rhofset Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Trenger hjelp med et problem jeg har. Har noen prikker/streker under musa som går vertikalt, er ca 1 cm ifra musa og er 0,5 cm lange, pluss at noen ikoner forsvinner. Altså ikonene blir "blanke". Hadde det også en gang før og da forsvant det når jeg formaterte. Noen som har en idè? Tipper det er skjermdriver eller skjermkort problem jeg da. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 bare installer drivere på nytt.. husk drivercleaner først. hvilket skjermkort har du? kan det hende du har lekt litt med instillingene i driverne? det pleier jeg, lei uvane Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) bare installer drivere på nytt..husk drivercleaner først. hvilket skjermkort har du? kan det hende du har lekt litt med instillingene i driverne? det pleier jeg, lei uvane 7170039[/snapback] Har prøvd å instalert driver på, helt ifra den som var med kortet og lastet ned den nyeste fra nvidia, men det hjelper ikke. Har geforce 7900gt 256mb ram Noen andre tips, bli kjedelig å legg inn xp på nytt vær måned! Edit: Legger ved et bilde over ikonene som forsvinener: Endret 28. oktober 2006 av rhofset Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 bare installer drivere på nytt..husk drivercleaner først. hvilket skjermkort har du? kan det hende du har lekt litt med instillingene i driverne? det pleier jeg, lei uvane 7170039[/snapback] Takker for svar, fungerte med drivercleaner! Nå er alt ok igjen. Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Har fått tilbake symptomene nå igjen, bare enda værre. Nå er det mange icon som mangler. Hvis jeg ikke får noen gode råd snart er det vel bare å formatere å legge inn alle driverne på nytt. Har avinstalert alle skjermkortdriverne og lakt dem inn igjen men problemet er der fremdeles. Noen som har noen råd? Legger ved et bilde. Lenke til kommentar
guran1942 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg hadde et lignende problem med mitt 7900gt kort, selv med ny installert driver. Jeg installerte riva tuner nyeste versjon for å kjøre litt diagnose (bla overvåkning av temp), Riva spurte meg om jeg ville resette driver til fabrikk innstillinger, trykket ok, ingen flere problemer. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 legg inn tweakUI og kjør en repair på icons så skal det bli bra igjen.. Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 legg inn tweakUI og kjør en repair på icons så skal det bli bra igjen.. 7257777[/snapback] Ble ikke noe bedre med dette nei. Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Jeg hadde et lignende problem med mitt 7900gt kort, selv med ny installert driver. Jeg installerte riva tuner nyeste versjon for å kjøre litt diagnose (bla overvåkning av temp), Riva spurte meg om jeg ville resette driver til fabrikk innstillinger, trykket ok, ingen flere problemer. 7257773[/snapback] Fikk fiksa iconene, men det er noen horisontale streker under musa enda. Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Noen som vet om andre drivere en nvidia eller omega? Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Satte ned hardware acceleration et hakk å nå fungere alt. Kan det være grafikkortet det er noe galt med? Lenke til kommentar
guran1942 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Satte ned hardware acceleration et hakk å nå fungere alt. Kan det være grafikkortet det er noe galt med? 7258696[/snapback] Begynn med å overvåke temp med rivatuner, la den gå i bakgrunnen mens du kjører feks. Aquamark. Hadde et skjermkort (6600gt) som ikke var brukandes med orginalkjøler. problemet med endel 6600gt kort var at kontakten mellom chip og kjøler var for dårlig. Er det noe feil med kjølingen så ser du det medengang i Riva. Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Satte ned hardware acceleration et hakk å nå fungere alt. Kan det være grafikkortet det er noe galt med? 7258696[/snapback] Begynn med å overvåke temp med rivatuner, la den gå i bakgrunnen mens du kjører feks. Aquamark. Hadde et skjermkort (6600gt) som ikke var brukandes med orginalkjøler. problemet med endel 6600gt kort var at kontakten mellom chip og kjøler var for dårlig. Er det noe feil med kjølingen så ser du det medengang i Riva. 7275879[/snapback] Under normale forhold har jeg rundt 38 grader. Ved spilling har jeg kommet opp i 47grader. Lenke til kommentar
