Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chevrolet Silverado spm.

Anbefalte innlegg

Noen av dere som har peil på Silverado? Vurderer en 6.5TD 1997mod.

Hvor langt kan de motorene/bilene gå?

Er det mye feil på bilene?

hva ville du betalt hvis bilen hadde gått 300.000km?

Veltebøyle, med 6.metringer. kufanger med 2 metringer. 33"dekk

Spy ut alt dere vet om silverado! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen av dere som har peil på Silverado? Vurderer en 6.5TD 1997mod.

Hvor langt kan de motorene/bilene gå?

Er det mye feil på bilene?

hva ville du betalt hvis bilen hadde gått  300.000km?

Veltebøyle, med 6.metringer. kufanger med 2 metringer. 33"dekk

Spy ut alt dere vet om silverado! =)

7169706[/snapback]

Vell de har en tendens til å lekke olje, og så har jeg hørt at diesel pumpa har skjært seg og at dette har vært et problem. her kan man feste på en diesel kjøler altså en metall bit med riller på som kjøler ned dieselpumpa. Synes at 300.000km er vell langt, men kan ikke si hvorlangt disse motorene klarer, men det kan tenkes at den da bør overhales hvis ikke dette allerede er gjort.

Egentlig helt vannvittige motorer sinnsykt dreiemoment og er det ikke rundt 180hk, ikke noe prob å få 230 hk ut av en slik en.

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at de dieselmotorene er ombygde besinmotorer?

7173953[/snapback]

Du har sikkert hørt om disse men de motorene var vel en 5.7l bensinblokk som ble basisen for en mindre velykket diesel, dette var tidlig på åttitallet og har neppe noe med de nyere 6.2 og 6.5l dieslene.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at 6.2 Literen skal være bedre enn 6.5, selv om 6.2 har mindre hk og dreiemoment. Så vidt jeg hvet er de nye chevrolet motorene originale dieseler, mens det var på 70 tallet at de brukte en bensinmotor for å bygge om til diesel og det er sant at dette var skikkelige møkkamotorer da de ikke tålte påkjenningene fordi det var en diesel med høyere kompresjon.

Lenke til kommentar

Hvis den 6,5 l er den samme motoren som i Chevrolet Suburban 6,5 diesel fra samme periode, noe jeg tror det er. Så kan jeg fortelle deg at den er helt sinnsykt sterk, veldig treig og bråker som et uvær. Vi hadde en sånn bil i ski klubben jeg stod i før. Og når vi solgte den tror jeg den hadde gått 320 000 km uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...