste valget. Mener du dette enda?

Stod litt uklart i den siste posten din.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Når yter Core Duo best av disse? T2050 Core Duo prosessoren her yter 1,60Ghz mens T1350 Solo prosessoren yter 1,86Ghz...

Yter ikke Core Duo best når to tunge prosesser kjøres sammtidig? hvor ofte gjøres dette da egentlig? "hos den vanlige mann i gata"?

Disse spørsmålene trådstarter stiller er egentlig veldig gode, og jeg tror det er mange som ikke vet hvorfor de har Core Duo eller Core2Duo eller AMD64 dobbelkjerne...

Skal yte bedre i Vista 10-20% hvis du da har 64 bits støtte? 10% vil man garantert ikke merke...

Vel jeg har begge prosessor typer en Core Duo 2,0Ghz 667Mhz samt T1350 1,86Ghz 667Mhz og jeg merker ikke forskjell må jeg ærlig innrømme? (ikke med de tingene jeg driver med i hvertfall)

Jeg har også testet T1350 for Vista og den fikk bedre score en feks HP DV6005 som har dobbelkjerne prosessor? T1350 fikk faktisk full score i absolut alt? den vil kune kjøre Vista i den beste kvalitet...

Mitt svar er at T1350 Solo prosessoren faktisk vil yte best i 80% av tiden grunnet Core Duo ikke slår inn før den får 2 dobble/tunge oppgaver å jobbe med og forskjellen vil da være 1,86Ghz mot 1,60Ghz i den meste av tiden... noen som har tenkt den tanken?

Mitt inntrykk er at mange sitter med hardware dem ALDRI får utnyttet "jeg er en av de" så det spørs egentlig ha man bruker maskinen mest til i dette tilfelle, samt hvor mye penger man ønsker å bruke...

NB-En anne viktig ting man bør tenke på er støy og batteritid i dette tilfelle da begge maskiner egentlig har samme bruksomerådet...

Lykke til!

7173483[/snapback]

Hvis du åpner opp oppgavebehandlingen i windows så kan du se hvor mange oppgaver som til enhver tid kjøres i bakgrunnen - trenger jeg å si mer? Man har alltid mer enn en oppgave gående i bakgrunnen; og core duo er helt klart verdt 1000,- mer:-)

Lenke til kommentar

Lykke til!

7173483[/snapback]

Hvis du åpner opp oppgavebehandlingen i windows så kan du se hvor mange oppgaver som til enhver tid kjøres i bakgrunnen - trenger jeg å si mer? Man har alltid mer enn en oppgave gående i bakgrunnen; og core duo er helt klart verdt 1000,- mer:-)

7174146[/snapback]

Ja du trenger å si mye mer for Core Duo fungsjonen slår ikke inn grunnet orginale oppgaver som kjører ved oppstart og bruk i Windows....

Hvis du måler prosessorenhastighet under vanlig bruk så vil den i dette tilfellet yte 1,6 Ghz kontra 1,86Ghz og ikke 2X1,6 Ghz som du tror...

Lenke til kommentar
Hvis du feks ønsker å kunne kjøre en virusscan samtidig som du ønsker å surfe etc så vil en core duo være svært mye bedre.

7174305[/snapback]

He he ja da har man igjen hvor ofte gjør du dette? Uansett så fikser 1,86Ghz prosessoren den oppgaven også veldig bra...

NB-Hadde du kjøpt Core Duo på det argumentet? "ikke jeg"

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...