guran1942 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Satte ned hardware acceleration et hakk å nå fungere alt. Kan det være grafikkortet det er noe galt med? 7258696[/snapback] Begynn med å overvåke temp med rivatuner, la den gå i bakgrunnen mens du kjører feks. Aquamark. Hadde et skjermkort (6600gt) som ikke var brukandes med orginalkjøler. problemet med endel 6600gt kort var at kontakten mellom chip og kjøler var for dårlig. Er det noe feil med kjølingen så ser du det medengang i Riva. 7275879[/snapback] Under normale forhold har jeg rundt 38 grader. Ved spilling har jeg kommet opp i 47grader. 7302971[/snapback] Da har du ihvertfall ikke noe temp problem. Snakket med en kamerat som hadde et lignende problem, han installerte en driver som var flere generasjoner eldre enn den nyeste, og løste problemet på den måten. En annen ting jeg tenkte på, har du kraftig nok strømforsyning? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Kan også være den defekten en del 7900GT/GTX sliter med. Altså, voltregulatoren til minnet har en svakhet, hvis den ryker får du artifacts både i 2D mode og 3D mode. ~ Medion Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Satte ned hardware acceleration et hakk å nå fungere alt. Kan det være grafikkortet det er noe galt med? 7258696[/snapback] Begynn med å overvåke temp med rivatuner, la den gå i bakgrunnen mens du kjører feks. Aquamark. Hadde et skjermkort (6600gt) som ikke var brukandes med orginalkjøler. problemet med endel 6600gt kort var at kontakten mellom chip og kjøler var for dårlig. Er det noe feil med kjølingen så ser du det medengang i Riva. 7275879[/snapback] Under normale forhold har jeg rundt 38 grader. Ved spilling har jeg kommet opp i 47grader. 7302971[/snapback] Da har du ihvertfall ikke noe temp problem. Snakket med en kamerat som hadde et lignende problem, han installerte en driver som var flere generasjoner eldre enn den nyeste, og løste problemet på den måten. En annen ting jeg tenkte på, har du kraftig nok strømforsyning? 7311181[/snapback] Har NorthQ 4775 400UB, altså 400W Bør jeg ha en kraftigere strømforsyning? Lenke til kommentar
guran1942 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Tror egentlig ikke det er strømforsyningen som er problemet,men 400w er litt snaut, selvom Nortq sine strømforsyninger er kjent for å være bra. Det kommer jo an på hva du har ellers av hardware. Det jeg ragerer på er at alt er ok når du setter ned hardware aks. (reduserer ytelse). Prøv å redusere belastningen på strømforsyningen. Prøv å sette skjermkort ytelse til normalt og cpu ytelsen ned, (reduser multiplier det er det enkleste). Se hva som skjer da. Du kan også koble fra unødvendige disker for å redusere belastningen på strømforsyningen. En annen ting du kan gjøre er å bytte PCIe slot, for å se om det hjelper. (Merkeligere ting har hjulpet før) Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Tror egentlig ikke det er strømforsyningen som er problemet,men 400w er litt snaut, selvom Nortq sine strømforsyninger er kjent for å være bra.Det kommer jo an på hva du har ellers av hardware. Det jeg ragerer på er at alt er ok når du setter ned hardware aks. (reduserer ytelse). Prøv å redusere belastningen på strømforsyningen. Prøv å sette skjermkort ytelse til normalt og cpu ytelsen ned, (reduser multiplier det er det enkleste). Se hva som skjer da. Du kan også koble fra unødvendige disker for å redusere belastningen på strømforsyningen. En annen ting du kan gjøre er å bytte PCIe slot, for å se om det hjelper. (Merkeligere ting har hjulpet før) 7315810[/snapback] Alt har funger bra, siden sist. Fikk det en gang i forige uke igjen, tok en driver clean med Riva. La inn driverne på nytt og så får en se hvor lenge det vare. Skal prøv dette hvis det skjer en gang til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå