hpfarstad Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hei Har en del kontrollere som skal brukes på forskjellige sider. Jeg tenkte å bruke en masterpage til å håndtere layout. So far so good.. Ønsker også å kunne definere disse kontrollene i Masterpage slik at jeg slipper å definere dem for hver eneste side som skal bruke dem. <%@ Register TagPrefix="App" TagName="RegisterUserControl" Src="~/modules/User.Reguser.ascx" %> Men VS krever altså at jeg definerer denne også på siden som benytter seg av gitte Masterpage. Noen måte å la alle slike kontrollerdefinisjoner følge videre i hiarkiet fra Masterpage til aspx siden? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hei Har en del kontrollere som skal brukes på forskjellige sider. Jeg tenkte å bruke en masterpage til å håndtere layout. So far so good.. Ønsker også å kunne definere disse kontrollene i Masterpage slik at jeg slipper å definere dem for hver eneste side som skal bruke dem. <%@ Register TagPrefix="App" TagName="RegisterUserControl" Src="~/modules/User.Reguser.ascx" %> Men VS krever altså at jeg definerer denne også på siden som benytter seg av gitte Masterpage. Noen måte å la alle slike kontrollerdefinisjoner følge videre i hiarkiet fra Masterpage til aspx siden? 7170383[/snapback] Du kan definere dem i web.config. <pages> <controls> <add tagPrefix.... Lenke til kommentar
hpfarstad Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Takker! Nok en gang stiller du med svar jorn79! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå