Gå til innhold

Nok en re installasjon av XP.. Holde vedlike?

Anbefalte innlegg

Jeg må nok en gang re installere XP..

Må det nesten vær måned..

Hvordan kan jeg holde PC-en vedlike?

Den blir jo bare tregere og tregere for vær dag..

Jeg formaterer PC-en alltid opp i 4partisjoner..

C = Programmer

D = Downloads

E = SWAP (for virtuelt minne, hvor mye skal jeg sette på??)

F = Windows XP

Prøver å flytte Documents and Settings og sånt over til C.. Men aner ikke hvordan jeg skal få det til.. har jv16 Power Tools, og prøvde med File Organizer en gang, men den klikka før den blei ferdig, og rota til alt.. Er det mulig at den kan gjøre det uansett?

Finnes det en lettvin måte (med et program eller noe) som kan omorganisere banen til Documents and Settings fra partisjon F til C? Eller noe?..

Så installerer jeg alle nyeste drivere, windows update og de mest nødvendige programmene jeg trenger.. Gidder ikke å fylle opp med piss..

Jeg optimaliserer windows med Tweak UI og TuneXp..

Også kjører jeg NOD32 og Ad Aware scan, også en Diskeeper defragmentering..

Men blir jo bare tregere og tregere fordet.. Men jeg har jo Jv16 Power Tools, har noen erfaringer med detta programmet?

Har jo alle slags ting i den, regcleaner, manager, og alt.. Burde jeg kjøre noen av disse funksjonene? Hvor ofte osv..? Hvordan kan jeg holde windows vedlike?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Legg bort alt av Reg cleanere, Power Tools og alt mulig.

La Pagefila ligge på C: og lagra alt du laster ned og dokumenter/bilder osv på andre partisjoner enn C:

Når du reinstallerer Windows neste gang så tar du Image av disken, så slipper du formateringa.

Har slutta å formatere jeg nå pga at jeg har Image på maskina mi som jeg bruker. Hvis noe går galt her nå, så tar jeg bare å gjenoppretter et av Imagene som jeg har.

Selv kjører jeg aldri defragmentering eller disk oppryddning på Stasjonæren min. Og selv om jeg aldri gjør det så blir den ikke treigere.

Hender seg at jeg tar restarter en gang i blant da.

Nei, så lenge du bruker sunn fornuft. Sikkelig Antivirus/Brannmur og AntiSpyware så blir ikke pc`en din treigere.

Det kan også være en tanke å gå seg en tur innom msconfig for å se om det ligger noe fint der som kan slåes av.

Har slutta å legge ting i "Mine Dokumenter" for flere år siden jeg. Jeg bruker andre partisjoner til å lagre ting jeg vil ta vare på.

Lenke til kommentar

Er enig med wil, bruk sunn fornuft.

For all del ikke legg inn noen "hacke" progs med mindre du er fullt klar over hva du driver med. Og viss du skal eksprimere så kan du prøve deg me vmware (virtualisering). Ellers er Nod32 et strålende Antivirus program og hvis du i tillegg kjører en grei "firewall" så skal alt gå strålende.

Lenke til kommentar
Hei. Legg bort alt av Reg cleanere, Power Tools og alt mulig.

La Pagefila ligge på C: og lagra alt du laster ned og dokumenter/bilder osv på andre partisjoner enn C:

Når du reinstallerer Windows neste gang så tar du Image av disken, så slipper du formateringa.

Har slutta å formatere jeg nå pga at jeg har Image på maskina mi som jeg bruker. Hvis noe går galt her nå, så tar jeg bare å gjenoppretter et av Imagene som jeg har.

Selv kjører jeg aldri defragmentering eller disk oppryddning på Stasjonæren min. Og selv om jeg aldri gjør det så blir den ikke treigere.

Hender seg at jeg tar restarter en gang i blant da.

Nei, så lenge du bruker sunn fornuft. Sikkelig Antivirus/Brannmur og AntiSpyware så blir ikke pc`en din treigere.

Det kan også være en tanke å gå seg en tur innom msconfig for å se om det ligger noe fint der som kan slåes av.

Har slutta å legge ting i "Mine Dokumenter" for flere år siden jeg. Jeg bruker andre partisjoner til å lagre ting jeg vil ta vare på.

7171252[/snapback]

Høres jo bra ut.. Men hvordan tar jeg image.. Hva mener du?

Brenne ut en backup DVD med Symantec Ghost eller noe?

Går det ikke også ann å lage sin egen XP installasjons CD..

Der jeg kan f.eks gjøre sånn at Office.. FireFox.. Alle driverne mine osv.. Installerer seg med XP?

Lenke til kommentar

Detta er nok programmer som jeg installerer etter re-installasjon:

- Alcohol 120% (til mounting av *.iso filer osv.. er kanskje deamon tools eller noe annet bedre?)

- Diskeeper (defragmentering program)

- DivX

- NOD32 (virus program)

- jv16 Power Tools (program for sletting av reg osv..)

- Ad-Aware SE Pro (spyware program)

- Lavasoft RegHance (extra til ad-aware)

- Logitech SetPoint (mus + tastatur program)

- Mozilla Thunderbird

- Mozilla FireFox

- NGO Nvidia Optimized driver (skjermkort driver)

- Norton Partition Magic

- TweakUi (for optimalisering av XP)

- RivaTuner (overklokking av skjermkort)

- QuickTime

- SpeedFan (gjør at viftene alltid kjører på max)

- Football Manager 2007

- Office 2007

- TuneXP (for optimalisering av XP)

- VideoLan (for avspilling av filer wmp ikke kan spille av)

- WinRar

- WinZip

- World of Warcraft

- Utorrent

- BearShare

- Windows Media Player

- Internet Explorer

- Nettleser addons (adobe reader, flash, shockwave, java osv..)

- Drivere

Noe overfladisk her som burde bort?

Eller kanskje noe som mangler?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...