Gå til innhold

Minnekjøling på 7900GT

ZLacK

Anbefalte innlegg

Jeg har XFX GeForce 7900GT 520M, minnekjøling skal være veldig dårlig på det kortet. Jeg har klokka ned kortet fordi jeg er redd at det skal bli defekt. Jeg har hadd 2 sånne kort som har blitt defekt etter et par dager. Dette kortet har brukt lenge nå, men kjører det bare 470/1370. Men har nå lyst til å kjøre kortet på den hastigheten den skal kjøres på, som er 520/1500. Er det nok bare å sette de her på IC'ene på baksiden av kortet? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306464

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det burde løse det ja, mange som har hatt problemer med at ic har blitt for varm og grillet minnebrikkene på grafikkortet. å sette en sånn på ic ville nok hjelpe men den er ikke nok alene hvis det ikker er luftgjenomstrømning der. og det ville ikke skade og lime de som er til overs av minnekjølerne på minnebrikkene... eller for den saks skyld bytte kjøler siden 7900GT kjølern bråker en del :)

Lenke til kommentar

Ja både vifte og minnekjølere vil fungere fint: Har selv XFX7900GT 570M (570/1300) med både den Zalman kjøler og de minnekjølere og det fungerer fint. Anbefaler å kjøpe en Zalman Fan Mate 2 i samme sleng slik at du kan regulere vifte hastighet på skjermkort. Vifte på min Zalman VF900-CU ligger på ca. 1700-1800 o/m og jeg hører den ikke i det hele tatt. Skjermkort tem er mellom 41C idle og 65C load

staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...