cvictoria Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) ønsker å kjøpe en slik telefon da det går ann å kjøpe mye ekstra programmer som virker veldig lovende til en slik tlf. men så kommer det store spørsmålet, en billig en? eller, hehe en ikke så altfordyr en blir vel litt rettere sagt iom at det er den type tlf det er.... jeg vet ikke hvilke tlf som har denne funksjonen og heller ikke priser på slike tlf, så jeg hadde satt kjempestor pris på litt hjelp =) ~Victoria~ Endret 28. oktober 2006 av cvictoria Lenke til kommentar
genser Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hei, velkommen til forumet. Her har vi en egen del for hjelp til valg av ny telefon. Siden du er ny på forumet flytter jeg posten din, men feilposting fører ellers til stenging av tråd. Les om inndelingen av amobil-forumet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=481821 Angående spørsmålet ditt... Det begynner å komme et relativt stort utvalg av mobiler med Symbian eller Windows Mobile. Salget av slike smarttelefoner har økt veldig i det siste, og Nokia er ikke uten grunn klart øverst og selger langt fler slike telefoner enn alle sine konkurrenter tilsammen. Du ønsker en billig mobil med ordentlig OS, da er Nokia E50 et glimrende valg. Koster litt over 2 tusen, du får den med og uten kamera, den har Symbian, er liten og lekker... Skal du ha bedre kamera, wlan, 3g eller andre av de funksjonene som ofte preger smarttelefoner må du nok opp både i pris og størrelse... Lenke til kommentar
cvictoria Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Hei, velkommen til forumet. Her har vi en egen del for hjelp til valg av ny telefon. Siden du er ny på forumet flytter jeg posten din, men feilposting fører ellers til stenging av tråd. Les om inndelingen av amobil-forumet her:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=481821 Angående spørsmålet ditt... Det begynner å komme et relativt stort utvalg av mobiler med Symbian eller Windows Mobile. Salget av slike smarttelefoner har økt veldig i det siste, og Nokia er ikke uten grunn klart øverst og selger langt fler slike telefoner enn alle sine konkurrenter tilsammen. Du ønsker en billig mobil med ordentlig OS, da er Nokia E50 et glimrende valg. Koster litt over 2 tusen, du får den med og uten kamera, den har Symbian, er liten og lekker... Skal du ha bedre kamera, wlan, 3g eller andre av de funksjonene som ofte preger smarttelefoner må du nok opp både i pris og størrelse... 7170747[/snapback] beklager! trodde jeg postet det i "Hjelp, skal ha ny telefon!" ? Om jeg ikke gjorde det så må jeg ha rotet her og beklager i så fall dette.... 3g for meg er ikke viktig, men hva med wlan? jeg har hørt om det mange ganger men kan ikke helt plassere det, kan du utdype hva dette er? er det noe fornuftig? hehe... hvis jeg sier at jeg kan gjerne kjøpe telefonen med abonnoment, at prisen jeg får den der og da til er det jeg ser mest på mest sannsynlig. kan jeg da få en billigere tlf med abonoment og windows/ symbian os...? =) Takk for all hjelp!! ~Victoria~ Lenke til kommentar
cvictoria Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 kom forresten nett på at jeg har en qtek 8300 som jeg før har kjøpt men var den gang ikke helt fornøyd.. syns knappene var kompliserte ol.... satt meg aldri skikkelig inn i denne telefonen.... kanskje det var dumt av meg? er dette en grei telefon...? en annen ting er at jeg også har mistet manualen til tlf'en... kan denne hentes på nett? Jeg vet ikke om jeg skal se etter ny telefon eller om min 8300 er brukendes.... jeg har ikke så mye peiling på symbian/windows tlf og sånt så jeg vet ikke hva jeg kan vente meg eller om denne er brukende eller ikke... kanskje det er noen andre som har/har hatt en qtek 8300 som vet litt mer? =) Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Qtek 8300 er en helt årleit telefon. Siden du har den, ville jeg satt meg inn i den, og lært meg Windows Mobile ordentlig. Hvis du liker og skjønner det, kan du vurdere å invistere i en ny. Hvis du ikke liker eller klarer å bruke Windows mobile, som er ganske forstålig, ville jeg heller valgt en vanlig mobil eller symbian. Behold telefonen og lær deg den:) 8300 har WLAN og EDGE, men ikke 3G. Det vil si at du kan surfe med bredbåndshastighet i Wi-Fi-soner og steder du har dekning av trådløsenettverk. Og uten WLAN-dekning kan du surfe med opp mot 236.8KB/s med EDGE. Manualen ligger helt sikkert på nettet, google er din venn! Telefonen ble forøvrig solgt under disse navnene: HTC Tornado Dopod 577W Qtec 8300 / 8310 O2 XDA IQ I-Mate SP5 / SP5m T-Mobile SDA Vodafone V1240 Du burde finne manual på en av dem:) Lenke til kommentar
cvictoria Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Qtek 8300 er en helt årleit telefon. Siden du har den, ville jeg satt meg inn i den, og lært meg Windows Mobile ordentlig. Hvis du liker og skjønner det, kan du vurdere å invistere i en ny. Hvis du ikke liker eller klarer å bruke Windows mobile, som er ganske forstålig, ville jeg heller valgt en vanlig mobil eller symbian. Behold telefonen og lær deg den:) 8300 har WLAN og EDGE, men ikke 3G. Det vil si at du kan surfe med bredbåndshastighet i Wi-Fi-soner og steder du har dekning av trådløsenettverk. Og uten WLAN-dekning kan du surfe med opp mot 236.8KB/s med EDGE. Manualen ligger helt sikkert på nettet, google er din venn! Telefonen ble forøvrig solgt under disse navnene: HTC Tornado Dopod 577W Qtec 8300 / 8310 O2 XDA IQ I-Mate SP5 / SP5m T-Mobile SDA Vodafone V1240 Du burde finne manual på en av dem:) 7178357[/snapback] takker for svar=) holder nå på sette meg inn i telefonen litt mer og merker at det ikke var like vanskelig denne gangen.. hehe, tlf var ikke så ille som jeg husket =) alikevel trenger jeg nok bruke den litt mer før jeg er overbevist... jeg har nå nemlig en sony ericsson k750i. dette er ikke en tlf med det jeg ønsket (windows os/symbian) heller ikke 3g (men det er noe jeg har på en annen tlf jeg har om jeg skulle trenge det, noe jeg enda ikke har fått bruk for.. hehe ) men ellers er jeg utrolig fornøyd med tlf, liker tastene, liker menyene, liker det meste på tlf som den har, men det er noen punkter den ikke har ting jeg skulle ønske som du nok har forstått.... dette får nok vurderes tenker jeg =) takker igjen for svar ~Victoria~ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå