Gå til innhold

Hurtigkoblinger (uten søl)

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å ha radiator, vanntank og pumpe utenfor kabinettet med slanger inn (har miditower :/). Finnes det hurtigkoblinger ala de som man bruker til hydraulikkoblinger, men beregnet for vann, slik at man kan demontere og remontere dersom man skal flytte på pcen med minst mulig søl (forhåpentligvis ikke for dyre)? I så fall, hvor får man tak i det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du har egentlig svart på spørsmålet selv. Se i i gule sider etter de som selger hydraulikk og pneumatikk (ofte samme sjappa) De har kuplingene du trenger. Trykkluftkuplinger vil nok være det beste og rimeligste, da hydraulikk bruker litt spesielle slangetilkoblinger. Det finnes også et lite utvalg i kuplinger spesiallaget for vann. Her er bildet av noen jeg brukte. De heter "nito" leveres nok i ennå flere utgaver. Sørg bare for de er i messing eller rustfritt stål, ellers så ruster de. O-ringer som tetter er som regel av Nitril-gummi og tåler både olje, vann, damp og trykkluft. Men regn med og måtte betale ca 100 kroner pr del... Jeg vet at biltema og clas har noen luftkuplinger som du godt kan bruke, men de er kanskje litt for trange? Dessuten tror jeg de mangler luft/vannstopper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...