Gå til innhold

Finnes det kabinett som tar to PCer?

Anbefalte innlegg

Hallois.

Tenkt å kjøpe meg ny PC. Har funnet hardware, men trenger kabinett. Har en PC nå som jeg vil bruke til musikk o.l. og den nye skal brukes som spill.

Så kommer spørsmålet. Finnes det kabinetter som man kan ha ''to'' PCer i? Altså GamerPCen på den ene sida og MediaPCen på den andre? Kan vel sikkert altids mekke noe, men greit å få det feridg :)

Håper på kjappe svar, på forhånd takk

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallois.

Tenkt å kjøpe meg ny PC. Har funnet hardware, men trenger kabinett. Har en PC nå som jeg vil bruke til musikk o.l. og den nye skal brukes som spill.

Så kommer spørsmålet. Finnes det kabinetter som man kan ha ''to'' PCer i? Altså GamerPCen på den ene sida og MediaPCen på den andre? Kan vel sikkert altids mekke noe, men greit å få det feridg :)

Mvh Stian

7170266[/snapback]

Gjør slik som meg, så slipper du å ha 2 stk PC'er :thumbup:

1 stk HD med XP og musikkprogrammer

1 stk HD med XP til vanlig bruk, spill osv

Trenger bare ett hovedkort, som man kan velge under oppstart hvilken HD man skal boot'e fra.

PS! Når du har installert XP på den ene HD'n, må du huske å Disable den andre HD'n i Device manager. Det samme må du gjøre, når du installerer XP på den andre også! ellers kan det bli krøll, når man boot'er opp XP'n :thumbup:

Lenke til kommentar
Hallois.

Mvh Stian

7170266[/snapback]

Gjør slik som meg, så slipper du å ha 2 stk PC'er :thumbup:

Trenger bare ett hovedkort, som man kan velge under oppstart hvilken HD man skal boot'e fra.

PS! Når du har installert XP på den ene HD'n, må du huske å Disable den andre HD'n i Device manager. Det samme må du gjøre, når du installerer XP på den andre også! ellers kan det bli krøll, når man boot'er opp XP'n :thumbup:

7170687[/snapback]

Du det var utrolig genialt! Tusen takk!

Mvh Stian

Lenke til kommentar

jeg skjønte ikke helt tråden jeg.

hvorfor kan ikke den "gamerpc" spille musikk osv...

så du mener

den 1. for seriøse "oppgaver"

den 2. for "musikk og annet kødd"

:hmm:

aaaaaaaahhhhhh

Jeg skjønner, akkurat som å ha en kjærest og samtidig ha ei elskerrinne ?

:thumbup:

:whistle:

Lenke til kommentar
Du det var utrolig genialt! Tusen takk!

7171541[/snapback]

Da kan det være nærliggende å tenke på harddiskskuffer hvor hvert enkelt miljø ligger på egen harddisk. Da kan du ha eget testmiljø etc etc. uten at miljøene kan påvirke hverandre.

Lenke til kommentar
jeg skjønte ikke helt tråden jeg.

hvorfor kan ikke den "gamerpc" spille musikk osv...

så du mener

den 1. for seriøse "oppgaver"

den 2. for "musikk og annet kødd"

:hmm:

aaaaaaaahhhhhh

Jeg skjønner, akkurat som å ha en kjærest og samtidig ha ei elskerrinne ?

:thumbup:

:whistle:

7171599[/snapback]

Njæi tror ikke du tog an:P

Mening aer at jeg skal ha en ny PC, fordi den jeg har nå er forferdelig dårlig. Så istedet for å kaste den, kan jeg bruke den som ''kødde'' pc. Da har jeg en gamerPC som er fokusert kun på det, da går den utrolig mye kjappere. Megge kjøres på hver sin PSU.

Lenke til kommentar
Gjør slik som meg, så slipper du å ha 2 stk PC'er  :thumbup:

PS! Når du har installert XP på den ene HD'n, må du huske å Disable den andre HD'n i Device manager. Det samme må du gjøre, når du installerer XP på den andre også! ellers kan det bli krøll, når man boot'er opp XP'n  :thumbup:

7170687[/snapback]

Jeg forstod ikke helt hva som var meningen med dette... Hvis du har ett slik system, hvorfor ikke bare partisjonere disken i to? -Hvorfor skal du disable den andre disken?

Om man skal bruke to (eller fire eller enda fler) windowser sammtidig så er jo MS Virtual PC tingen :) -Men det er jo ikke akkurat hva trådstarter er ute etter...

Lenke til kommentar
Gjør slik som meg, så slipper du å ha 2 stk PC'er  :thumbup:

PS! Når du har installert XP på den ene HD'n, må du huske å Disable den andre HD'n i Device manager. Det samme må du gjøre, når du installerer XP på den andre også! ellers kan det bli krøll, når man boot'er opp XP'n  :thumbup:

7170687[/snapback]

Jeg forstod ikke helt hva som var meningen med dette... Hvis du har ett slik system, hvorfor ikke bare partisjonere disken i to? -Hvorfor skal du disable den andre disken?

Om man skal bruke to (eller fire eller enda fler) windowser sammtidig så er jo MS Virtual PC tingen :) -Men det er jo ikke akkurat hva trådstarter er ute etter...

7173762[/snapback]

Dette har jeg gjort pga, at jeg bruker pc'n til å komponere musikk. da vil jeg gjerne ha en HD med en clean XP + nødvendige musikkprogram installert og ikke noe annet enn det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...